lørdag 21. februar 2015

Litt nytt, litt blått og ganske vårlig !

Blått er min absolutte favoritt farge...og denne herlige blå puten fra kremmerhuset inspirerte meg virkelig i dag...helt fantastisk ! Er så glad over å få farger i hus igjen og blått med løkblomster...er ikke feil kjenner jeg...:)

 Hos min gode venn Sjoukje fant jeg et fantastisk gammelt stråmønster fat i dag. Hun har nettopp vært i Danmark og fyldt opp butikken sin med de herligste skatter...




Den fantastiske kurven med den skjønne patinaen er fra Belgia...en skatt  i seg selv og jeg vet jeg kommer til å få mye glede av :) Denne er også fra Gammel Kjærlighet .De skjønne kopphåndklene er fra Himla og Bruka Design







                    Skap deg selv noen kreative & fargerike
                                          februar dager !
                                    KLEM VIBEKE

torsdag 19. februar 2015

" Sov du lilla vida ung....ennu er det vinter !"

Så har man vært på besøk i det herlige nabolandet Sverige...og denne gangen fikk denne damen shoppet både det ene og det andre....En vakker kopp som jeg allerede har lagt min elsk på, er nå blitt min med Elsa Beskows vakre tegninger, Videung...og det skjønne verset som hører til denne vakre illustrasjonen er blant mine favoritter...Kanskje noen har hørt artisten Carola synge den, det var faktisk slik jeg ble kjent med nettopp denne.



Vakker kopp jeg skal drikke myyye te av :)



Fikk vært i mine to favoritt butikker i Strømstad og fra Hanna Skafferi ble snøklokken med vakkert gammelt papir rundt med...damen her er bare en stor inspirasjon i seg selv:) På "Vasterlage" finner jeg også alltid noe å ta med hjem ,denne gang ble blomsterpotten fra Affari med.


I kjøkkenhylla nå står blå skatter å viser seg fram....er jo så glad i blått og finner jeg gamle bokser i blått...ja da er jeg fortapt :)Herlige blå rutete kopphåndkle fra Hilma også fra "Vasterlage" er nytt .Elsker disse tekstilene fra Himla.






 Helgen skal bli av det kreative slaget her hjemme....noe jeg gleder meg til å bare kose meg med :)


                         Ønsker alle en riktig god helg i møte....!
                               Varm klem Vibeke

mandag 16. februar 2015

Jeg er vel heldig !

 Jeg er bare så fantastisk heldig som har verden beste svigermor...på alle måter faktisk:)
Hun elsker å strikke og det benytter jeg meg av som ikke kan strikke selv....Så når Livs Lyst kom ut med den flott inspirerende Kofteboka måtte jeg selvfølgelig bestille en av de vakre koftene inni der:)
Liv var jeg så heldig å få besøk av i min butikk når boka var under produksjon og det ble virkelig noen vakre bilder derfra. Veldig gøy å få bidra til dette :)
Svigermor tok oppdraget og det ble ikke bare kofte...men lue og votter også ! Ja jeg er bare super heldig og ALT er bare VAKKERT blitt:)  
Dette er Vemekofta og votter og lue har hun komponert selv med fargene fra Vemekofta jeg er så glad i :)

 Det er virkelig noen fantastiske farger og i skrivende stund denne morgenstund...sitter jeg faktisk i den gode passelige varme kofta :)

 Så det blir ikke første gang dere får se dette kunstverket , dette vil nok dukke opp i et eller annet bilde i fremtiden også :) Gamle plansjer og gamle flasker....der har dere meg, og et absolutt must i mitt interiør !

 Jeg har gjennom tiden samlet på mange gamle rammer og satt inn gamle trykk i dem....det blir ganske fint synes jeg og har i den siste tiden produsert mange....

Takk for alle fantastiske gode tilbakemeldinger fra dere, så gode dere alle er !     KLEM VIBEKE

søndag 15. februar 2015

Fargefest !

Farger gjør mye med oss mennesker... og jeg MÅ ha litt farger rundt meg og blir ekstra kreativ når jeg bringer inn litt farge i heimen :) Så i dag byr jeg på blomster og gamle skatter i herlige vårlige farger ! Velkommen til fargefest !

 I skrivende stund har vi fastelaven søndag og vi lager ikke bare boller med krem....nei vi lager litt forskjellig  ut av en bolledeig, så her ble det også noen fristende kanelsnurrer....hjelpes meg altså, gjærbakst er det beste jeg vet:)))))
 Jeg hadde en fantastisk lørdag i går som jeg delte med noen veldig gode venner. Vi var i Sjoukes butikk Gammel Kjærlighet og var leeenge på skattejakt....Slike dager er GULL for meg :) Så siden vi brukte laaang tid rakk man også å finne litt.... som jeg egentlig aldri har noen problem med , hi,hi...
 Den store blå gamle emaljekannen og det herlige grønne fatet jeg viser her var noe av fangsten.....
 litt av noen herlige farger...som jeg bare må bli glad av :))) Tror det blir mye fine bilder med disse tingene fremover når våren setter fart:))).....
 Det lyseblå spannet er en eldre skatt jeg også har funnet hos Sjoukje....dere vet meg og lyseblått....:)
Stolen her er KUN til pynt.....men så utrolig sjarmerende at den må tas vare på, den fant jeg i sommer hos Bergsbygde Brukt og Antikk:)
Her er et gammelt trykk fra en bok som jeg har limt på litt gråpapir. Rammen som er gammel fant jeg uten glass hos en brukthandler... og slikt ble det et bilde :)


 Så har jeg lyst til å dele en annen veldig hyggelig ting som hendte meg denne uken. Jeg har vært rammet av virus denne uken og hatt noen skikkelige tufse dager og da er det ekstra gøy med litt oppmuntring:) Torsdag fikk jeg den herligste lille pakke helt fra Minnesota i USA...Jeg ble helt rørt når jeg fikk se hvordan hele pakken var satt sammen og hvordan min venn Linda hadde hatt meg i tankene når hun sendte meg disse vakre tingene... Her var det gamle kort , etiketter og en vakker gammel blonde duk ....Ting som jeg bare kommer til å ELSKE å bruke i bildene mine....gjett om disse tingene skal dukke opp i bildene fremover...Ja jeg ble så glad og rørt over at noen der ute ønsker å gjøre slikt for meg. Linda har en fantastisk blogg , hun pusser også opp gamle ting og er en ivrig traver på loppemarkeder...Her finner hun de mest fantastiske ting som hun viser på sin blogg .

 Se så vakre kort...og blonder.....også i grønt da... som er favoritten:)


                              Ønsker alle fantastiske
                               februar dager der ute !
                                       KLEM VIBEKE