mandag 12. oktober 2015

Mitt fristed !

 Så er vi her igjen....inni mitt lille orangeri , mitt nye fristed ! Denne ettermiddagen venter jeg besøk av en god venn...og det er nettopp det dette stedet har blitt... et sted for kreativitet og masse hygge :)
 Høstbuketten er plukket rett fra hagen....for noen fantastiske høstfarger det finnes ute nå...og det rett utenfor døra !
Også er det min store stolthet av ei datter på 16 år sitt første strikkeprosjekt vi ser her.....Hun strikker nå sin første kofte og er bare så utrolig flink. Dette har hun klart arvet fra min flinke svigermor...for denne dama kan ikke strikke dessverre....men tenk nå har jeg to som kan dette rundt meg...da er det bare å begynne å bestille :))) Fantastiske farger hun har valgt helt selv også...er det rart man er stolt av jenta si .

 Fineste buketter og kranser....alt i ren naturmateriale og det helt gratis :)))

 




 
 De gamle brune krukkene mine fra Høganes er arvegods men også loppisfunn...Fine og rustikke til å skape litt høst inne også.
Blir ikke lenge til man skal ut hit igjen og nå skal alle julemagasinene mine flytte ut dit også...for her finner jeg ro til inspirasjon og kreativitet ! Om få dager nå forteller jeg om en skikkelig gla`nyhet som jeg nylig har opplevd....noe jeg synes er skikkelig stas :)

                                            Ønsker dere alle de vakreste høstdager !
                                                 KLEM VIBEKE

lørdag 10. oktober 2015

Jakten på det uperfekte !

 Jeg får ofte tilbakemeldinger fra folk om at de liker at jeg er så "uperfekt "i stilen min...og da blir jeg glad :))) Det er nettopp det mitt budskap til alle dere der ute som liker å holde på med noe kreativt er. Mange strever etter å lage det perfekte der ute og mister lysten fordi de føler at de ikke får det til slik  de ser på bilder og lignende . Jeg tror ALLE KAN der ute om man bare "legger lista" litt lavere , slapper av og finner gleden over det enkle .

Det gleder meg derfor stort når folk der ute forteller at de har frydet seg over sine egne kreative prosjekter, fordi de har blitt inspirert av
min enkle fremgangsmåte med naturmateriale. HURRA!!!!! fra meg til dere !

I dag tar jeg dere med en tur inn i orangeriet igjen....ja det blir mye fra mitt lille "fristed "....men
det er her det kreative skjer om dagene...og i dag lager jeg  "uperfekte"villeple kranser !
 Tenk....jeg drømte engang å få et slikt sted å sitte å være kreativ....og NÅ har jeg det :)))) Fortsatt ikke til å tro hvor heldig jeg er....og takknemligheten er STOR til mannen min som har bygd og stått på i alle disse månedene .

I går var vi en tur på i IKEA og der er det alltid noe å finne....både av det ene og det andre :) Kom over disse herlige papirposene og tøff og rustikk tråd i samme stil....



 Her sitter jeg da.....og pusler med mitt....:) Hadde det vært lyd til bildet hadde dere hørt både nynning.. og musikk fra Odda Norstoga her. Fantastisk inspirerende musikk og ny plate er ute nå. Ren fryd for øret !


 Jeg bruker en brun ståltråd , perfekt til å skule alle tvinninger her og der :)
 Herlige høstlige toner fikk denne kransen.
 Litt ekstra haml puttet inn her og der....det gir den et rustikk og rufsete preg !

 En gammel tønne er blitt vår nye vannfanger her ved orangeriet. Den er funnet på Finn.no og gjorde seg godt til huset syntes vi.


 Skikkelig gammel og rustikk....akkurat som vi liker det.
 Her er en annen variant, ståltråd tredd igjennom eplene. Ikke så lett hvis ståltråden er for myk....slik som jeg hadde i dag...derfor ble det en liten og søt villeple krans :)








 Om kvelden settes lykter ut å skaper virkelig stemning utenfor her....og jada...vi har allerede begynt å tenke på hvordan vi skal pynte til jul både utenfor og innenfor i vårt lille hus :)))) ( ingen overraskelse for dere der ute det...)


            Dagene bare flyyyr avgårde her og spesielt merker jeg dette nå som jeg jobber fullt i barnehagen. Så fremover blir det nok helgene som blir "blogge dagen" ellers er man flittig på Instagram og takker alle (utrolige.... 14.000 følgere......:) som følger der også !

                                                KLEM VIBEKE

søndag 4. oktober 2015

Høstdager i orangeriet !

 Så har man virkelig funnet seg til rette i sitt herlige orangeri:) Her har det meste falt på plass i helgen og hele det lille huset er nå gjort klart til deilige høstdager . Kjære alle sammen, velkommen inn i min kreative lille hule...:)

 Slik ble altså arbeidsbenken. Et avlastningsbord vi hadde fra før av og med lin gardiner
 som forheng fungerer dette bra....men dukker det en gammel sjarmerende kjøkkenbenk engang i fremtiden sier jeg ikke nei takk :) 
 Lysekronen er gammel og har fått et strøk med fransk grå/hvit farge. For sesongen er den blitt pyntet med noen høstlige bjørkekvister. Fantastisk lys her når mørket faller på.....:)


 I dette hjørnet finnes en liten kosekrok hvor mitt gamle vakre bord har funnet seg til rette.

 Er virkelig glad for at dette kom til sin rett her inne...her blir det mye kreativt stilleben i fremtiden :)
 Naturmaterialet samlet i bokser....klar til å inspirere til kreativt bruk i dagene fremover....:)

 Fantastiske farger på bladverket ute nå...og kofta mi glir rett inn i de høstlige tonene!
Vakker.... og god og varm å ha på her inne.

 Et liten "touch" jeg kom på nå når listverket skulle på rundt døren....Bruke noen gamle dreide knekter vi hadde på loftet etter da vi bygde huset vårt for 14 års siden (tenk de har sikket bare ligget å ventet på dette prosjektet...:) og sette en hylle på toppen. Syntes det ble både praktisk og fint :)


Neste prosjekt på denne døren er sprosser som vi kanskje....får til selv.... eller om vi får noen som "kan "det,  til å gjøre det , ho,ho...Men det blir nok ikke før til våren...for her er budsjettet brukt opp for i år :)
 Herlig krok med et fantastisk lys som flommer inn!

Skjønne lysestaker fra Affari som jeg har til salgs når loppisen står for tur...engang i november:)


Ja det er virkelig en GLEDE hele dette stedet og gleder meg til hver dag jeg kan ut å være kreativ her inne! Takker igjen for alle tilbakemeldinger fra dere, dere er rett og slett bare GODE !

                                   De fineste høstdager ønskes dere alle!
                                     KLEM VIBEKE