fredag 20. mars 2015

Små pastell gleder....

Aldri har jeg pyntet så tidlig til påske som jeg har gjort i år...men så har våren jammen meldt sin ankomst tidlig i år også da :) De siste årene har jeg vært veldig naturell i pynten men i år sniker det seg mer gult og pasteller inn....helt herlig !!!
Disse bitte små påskeeggene er fra Åhlens og er bare såååå søte. Klart man bare måtte ha...og de blir ikke så lenge hos meg for jeg har mine utvalgte gode som skal få de når påsken er her :)......


Søte poser har de også med det skjønne nostalgiske trykket. .blir ikke så lenge her den heller..:) Noen kan glede seg til påske altså...moro å gi bort søte ting :)
Lørdag (21.mars) formiddag holder jeg sammen med Bamble Bibliotek påskeverksted. Alle er velkomne fra 10.30 til 13.00. Gleder meg til en kreativ stund med store og små :)
Riktig GOD HELG ALLE SAMMEN ! KLEM VIBEKE
 

onsdag 18. mars 2015

Grønn "matching"

Ja jeg er og blir en fru "matche type"...jeg liker at et rom har selskap med andre farger som matcher...For meg skaper det ro og  harmoni :)
Ja til og med når jeg har vært i ulike butikker å handlet...kommer jeg ofte hjem med ting som matcher....uten at jeg har hatt det i tankene...

I dag har det gått i grønn shopping, og alt til en billig penge hos Søstrene Grene :) Flasker ,nett og grønn terrakottapotte i favoritt fargen GRØNN .
Urteplakaten var jeg så heldig å få i et flott nytt magasin som har ankommet : Hageliv & Uterom. Den kan også lastes ned ved å gå inn på hagelivuterom.no og last ned høyoppløst fil til utskrift. Vakker og flott illustrert  av Hanne Løvdal.





Litt nytt til årets påskepynt ble det også og Åhlens har så mye koselig . Skjønne støvete pastell egg og søte figurer ble med hjem i dag.







                                                     KLEM VIBEKE

søndag 15. mars 2015

Gledelig gjensyn....


HALLO VÅREN !
Så er endelig våren kommet med herlige farger og GLEDE!

 
 

For første gang i år har jeg vært utendørs å tatt bilder på verandaen...elsker å ta bilder utendørs og gleder meg stort til tiden fremover...
 Herlige kopper fra Home & Cottage som må frem med sin herlige gule farge.


 "Gammeldags primula "er så skjønne og er en fryd for øye i sine terrakotta potter.






Stråååålende ny uke alle sammen !Klem Vibeke

lørdag 14. mars 2015

Kreativ med kvist !

Så har jeg for første gang i år hatt en kreativ stund i strålende sol ute på verandaen. Åååå så fantastisk deilig...måtte det bli mange slike stunder fremover:) Jeg er som dere vet veldig glad i å leke meg med kvist og kvast...og det blir aldri perfekt resultat når jeg lager noe...men heller litt ujevnt og skjevt her og der....Men jeg liker å holde på med slike ting som dette selv om resultatet ikke alltid innfrir...jeg er faktisk glad jeg har den egenskapen...ellers hadde jeg nok ikke fått brukt kreativiteten min...og er det noe som gir meg glede er det jo nettopp den :)I dag har jeg laget serviettringer av bjørkekvister, en ide jeg har gått med en stund....

En liten bunt med bjørkekvister er blitt tvinnet sammen og festet sammen av en brun ståltrå . Suuuuper enkelt og alle kan klare det :)


Det blir litt røft og rustikk når man mixer det sammen på denne måten synes jeg :)


Her hviler eggene på en flettet krans. Finner man myke bjørkekvister som ikke brekker så lett kan man få til ganske mye med de.


 Her har jeg kledd en krans med mose og lagt bjørkevister opp på. Små puselabber har jeg også dyttet innimellom.



Spennende å lage en krans til pottene med løkblomster også...og dytter man små fjær innimellom har du en liten påske dekorasjon!

Det er travle tiden for denne damen blitt og fram mot påske vil det gå slag i slag...:) En av tingene som skal skje er inspirasjonskveld i Nevlunghavn. På Nestun Samfunnshus skal jeg dekke ulike festbord . Der vil man få tips og råd om hvordan man selv kan skape et enkelt, lekkert og personlig bord til ulike begivenheter. Sjoukje fra Gammel Kjærlighet skal også ha en egen stand med sine flotte gamle skatter det er mulig å sikre seg denne kvelden. Dagen dette skjer blir 25 mars , klokkeslett kommer nærmere.

                Fine vårlige og kreative dager ønskes dere alle!
                         
                                                       KLEM VIBEKE