søndag 18. oktober 2015

Gjort klart for vinter`n !

 Ja jeg vet nok hva dere tenker der ut...."tenk å skifte farge bare fordi det er en annen årstid". .og
jeg skjønner dere godt...jeg er nok litt rar på det området...men lys Aqua er ikke helt vår farge til jul og vinter. Så nå er hele stuen i samme farge, nemlig i hvit "chi ". Det ble ro for øynene det...og nå kan bare vinter`n komme....og snart jul :)))))





 Lyskronen fra Affari kom også bedre fram synes jeg....ja sofaen vår også egentlig :) Den gamle rammen over kommoden innholder vakre botaniske trykk. Syntes det ble en vakker og "ro for øyet dekorasjon "!
Deilige tekstiler i sofaen som er fra Home & Cottage og det skjønne pleddet er fra Kid . Det blir i rolige toner her inne nå frem mot jul.....det er jo ikke så lenge til :)


                                               Fine høstdager alle sammen !

                                  KLEM VIBEKE

fredag 16. oktober 2015

Varme toner på kjølige dager !


I dag skal boblejakken ned fra loftet for NÅ begynner det å bli kaldt ute...men i orangeriet er det godt og varmt ! En liten ovn av det elektriske slaget er satt inn så nå kan man være der hele tiden om man har lyst....og det har jo jeg..men det kan man jo ikke. Man har jo andre plikter :) I fremtiden håper jeg på å få satt inn en gammel vedovn der , tror nemlig det kunne det blitt veldig koselig. Varme toner i tekstiler og andre detaljer har også flyttet inn både puten i rustrødt og lys med lysestake er en nydelig gave fra en av mine beste venner som har nytt en tekopp her inne. Jeg er vel heldig, og alt er fra Kremmerhuset :)

 Å som man elsker disse varme tonene her inne !


Et annet vakkert teppe har også kommet inn her og dette er fra Home & Cottage. Nydelige toner som passer perfekt til den sjarmerende døra bak her.
Så deilig å "tulle"seg inn i med en varm tekopp mellom hendene her inne...

Vakkert bladverk i grønn og gultoner er plassert i en bøtte fra Affari...for meg blir det en gratis og nydelig høst bukett :)


De gamle tre fjølene mine er jeg bare så glad i og dere har sett de mange ganger i bildene mine. Jeg bruker de mye og synes det gir en flott kontrast mot det hvite....og ønsker meg selvfølgelig mange flere...:)


Den gode nyheten jeg ønsket å dele med dere sist er at jeg har solgt min første reportasje til et engelsk magasin som heter Country House...:))) Reportasjen inneholder både tekst og julebilder fra vårt hjem her i Porsgrunn. Heldigvis har jeg gode venner som kunne hjelpe med den engelske oversettelsen slik at det ble mer naturlig og ikke min "turist engelsk" ho,ho :) Alt blir publisert i deres juleutgave og du kan se det
her . Fantastisk moro å oppleve dette og jeg tror jeg nå er klar for å ta dette steget videre...det ga nemlig mersmak !
                                                           KLEM VIBEKE

 

mandag 12. oktober 2015

Mitt fristed !

 Så er vi her igjen....inni mitt lille orangeri , mitt nye fristed ! Denne ettermiddagen venter jeg besøk av en god venn...og det er nettopp det dette stedet har blitt... et sted for kreativitet og masse hygge :)
 Høstbuketten er plukket rett fra hagen....for noen fantastiske høstfarger det finnes ute nå...og det rett utenfor døra !
Også er det min store stolthet av ei datter på 16 år sitt første strikkeprosjekt vi ser her.....Hun strikker nå sin første kofte og er bare så utrolig flink. Dette har hun klart arvet fra min flinke svigermor...for denne dama kan ikke strikke dessverre....men tenk nå har jeg to som kan dette rundt meg...da er det bare å begynne å bestille :))) Fantastiske farger hun har valgt helt selv også...er det rart man er stolt av jenta si .

 Fineste buketter og kranser....alt i ren naturmateriale og det helt gratis :)))

 




 
 De gamle brune krukkene mine fra Høganes er arvegods men også loppisfunn...Fine og rustikke til å skape litt høst inne også.
Blir ikke lenge til man skal ut hit igjen og nå skal alle julemagasinene mine flytte ut dit også...for her finner jeg ro til inspirasjon og kreativitet ! Om få dager nå forteller jeg om en skikkelig gla`nyhet som jeg nylig har opplevd....noe jeg synes er skikkelig stas :)

                                            Ønsker dere alle de vakreste høstdager !
                                                 KLEM VIBEKE

lørdag 10. oktober 2015

Jakten på det uperfekte !

 Jeg får ofte tilbakemeldinger fra folk om at de liker at jeg er så "uperfekt "i stilen min...og da blir jeg glad :))) Det er nettopp det mitt budskap til alle dere der ute som liker å holde på med noe kreativt er. Mange strever etter å lage det perfekte der ute og mister lysten fordi de føler at de ikke får det til slik  de ser på bilder og lignende . Jeg tror ALLE KAN der ute om man bare "legger lista" litt lavere , slapper av og finner gleden over det enkle .

Det gleder meg derfor stort når folk der ute forteller at de har frydet seg over sine egne kreative prosjekter, fordi de har blitt inspirert av
min enkle fremgangsmåte med naturmateriale. HURRA!!!!! fra meg til dere !

I dag tar jeg dere med en tur inn i orangeriet igjen....ja det blir mye fra mitt lille "fristed "....men
det er her det kreative skjer om dagene...og i dag lager jeg  "uperfekte"villeple kranser !
 Tenk....jeg drømte engang å få et slikt sted å sitte å være kreativ....og NÅ har jeg det :)))) Fortsatt ikke til å tro hvor heldig jeg er....og takknemligheten er STOR til mannen min som har bygd og stått på i alle disse månedene .

I går var vi en tur på i IKEA og der er det alltid noe å finne....både av det ene og det andre :) Kom over disse herlige papirposene og tøff og rustikk tråd i samme stil....



 Her sitter jeg da.....og pusler med mitt....:) Hadde det vært lyd til bildet hadde dere hørt både nynning.. og musikk fra Odda Norstoga her. Fantastisk inspirerende musikk og ny plate er ute nå. Ren fryd for øret !


 Jeg bruker en brun ståltråd , perfekt til å skule alle tvinninger her og der :)
 Herlige høstlige toner fikk denne kransen.
 Litt ekstra haml puttet inn her og der....det gir den et rustikk og rufsete preg !

 En gammel tønne er blitt vår nye vannfanger her ved orangeriet. Den er funnet på Finn.no og gjorde seg godt til huset syntes vi.


 Skikkelig gammel og rustikk....akkurat som vi liker det.
 Her er en annen variant, ståltråd tredd igjennom eplene. Ikke så lett hvis ståltråden er for myk....slik som jeg hadde i dag...derfor ble det en liten og søt villeple krans :)








 Om kvelden settes lykter ut å skaper virkelig stemning utenfor her....og jada...vi har allerede begynt å tenke på hvordan vi skal pynte til jul både utenfor og innenfor i vårt lille hus :)))) ( ingen overraskelse for dere der ute det...)


            Dagene bare flyyyr avgårde her og spesielt merker jeg dette nå som jeg jobber fullt i barnehagen. Så fremover blir det nok helgene som blir "blogge dagen" ellers er man flittig på Instagram og takker alle (utrolige.... 14.000 følgere......:) som følger der også !

                                                KLEM VIBEKE