lørdag 13. juni 2015

Sikkert sommertegn!

Lupinene er et av sommerens skjønneste tegn og jeg har mine faste plasser jeg besøker på denne tiden av året.......Da blir det gjerne en og to buketter :)


Noe av det vakreste som finnes....sommerens blomster i en litt sliten sinkbøtte :)


En vakker samling....gammelt sølvtøy
gammelt stentøy
rutete duk
og VAKRE lupiner !






 Ja helgens kreative prosjekt er under produksjon.... og i morgen får vi se om resultatet blir velykket..
Moro å prøve noe nytt :)

                                               KLEM VIBEKE

torsdag 11. juni 2015

Like fint nå som til jul.....

Dere har nok fått med dere at rødt og hvitt er sommerens farger her inne på kjøkkenet. Og alt jeg bruker nå er også ting jeg liker å bruke for å skape rød jul :) Men rødt er bare herlig og fresht på sommeren også synes jeg.

 Har de vakreste lupiner i hvitt på kjøkkenet i en gammel fransk emalje kanne nå.....Sommeren har virkelig meldt sin ankomst :))))

 Kopphåndkle fra Green Gate....nydelig og frisk i farge og mønster !










 Hvitt rødt og tre.....nydelige nyanser spør du meg...:)


Denne helgen skal bli av det kreative slaget...og et av prosjektene har jeg aldri gjort før...men har alltid hatt lyst til å prøve...:) Å ja dere skal nok få se...hvis jeg får det til da:))))

                            Riktig god helg alle sammen !
                                   KLEM VIBEKE

tirsdag 9. juni 2015

Blomster høytid !

Det er "høytid" for blomster fotografering her for tiden....ikke vanskelig å se at jeg er BEGEISTRET :) Med blomster kjenner jeg meg kreativ ved å leke meg med både farge og struktur i blomstene jeg omgir meg med...ja jeg blir aldri lei :) Etter at jeg begynte å blogge har jeg fått kontakt med de herligste mennesker..og alle er spredd over hele verden :)  Et vakkert menneske er Linda med bloggen http://itsy-bits-and-pieces.blogspot.no/. Hun sendte meg en vakker pakke med skjønne ting hun tenkte jeg ville ha glede av å bruke i bildene mine. Å snakk om å treffe meg midt i hjertet...det hele var så vakkert og omtanken hun hadde for meg var helt rørende. I dag viser jeg noen av gobitene hun sendte meg i selskap med de vakreste blomster:) 



En vakker falmet nellik med hundekjeks funnet på lokale trakter ved sjøen. Den vakre lille duken er en gave fra Linda :)



Bingokortene er også fra den vakre pakken jeg fikk tilsendt. Herlige i sin gamle patina !







Kjære tiiid fikk problemer ved å sile ut bilder her.....dette MÅTTE bare bli et innlegg med masse bilder...det så jeg med engang jeg var ferdig med å fotografere,hi,hi.
 Takker Linda igjen for de vakre tingene som gjorde meg så glad. Ting som helt sikkert vil dukke opp i flere bilder her inne etter hvert.

                                            KLEMMER VIBEKE

mandag 8. juni 2015

I en gammel bøtte !

Står hortensia i lilla....
og syriner i samme herlige nyanse..
Vi har fire syrintrær i hagen og alle er i lilla , mørk og lys . De dufter helt himmelsk og jeg tar gjerne med noen kvister inn også. Husker jeg som liten også elsket disse herlige blomstene.



En herlig kombinasjon , rustikk møter friske vakre blomster  !
Jeg er vel mest glad i lilla blomster i hagen, her er det som gror i hagen for tiden....:)
Dette gamle vaskevannsfatet er fra Danmark.  I sommer skal vi tilbringe en hel uke i dette herlige landet og da blir det vel noen turer innom alle de fine loppisene man kan finne der :)  Kanskje man finner noen spennende skatter man kan fylle orangeriet med :)

 
Denne uken starter vi prosjekt ORANGERI.
Første spadetak skal tas....nå begynner vi for alvor :) HURRRAAAA!!!
 
KLEM VIBEKE