mandag 8. juni 2015

I en gammel bøtte !

Står hortensia i lilla....
og syriner i samme herlige nyanse..
Vi har fire syrintrær i hagen og alle er i lilla , mørk og lys . De dufter helt himmelsk og jeg tar gjerne med noen kvister inn også. Husker jeg som liten også elsket disse herlige blomstene.



En herlig kombinasjon , rustikk møter friske vakre blomster  !
Jeg er vel mest glad i lilla blomster i hagen, her er det som gror i hagen for tiden....:)
Dette gamle vaskevannsfatet er fra Danmark.  I sommer skal vi tilbringe en hel uke i dette herlige landet og da blir det vel noen turer innom alle de fine loppisene man kan finne der :)  Kanskje man finner noen spennende skatter man kan fylle orangeriet med :)

 
Denne uken starter vi prosjekt ORANGERI.
Første spadetak skal tas....nå begynner vi for alvor :) HURRRAAAA!!!
 
KLEM VIBEKE

søndag 7. juni 2015

Kom igjen SOMMER!! Vi venter......

 Her hjemme har man for lengst invitert til SOMMER innendørs....Men den har jammen tatt seg tid til å komme utendørs.....Ennå har man ikke kunne sitte å nyte et måltid utendørs...sist vi prøvde gikk halve selskapet inn pga vind og altfor kaldt...ho,ho...Men den som venter....venter på noen godt og varmt ....gjør vi ikke ?:)
 Det blomstrer som aldri før i vinduene her på kjøkkenet, pelargonene ser ut til å trives veldig :)



 Røde og hvite tekstiler skal få komme fram her i sommer....foreløpig er det da veldig godt å tulle seg inn i et pledd når kvelden kommer.


Takker for mange hyggelige kommentarer og likes på forrige innlegg på facebook. Det var flere som likte den fine fargen i stua . Så gøy og ja vi trives godt med den....eller jeg da...de andre her hjemme påstår at de ser ikke store forskjellen ,ho ,ho:) MEN det ER det !!Har jeg fortalt de mange ganger......:)))

                                        Fin ny uke til alle dere gode som titter innom her !

                                   KLEMMER VIBEKE


 

fredag 5. juni 2015

Stua i favoritt fargen !

Så har man gitt stua en lett og sommerlig preg 
ved å bytte ut den grå veggen mot
favoritt fargen i lys aquagrønn.... :)
Skal si det føles godt ! 
 
 Og inn flyttet et gammelt bord.....og neida vårt runde brune bord er fortsatt i hus....Har ikke tenkt å kvitte meg med det første:) Men dette er mer praktisk og nå kan vi jo sitte her og å spise også. Sofa og spisestue i ett har det blitt nå :)
 Ååååå syntes dette var bare helt herlige farger sammen også ....fersken nelliker(som jeg egentlig ikke er så glad i....men disse hadde den vakreste farge) og pioner i lys fersken...."dånings"på denne dama ble det da når jeg fant de på Plantasjen.
 Snilleste Bente min venn har sauer og se hva jeg har fått av den gode dama....et vakkert saueskinn ! Jeg er vel veldig heldig :)

 Sommerlig farge på veggen synes nå jeg. De her hjemme ble litt "bekymret"om dette var en farge vi også kunne ha til jul...Mulig den ikke passer til juledekoreringen men med en vegg med tapet i stua er det fort gjort å male over. På en kveld hadde man jo fått et nytt utrykk i stua bare ved å bytte farge:)




                                                  Riktig god helg alle sammen !

                                              KLEM VIBEKE

onsdag 3. juni 2015

Gled noen med blomster !

Jeg elsker blomster og elsker også å få.... og ikke minst GI BORT blomster ! Nå som det bugner av herlige duftende blomster utendørs kan det jo være hyggelig å glede noen med en "hjemmelaget  "bukett :) Jeg har lagt min elsk på disse herlige nettene i striper fra Søstrene Grene og sikret meg opptil flere i ulike farger. Disse er også en fin måte å pakke inn en fargerik bukett på. Så gir man både blomster og et nett på en og samme gang:)


 Tre forskjellige syriner og pioner fra hagen blir vakkert i mine øyne og VET jeg hadde blitt glad for å få en slik hjemmelaget bukett :) Og VET også at det er mange jeg ville gitt denne til :)
 Med disse etikettene fra Panduro kan du jo skrive en personlig hilsen.





 Nettene er enkle og fine i pris og kvalitet fra Søstrene Grene. Kan jo ikke få nok av slike i hus:)

 Så neste gang du vil glede en venn kan en bukett fra hagen være nok :)


Sånn helt plutselig har jeg bestemt for å male stuen.....har jo leeeenge tenkt å tapetsere den ene veggen vi har, men nå blir den malt i løpet av uken istedenfor. I en lys grå aquagrønn farge.....Gleder med til å sette i gang.....så håper vi at vi er heldige med det litt utradisjonelle fargevalget...:)


                                                   VARM KLEM VIBEKE

mandag 1. juni 2015

Sommer i blått og grønt !

Klart vi må bruke favoritt fargene utendørs i sommer også :) Gamle skatter og blomster sørger for at de herlige fargene dukker opp her og der :)





De herlige sinkbøttene fra Affari har jeg brukt mye i år. Fantastisk patina på de !Både avlastningsbordet og skapet er laget av gjenbruk. Vinduene til skapet fant mannen min på gjenvinning stasjonen .Resultatet ble et vakkert skap jeg er veldig glad i :)

Nå venter vi bare på at den virkelige sommeren skal begynne..... 
 
For varmen som har vist seg er ikke av sommer temperatur ennå...Men vi lever i troen at den kommer... gjør vi ikke ? Vakre fine junidager til alle og hver der ute :)




KLEM FRA VIBEKE