søndag 13. september 2015

Autumn leaves

 På en regntung søndag har jeg latt meg igjen inspirere av høsten....og musikk ! Jeg MÅ høre på musikk hver dag...og jeg hører på det meste:) I dag har jeg hørt mye på Eva Cassidy og sangen "The Autumn leaves " er en favoritt på denne tiden. Så når du ser på disse bildene kan du bare sette på sangen og du vet hva som har inspirert dama her i dag :))))


 For ikke mange dagene siden var det full aktivitet på denne plassen...Da var nemlig Liv (Livs Lyst )her,
for å ta sine siste bilder til Kofteboka hun snart er aktuell med. Vi har det alltid gøy når vi jobber sammen og gleder meg veldig til å se resultatet. Jeg har vært så heldig å være modell for tre flotte kofter i denne boka i år. Tre vakre, VAKRE kofter...og jeg har lyst på alle sammen:))))Nei nå må jeg bare lære meg å strikke...:)










Orangeriet har blitt jobbet på denne helgen også....og jeg må bare si det byr på litt av en tålmodighetsprøve for meg dette prosjektet. Alt man tror er en lett jobb , viser seg å ikke være det i det hele tatt....Så vi kjenner at det skal bli VELDIG godt å bli ferdig og få begynne å nyte vårt "lille" prosjekt......som viste seg å bli et meget stort et....

MEN så blir det så fint og når det er ferdig er all slit glemt.....kanskje:))))







Nå venter en ny uke og i dag samles det  litt energi til kommende hektiske dager....både til jobb og til siste innspurt av "orangerijobbing":)

Vi ses snart igjen alle sammen og da håper jeg at vi kan by på noen "nesten "ferdig bilder fra orangeriet!

                                                 KLEM VIBEKE

torsdag 10. september 2015

Romantisk høststemning med hortensia !

Så står det en herlig helg foran oss alle sammen og vi tar den i mot med vid åpene armer :)
Her er siste rest av mine hortensiar i hagen blitt til en vakker helgebukett!

Virkelig vakre på dette stadiet også disse og nå skal de få stå slik å tørke en liten stund.....så får vi se hva kreativt vi kan bruke de til etter hvert.
En gammel striesekk dekker innsiden i denne franske kurven. Inni har jeg bygd opp med avispapir slik at hortensian kommer litt opp .










Denne helgen skal det males ... på både vegger og tak i orangeriet...og om ikke så lenge er det snart helt hvitt og vakkert der inne....Målet vårt er nå at innen vi har høstferie er huset klart.....og det er jammen ikke lenge til:)))) Det blir en titt inn for dere også i løpet av helgen:)

                                                                Herlig helg alle sammen !

                                                         KLEM VIBEKE
 

mandag 7. september 2015

Enkel og vakker høstinspirasjon !

Å kjære tiiid nå er endelig den deilige høsten her hvor man bare kan boltre seg i all herlige naturmaterialet . I dette innlegget vet jeg at noen tenker " ja men det der kan jo jeg lett lage selv "og det er NETTOPP jeg  ønsker :) For her er jeg igjen med min enkle måte å dekorere på , en måte ALLE kan !  
 Ute er bladene godt i gang med å forandre farge og de er bare nydelige på dette stadiet :) Bladene og nypene er festet til en krans laget av bjørkekvister....og de er festet litt her og der...!

 Det som også er fint med en slik krans er at den holder seg vakker lenge for bladene forandrer seg og gir et varmt og rustikk utrykk .



Kurven er ny og kommer fra Søstrene Grene. Kurver får man ikke nok av , og får man de til en billig penge er man ikke vond å be...:)
 Ja hvordan går det med orangeriet tro....? Her kommer siste status , den gamle taksteinen er ikke lett å legge og det du ser her....skal snart legges på nytt..
Det blir da tredje gang taket legges på nytt og denne gangen håper vi at vi er heldige..:)Inne er det blitt panel på flere vegger og jeg er godt i gang med malejobben.
Riktig koselig er det å stå her i kjøkkenvinduet å se ned på vårt lille "tun"...som vil ta form i løpet av høsten.



Ønsker dere alle herlige kreative høstdager og håper dere blir inspirert av utsagnet mitt :

                                   Kan JEG - Kan DU !!
                          
                         KLEM VIBEKE

 

torsdag 3. september 2015

Hvit landhandel stil !

Ja nå er det virkelig blitt en "landhandel" stil her inne på kjøkkenet...med en gammel kjøpmannshylle og nå en ny innkjøpt gammel vekt  ! Lenge hadde den gamle vekta stått i en kjeller...helt til den i dag får stå her å GLEDE!

På denne skal det nok skje mye kreativt nå i høst og selvfølgelig  mye fint til jul...:)

Skikkelig sjarmerende og glir fint inn med den hvite stilen som dominerer her inne nå.

Den hvite stilen dominerer også i det gamle danske skapet. Og som dere ser liker jeg å blande mange ulike hvit toner for å skape liv i interiøret.

også LIKER jeg veldig godt gamle tinnbokser :) Og en liten samling har det begynt å bli :)













 En herlig helg står for tur og den skal tilbringes ute i hagen .Orangeriet jobbes det litt med så fort vi får litt tid...og det har vi denne helgen :)Gammel takstein blir nå lagt helt ferdig og vi har nå innsett at det må bli som det blir...og det betyr litt "humper og dumper" her og der ...MEN veldig fint og sjarmerende da :))))

God helg alle fine der ute og TAKK for alle deres gode ord !

                                       KLEM VIBEKE