onsdag 22. april 2015

Tid for forandring !

 

 
 
Joda våren er tiden da det kribler etter forandring både her ...og der :) Hos oss har noe fått flyttet ut...og andre ting har nå fått en ny plass...og dermed har det blitt et nytt løft i stua .Med vårlige nye tekstiler fra Home & Cottage  må det jo bare bli vårlig og koselig:)
Og med ranukler på plass må det jo bare bli ekte vår stemning i dette rommet. Elsker disse skjønne små !



Putetrekk og nydelig teppe i herlig farge og mønster.....Det mønsteret hadde jammen gjort seg på tapet også.....i stua vår....en eller annen gang :)




Synes det er fint når tekstiler kan få henge slik som her, da kan man betrakte disse vakre tekstilene på en annen måte:)












 
Ønsker alle fine vårlige dager der ute....neste gang får det bli en titt på vinduene til vår store prosjekt i hagen....ohhh! De er fiiine:)))

                                      KLEMMER VIBEKE   

lørdag 18. april 2015

Vårlig ,lyst og blått i stuen !


Ohhhh! Det kribler etter å skape det vårlig lyst og lett inne nå....Så i helgen kom mine vårlige og sommerlige tekstiler fram . Ja jeg blir bare GLAD av å omgi meg med de :) Med herlig lavendel og blå hortensia ble det tekstilene i blå nyanser som poppet opp her i stuen.

 Mitt vakre heklede bestemorsteppe som min flinke svigermor har laget...Elsker fargene i det:)



 Var så heldig å få en nydelig hortensia for et oppdrag jeg nylig gjorde....folk vet jo at denne damen LIKER blomster nå ,hi,hi:)

 Den herlige kurven under bordet her kjøpte jeg på en tur til Sandefjord. Gikk rundt i gatene med den...og folk stusset nok litt over denne damen som vandret gatelangs med denne digre kurven som dultet borti den ene og den andre....Jeg kan opplyse dere om at det har skjedd før,ha, ha...Jeg kan ofre MYE for en fin kurv:)))
 Alle tekstilene her er fra favoritt butikken Home & Cottage...og siden de nå har fått nye vårlige varer i butikken..er jammen ønskelisten min blitt laaaaang. Ååå så mange fristelser i denne tiden....




Jeg er inne i en kreativ men travel tid her nå...mange oppdrag til konfirmasjoner som straks står for dør. Så vi får vel ta en liten reprise på bloggen snart, fra når vi selv hadde konfirmasjon for vår minste jente i fjor..:)
En vakker dag jeg aldri vil glemme :)

I morgen skal alle de vakre gamle vinduene bringes hjem, så om ikke mange ukene setter vi for alvor igang med orangeriet. Jeg holder for tiden på å lete etter drømmedøren....men ingen dør har dukket opp...Kanskje noen der ute har en vakker skatt stående som ville gjort seg på vårt lille orangeri ? Da er det bare å ta kontakt på mail:))))

                  Nydelige vår dager ønskes dere alle !
                                                KLEM VIBEKE

onsdag 15. april 2015

En gul liten glede er alt som skal til !

En liten gul GLEDE er det som skal til for å gjøre denne damen glad :))) Det er noe med GULT og meg...den fargen har bare vokst seg så på meg de siste årene:)
Og gult og grønt er også blitt en favoritt kombinasjon.



Er så heldig å få tak i denne gamle kurven fra Gammel kjærlighet. En gammel skatt fra Belgia.


Er det rart man bare må smile når disse gule små viser seg fram på denne måten....små kunstverk er de:)




 Spannet er fra Frankrike og er også en skatt fra Gammel Kjærlighet. Gamle skatter og blomster....en skjønn kombinasjon:)



Ja her får de gule skjønne blomster stå å glede oss både ute og inne:) En herlig tid vi er inne i nå, elsker å omgi meg med blomster i krukker og kar...og både "Dronning Ingrid" og lavendel skal plantes i de de nærmeste dagene:)

                                                KLEM VIBEKE

søndag 12. april 2015

Et etterlengtet prosjekt...er igang!!!

Dere som har fulgt meg en stund vet at jeg har ønsket meg et lite orangeri i hagen....lenge:) Og vet dere... NÅ skal det skje:)))))) Ååååh! kjenner det kiler i magen bare av å tenke på det :) Vi har kommet så langt at vinduer er nå kjøpt inn....og vi har fått tak i "drømmevinduer"dere. Gamle med originalt  gammelt glass, nesten like store som meg... vinduer i str 1.60...altså store flotte vinduer. Ja vi er bare super fornøyd og nå jaktes det på en gammel dobbel dør...som skal bli et lite smykke på vårt lille orangeri. Gleder meg stort til å dele hele prosessen med dere...fra første spadetak tas i jorda:)

Stolen over her er ny og er fra Affari. Nydelig stol som skal bli god å sitte i på verandaen. 


Litt rustikke innslag vises her i dag...Fikk denne fantastisk "pletter i luften "av en god venn i dag...og i bøtta fra Affari blir det skikkelig rustikk:)

Ja faktisk ble den fin i blomsterpotten fra Affari også....gøy å bytte på vettu:)





 Allerede neste helg kan vi være i gang med vårt prosjekt i hagen...kjære tiiiid jeg kan nesten ikke vente :)))) God ny uke alle sammen !

                              KLEMMER VIBEKE