mandag 19. januar 2015

Min inspirasjonsdag med Claus Dalby

 Jeg lovet dere jo at denne karen skulle dukke opp neste gang dere var innom....og her er selveste CLAUS DALBY alle sammen :)))) En fantastisk inspirerende og godhjertet mann....jeg fikk gleden av å dele en hel formiddag sammen med...og "vi snakket til og med lunsj"....Oj oj oj..SÅ morro dette var , en dag jeg vil minnes resten av livet. Vi fikk gleden av å høre han fortelle om seg selv og samarbeidet hans med Holmgaard ,som han har utviklet en fantastisk vase sammen med.
 Virkelig vakker vase som er å få i hele tre størrelser og mange gode tanker ble gjort under utviklingen av denne...og se bare hvordan en bukett trives i en slik ....VAKKERT!!!!
 Slik ble vi altså møtt.....Man bare MÅTTE bli glad i det man steg inn i de flotte showroom lokalene til Rosendahl . Det var i Claus Dalbys ånd helt ut til døren...:)


Enda en bukett han tryllet fram for oss....en fantastisk fargesammensetning :)
Blomstene hadde han også tatt med helt fra Danmark....Ååååå så masse lekkert å hvile øynene på!

Klart vi måtte forevige møtet :) (Tror ikke jeg har stoppet å smile enda jeg.....ha,ha :))))

Jammen møtte vi ikke flere "kjent"folk , her er Anne med den flotte bloggen Moseplassen. En hyggelig lunsj ble altså tilbragt med disse to herlige, og gode tips og råd fikk jeg med på veien.
Claus har jo bare en fantastisk bakgrunn bak seg som er bare en glede å få med seg. Han er virkelig en enorm inspirasjon...som jeg er så heldig å bli kjent med i dag....og det blir nok ikke så lenge til vi ses igjen...Denne rause karen ga oss til og med en invitasjon til hans fantastiske hage..... Hvor villt gøy er vel ikke det ? Kjære, kjære Claus....TUSEN TAKK !



Med på denne fantastiske dagen hadde jeg også invitert med meg en god, god venn Bente.
             GLEDER ER TIL FOR Å DELES vet dere ,og jeg delte den med gamle og nye venner i dag :)

                           KLEMMER FRA VIBEKE

 

lørdag 17. januar 2015

Sart ,romantisk og rustikk ...

Det er og blir min favorittkombinasjon :) Dere har sikkert sett at jeg ofte bruker de rustikke bøttene fra Affari.De er så fine å bruke til å få frem den kombinasjonen jeg er så glad i:) Jeg bruker en glassvase oppi bøttene og setter selve buketten oppi, slik at det ikke blir vannsøl direkte i bøtten.I dag har jeg også brukt en striesekk ....:)


En gammel og rustikk boks kjøpt hos Gammel Kjærlighet, skulle også få selskap av disse skjønne rosene....og puselabbene da...:)


Den lille krakken er gammel og fransk, og kommer fra Gammel kjærlighet :)



 Herlige farge toner.... Lys beige og svak pudderrosa :)



Det er spennende tider i møte...På mandag reiser jeg til Oslo etter å blitt invitert av selveste Claus Dalby....for å se hans nye vasekolleksjon for Holmegaard :)))) Ja det hele er kjempe stas og jeg gleder meg masse til å se hva han har tryllet fram :) Selfølgelig blir alt dokumentert folkens,hi,hi...så neste gang vi ses dukker nok Claus opp også :)

                     KLEM FRA VIBEKE

onsdag 14. januar 2015

Lysere dager i sikte....

Jeg elsker bare hjemmestrikket..men kan desverre ikke strikke selv....Da er det jammen godt å ha en svigermor som tryller fram de flotteste ting:) Disse flotte og godt brukte vottene strikket hun for noen år tilbake....og jeg bare LIKER de så godt...så godt at jeg fikk noen røde også...:)
Vi har endelig deilig og lysere dager i sikte....men fortsatt er det den lune og varme følesen inne...Her i hjørnet ved den gamle kakkelovnen vår er det koselig å skape den stemningen.
Her har en av tallerkenhyllene mine havnet og jeg synes det er en fin måte å vise alle sølv/plettfat man har frem på i denne kroken. Stemningen må bare bli varm og gir et gyllent preg....når lyset fra tente levende lys får speile seg i denne patinaen disse fatene har fått gjennom tiden....og jeg har altså ikke pusset sølvet på en stund...for jeg synes virkelig den patinaen som oppstår etter en tid er faktisk vakker:)










 Så lodne og skjønne og gode å ha på......:) Neste par jeg ønsker meg skal gå i grønt...:) Svigermor er unik på mange måter og er en" reser" på håndarbeid...Så litt før jul hadde jeg kjøpt inn noen nydelige stoffer fra Tilda som jeg ønsket å lage et lappeteppe av....Svigermor tok  oppdraget å laget et NYDELIG vårlig teppe ut av det.....

 Det virkelig en fryd å se inn på soverommet der det henger til skue.....og drømmer om vår og sommer hvor det skal bli brukt flittig.


Håper alle har noen fine januardager...selv går dagene til kreativt syssel og( drømme)... planlegging av vårens og sommerens aktiviteter...Viktig å drømme litt vettu...hvem vet ! Kanskje det en dag blir realitet :)))))))) 

                                                    KLEM VIBEKE

søndag 11. januar 2015

Husets hjerte

Alle har et hjerteterom i huset sitt og vårt er uten tvil kjøkkenet..:)
 Får vi besøk er det alltid her vi blir sittende... vi kommer oss lissom ikke videre...:) I dag har jeg tatt bilder fra litt andre vinkler slik at dere skal få et intrykk av hvordan kjøkkenrommet vårt ser ut. Det er nemlig et vanskelig rom å ta bilder av siden det går i vinkler og har kroker her og der. Spisedelen er romslig med masse lys og god plass. Midre plass er det i arbeisddelen,noe vi ikke var helt fornøyd med når vi bygde huset.Senere har det vist seg å være ganske praktisk å ha denne delen slik for oss... for det er kort vei til alt når man står å jobber her ved kjøkken benken.
 Her ser dere inn i arbeidsdelen av kjøkkenet, hvor vitrinedelen dominerer. Noe jeg bare MÅTTE ha når vi bestemte oss for dette kjøkkenet fra Ikea. Vi har valgt åpne hyller på flere steder for å skape luft og gi et landelig preg i innredningen.

 Benkeplatene var opprinnelig mørkbrun men jeg har altså gått over med slitesterk maling...først grått også hvit "chi" som den er nå.Det har fungert veldig bra og jeg må ikke male den så ofte siden den tåler en "trøkk".
 Snekkeren som bygde huset vårt lagde den innebygde delen over komfyren. Litt egelskinspirert var vi da også for 12 år siden når vi bygde dette huset.
 Åpne hyller inspirert av gamle knekter skaper landelig preg og er en hyggelig del av denne delen av kjøkkenet. Her kan det "dilles og dalles "med ulike ting ...som dere har sett så mange ,mange ganger at jeg koser meg med:)



 Ja her dekkes det også opp til fest siden vi ikke har noe spisestue og da har vi også selskap av en koselig gruve vi er meget glad i . Den er en kopi av en gruve jeg fant fra et interiørmagasin under bygging av huset.




Ja her sitter vi altså til hverdags og fest....og når vi lager innlegg til dagens blogginnlegg som akuratt nå......Ønsker alle en stråååålende god ny uke og TAKK for alle gode tilbakemeldinger....kjære tid så skjønne dere alle er:)

                                                           KLEM VIBEKE