mandag 9. mars 2015

GUL reprise !


Ja nå måtte jeg bare by på mine herlige primulaer fra i fjor....makan til gla`blomst altså :)
Vi har virkelig fått smake på våren her jeg bor, måtte den bare bli endelig....og ikke finne på å forsvinne for et sent lite velkommen snøfall....Nei nå er de fleste klare for årets herligste tid !!
Vi har denne helgen jobbet med kjellerstua som har fått nye strøk med maling både her og der....og som vanlig ble det mye mer å gjøre...Selv om den var hvit fra før...var den altså ikke det...Taket ble ikke hvitt lengere når vi hadde gått over veggene med hvit CHI...ja så måtte vi male taket også da...og det holdt ikke med et strøk på veggene som var hvite fra før av heller....chi er virkelig den hviteste hvitfargen jeg har vært borti altså....:) Men nå strålende hvit fra topp til tå står kjellerstua der og har virkelig fått seg et løft...på flere måter:) Bilder derfra kommer i nærmeste fremtid...:)

 Strålende vårdager til alle dere der ute ! KLEM VIBEKE

fredag 6. mars 2015

Forglemmegei.....

Da jeg kjørte fobi blomsterbutikken her forleden ble det nesten bråstopp....for der sto jammen noen Forglemmegei å LYSTE opp blant de tradisjonelle løkblomstene....Jeg måtte jo bare ha med noen hjem. Jeg har hatt denne blomsten som er klar favoritt siden jeg var ei lita jente..de er jo i herlig BLÅ vet dere....:)

 Jeg elsker tekopper og har gjerne to av hver...her en herlig blanding i lys blå :)
De mønstrete koppene er fra Kremmerhuset og de andre er fra Home & Cottage.
 Gjenstander som går igjen her hjemme...glassflasker ,vekt og gamle kjøkkenhåndkler i blått..og alt er fra Sjoukjes Gammel Kjærlighet.
 Er så glad i denne vakre gamle vekta i min yndlings farge !













Riktig god helg alle gode der ute! Her går helgen til oppussing av en kjellerstue...og det vil komme bilder om dette etter hvert...Et rom som virkelig trengte det dette , da er det ekstra gøy å gi det et løft :)
                                                  KLEM VIBEKE

onsdag 4. mars 2015

Hvite gamle skap

 
 
 
Jeg er MEGET svak for gamle skap.....og det er blitt "noen" her hjemme, hi, hi :) Alle har i utgangspunktet vært brune men i vårt hjem er de blitt hvite.
Dette skapet er satt oppe på et gammel bord for å "ruve" litt i høyden . Et vakkert skap med et nydelig gammel glass :) Skap og gammel stol er kjøp på Gammel Kjærlighet.
Og skapene fylles med nytt og gammelt....mest gammelt da :)

Skapet her sto i min i butikk og mange ville gjerne kjøpe det.....men nei dette ville jeg ikke gi fra meg  siden jeg sjelden ser slike. Dette vakre skapet er meget gammelt og kommer fra Danmark. Vi kjøpte det på Finn for en meget billig penge og her trengtes det masse tålmodighet..kjærlighet...og en haug med maling:))))



Skapene er malt med med hvit "chi " og med slitesterk maling som Lady supreme finish,
I dag har benkeplatene fått en ny omgang med hvit "Chi" de også, jammen blir det fint og rent når ting får en omgang med hvitt :)
                                         KLEM VIBEKE

søndag 1. mars 2015

Fortsatt favoritt!

Gammelt stentøy er fortsatt en favoritt hos meg...og helst med blått og grønt mønster !
Sammen med egg...fjær...og løkblomster kjenner jeg kreativiteten blomstre:)


Vakkert er det når stentøyet har fått en litt sliten patina...og krakilert...





Gamle botaniske trykk har tatt plass på den gamle dør lemmen her på kjøkkenet. Er så fasinert av disse og det som er så fint er at på baksiden finnes det også et nydelig trykk :)





Gammelt treverk og hvitt.....en klar favoritt det også :)





Bestikket har jeg hatt en stund og er fra Home & Cottage
                                                FIN NY UKE ALLE SAMMEN !                            
                                                           KLEM VIBEKE