søndag 5. april 2015

Dekk et vårlig bord !

I går hadde vi en fantastisk påskeaften og jeg dekket et vårlig bord for anledningen! Nydelig mat og hyggelig selskap kan vi like i det vi går inn i denne påsken sine siste dager...
 Ikke så veldig mye gult å skimte....jeg følte heller for å bruke andre vårlige farger for dette bordet.



 Elsker de gamle flaskene mine som gjør seg så godt mot alle disse fargene . Et riktig heldig funn på Loppis i Sverige for et år tilbake fant jeg de.

 En enkel dekorasjon er å pynte servietten med en blomst som tar opp blomstene fra dekorasjonene på bordet. En liten fjær og knyt det hele sammen med en hamp trå:)








 Man må bare bli glad av disse skjønne vårblomster:)






Vi nyter de siste dagene av en herlig påskeferie og batteriene er snart ladet opp til å ta fatt på hverdagen igjen....må bare koooos oss litt til:)))

 Fortsatt fine dager alle sammen ! KLEM VIBEKE

fredag 3. april 2015

Naturlig pynt til påske

I år har jeg vist flere måter å pynte til påske på og på kjøkkenet denne Langfredagen er det pyntet i hvitt og naturlige toner. Og alt bader i deilig solskinn som flommer gjennom vinduene.....jammen har vi vært heldige med været denne påsken på denne delen av landet jeg bor :)

 Perlemors egget er fra Affari :)



 Fjær, egg og annen dekor i rolige toner...
 Her samlet i en gammel fransk tekanne. Helt ny fra Sjoukjes Gammel Kjærlighet


 Gamle og nye tekstiler om hverandre. En lite hjørne som stadig er i forandring det her....:)))Her har det gått fra blått og hvitt til hvitt og lin:)


 Fant noen herlige vårlige kvister som akkurat har fått sine nye utskudd av blader...skjønt altså :))))





Fantastiske kopp håndkler fra Tine K, kjøpt i Strømstad. Så fine og store som også kan brukes som løper om man har lyst :)


Kvistene her er samlet i en fransk gammel oljekanne, mitt første kjøp hos Sjoukje om jeg ikke husker helt feil:) Det har jo blitt "litt"annet derfra med tiden:)

                                GOD PÅSKEKLEM FRA VIBEKE

torsdag 2. april 2015

Ingen påske uten...



Det finnes noen absolutte "must" ting som skal til for at man føler at det er påske....og det er selvfølgelig påskemarsipanen!!! Og påskeharen kom med litt i år også :)))


I et gammelt Norgesglass er det herlige marsipan egg i pasteller samlet....de smaker ikke bare himmelsk vettu...de ser bare herlig ut i sine pasteller også :)
De skjønne små kortene kjøpte jeg hos Hannas Skafferi i Strømstad. Så søte og nostalgiske:)



Å ja best av alt kolibriegg.....Husker jeg fikk et slikt egg som lita jenta av noen som kom på besøk...jeg kan huske jeg syntes at de var SÅ snille som kunne gi meg noe som smakte så godt :)




 Ja nå nytes det fine påskedager her kan dere tro. Sol fra skyfri himmel,lunsj i det fri, turer til land og til strand....og selvfølgelig marsipan...Kan ikke ha det stort bedre jeg da:) Nyt påskedagene folkens!

                                               KLEM VIBEKE
 

onsdag 1. april 2015

GOD PÅSKE

Med vårens herlige små blomster ønskes det GOD PÅSKE til alle dere gode der ute !
Helt fantastisk er det ute nå og se hvordan vårblomstene popper opp her og der....og jeg tar meg selv i smile for meg selv av å betrakte at det nå skjer en endring i naturen:)
Derfor måtte det en liten "hyllest" til herfra....for vårblomstene gir oss masse glede...ja både for liten og stor. Jeg jobber som dere vet i barnehage og gleden er stor hver gang de små har  kommet med en liten vårblomst eller to...."den skal mamma få" kommer kjapt da:)))Koselige minner har jeg selv med vårblomster både fra mine egne barn og jeg som liten.
Her skal man bare fortsett å kose seg i dagene som kommer....skal si man nyter av å ha fri :)
                   Fortsatt GOD PÅSKE alle sammen !
                           KLEM VIBEKE

VÅR & PÅSKE på trappa....

Så har man endelig fått ryddet unna vinterpynten utendørs....nå er det vår og påske som skal fram :)
Siden det er ganske kaldt om natten har man ikke tatt det helt av med plantingene utendørs..Men litt gult og blått...og grønt er vår farger for meg. Gamle skatter i grønt og rustikk er i godt selskap her med skjønne stemor og perleblomster.







Her håper jeg å ta med meg en te kopp å nyte i dagene som kommer...man har jo påskeferie i mange dager i vente....kjære tid så heldig man kan være:) Vår og påskepynting ligger jo hjerte mitt nært ,så jeg er ganske så sikker på at vi ses i dagene som kommer. NYT dagene alle sammen !


                          God stor påskeklem fra Vibeke