torsdag 7. mai 2015

Det er duket til fest !

Ja så var vi jammen i gang med pynting til fest igjen...og denne gangen er det mine svigerforeldres gullbryllup som skal feires. Jeg har gladelig tatt på meg oppgaven med å pynte til denne dagen.. og fargene det går i denne gangen er GULL, HVITT og LYS TURKIS BLÅ !
Her er blomstene jeg har valgt ut, hvite roser og herlig hortensia i fantastisk lys turkis blå. Alt er kjøpt hos Mester Grønn.



 Igjen har jeg brukt mine turkis blå Norgesglass...er så glad i de vakre gamle glassa mine:) Og snart skal de stå å glede ved et stort festbord :)




 Bordkortene til dette bordet er laget som en tag. Først har jeg kopiert opp det gamle brudebilde av mine fine svigerforeldre, limt det på gullkartong og deretter festet det med "puter" på mønstret ark. Så er navnet skrevet på et "banner"som er blitt klippet ut i sort papp. Klippet et hakk i hver kant som dere ser på bildet og deretter lager jeg en brett inn på hver side, slik at "banneret"kommer litt ut . Denne er også festet med "puter".


 Dette er bordkort som tar litt tid men er utrolig morsomme å lage . Disse har jeg jeg aldri laget før men tror heller ikke det blir siste....Ble både personlige og dekorative synes jeg:)



 Måtte bare låne noen i min lyseblå mugge på kjøkkenet også.....Kjære tid for en farge:))))


 Den lille kurven er ny og fra Home & Cottage....veldig søt til både det ene og det andre:)




 Min egen hortensia har jeg i stua . Den fikk jeg for et oppdrag jeg nylig utførte :) Jeg som elsker blomster blir ikke lei meg når folk dukker opp med slikt :))))


Så i dagene fremover blir det både festlig og ganske hektisk...og på lørdag skal det feires med herlige folk i gull, hvitt og lysturkis :)

                                                       KLEM VIBEKE

tirsdag 5. mai 2015

Nytt fra "Gammel Kjærlighet "

 Gammel Kjærlighet drives av en god venn av meg som heter Sjoukje. Nå har hun fått laget seg et sjarmerende utehus i forbindelse med butikken sin. Alt laget av gammelt gjenbruk :) Bli med inn å bli sjarmert du også :)))
Her er den kreative damen selv...som ønsker deg blidt og hyggelig velkommen !

Sjoukje har sansen for blått.....ja hvem har ikke det:)))




Et fantastisk skap står her inne og bare venter på å få et vakkert hjem å flytte inn i :)






Inni bryggerhuset finnes enda mer skatter....og den store fjølen under her har faktisk jeg sikret meg:)

Her må man ta seg litt god tid.....gobiter dukker stadig opp ....:)


Har du ikke vært hos Sjoukje`s Gammel Kjærlighet ennå og er glad i gamle skatter....kommer herved en sterk anbefaling fra meg. Du blir ikke skuffet , her finnes noe for alle og enhver:)

                                                             KLEM VIBEKE

lørdag 2. mai 2015

Konfirmasjon i grønt og hvitt !

Denne helgen har jeg hatt et konfirmasjonsoppdrag, hvor det var ønske om å bruke gammelt gjenbruk og blomster i hvitt og grønt :) Gammelt gjenbruk var de gamle saftflaskene jeg ofte har brukt når jeg pynter et festbord . Denne gangen ble de brukt som blomstervase og lysestaker. Blomstene kjøpte jeg inn på Mester grønn og Plantasjen.
Det skulle pyntes til fest for 45 stk, så det ble et solid stort bord. Jeg ønsket å skape en frisk, lett og delikat stemning ved dette bordet . Med masse klart glass og blomster i hvitt og grønt syntes jeg det også ble det.
Menykort i grønt og serviett i sølv. Bordkortene hadde den flotte unge konfirmanten laget selv:)


Glass, bestikk og tallerkener er fra Ikea .
Så er det bare å ønske dette selskapet lykke til med dagen :) Må de få en vakker dag på alle måter :)

Og jeg flørter videre med vårgrener.....må jo bare GLEDE seg over de mens vi har de her!

En vakker krukke i herlig grønt fra Home & cottage har tatt plass på kjøkkenet med nettopp disse vakre kvistene...







 Neste helg skal vi ferie mine svigerforelder sin gullbryllupsdag, da skal dere få se et bord i gull, lys turkis og sort.....Vi gleder oss veldig til å pynte til en slik fest :)

                                                  KLEM VIBEKE