søndag 15. november 2015

JUL i orangeriet !


 Hei alle sammen ! er vi i gang... :)))
Nå klarte jeg ikke å vente lengere.....Så derfor velkommen til jul i orangeriet ! Her blir det pyntet med rødt og naturmaterialer, slik som jeg synes et lite hus som vi har fått skal pyntes til den beste tiden på året !
 Halmhjertet har igjen fått nye kongler og små kvister på seg. En meget enkel krans å lage og kongler er et lett materiale å jobbe med. Jeg har brukt brun ståltråd ,så her er det bare å "surre" i vei for tråden er ikke lett å se. Kanskje det blir satt på litt grønt og rødt med tiden.... Men foreløpig er den slik :)
 Fantastisk å jobbe med RØDT, alt blir lunt og koselig med den fargen.

 En samling med sakser, både gamle og nye...både dekorative og nyttige !

 Lyskronen er også blitt dekorert med kongler.








 En enkel liten dekorasjon...en kvist med røde bær og en granbarkvist ! Og som lett kan byttes ut når granbaret begynner å drysse.

 Svibel er jo så søte på dette stadiet også.....og for meg kan de gjerne holde seg slik en stund...
Allergisk som jeg er for disse skjønnhetene...




 Masse røde tekstiler her inne, pleddet er fra Kid, putene er sydd av stoff fra Stoff & Stil og det vakre teppet på veggen er fra Hemtex.

 Om ikke lenge skal et stort vakkert juletre skimtes i bakgrunnen her....for julegale som vi er har vi bestemt oss for at det skal få komme inn tidlig her i år....hjelpes meg som man gleder seg til det...og håper vi finner et flott med god størrelse på....


                                 
                                                          Den aller første............. 
                                                         JULEKLEM
                               fra Vibeke
                                                     
 

søndag 8. november 2015

Mens vi venter...



Nå fylles orangeriet
med naturmaterialer...
For om ikke så lenge....starter julepyntingen her hjemme !
Kongler er helt klart et av
de materialene det går mest av...
også må vi selvfølgelig
ha EPLER



I går var vi å besøkte mine foreldre i Strømstad og det ble både juleshopping og loppisfangst !
Vi tok turen innom et sted jeg aldri har vært før nemlig Odins Antik som ligger langs veien til Nordbyen Shoppingsenter . Her ble man virkelig positivt overrasket for stedet inneholdt mange flotte skatter og selvfølgelig ble det fangst....:) En sjarmerende hjemmesnekret verktøykasse...som jeg i dag har fyldt med små villepler.




Den sjarmerende krakken
ble også med.
Aldri sett denne typen før...
så da måtte den bli med.
 




 Ja kongler fylles opp i bøtter og kurver, klar til julens dekorasjoner !




Orangeriet har nå fått strøm så nå blir det tatt enda mer i bruk i tiden fremover . Blir nok vanskelig å komme seg ut derfra nå da....ho,ho :)

                                                      Fin ny uke alle gode der ute !

                                      KLEM VIBEKE

torsdag 5. november 2015

Kan ikke vente lengere.....

 Aldri har jeg hatt slik julelengsel i kroppen som jeg har nå om dagen....det er nok fordi jeg for første gang ikke skal ha noen form for juleutstilling eller julebutikk som jeg hadde i fjor å styre med. Litt rart og vemodig må jeg innrømme....men på en annen side litt godt, for nå får man virkelig kjent på den gode følelsen å gå å glede seg og ikke bare tenke på alt man skal ordne med...slik jeg har gjort i mange år nå. I helgen starter jeg så smått...og pynten som dominerer er jo naturmateriale :) Kongler i flere varianter som fylles opp i kurver og kar....de får man aldri nok av :)
 I butikken min i fjor hadde jeg disse konglegirlanderne...de forsvant på et blunk og nå kan jeg nesten ikke huske om jeg holdt av en til meg selv....Håper det:) De var fantastisk fine og dekorative på flere måter.


 Men favoritten er jo lerkekongler...de søte små som er skogens små roser som man pleier å si :)

 Vi tar en titt inn i julebutikken fra i fjor som var ferdig pyntet på denne tiden....Å så fornøyd jeg var når alt var på plass og gledet meg stort til alle som skulle komme:) Det ble virkelig noen koselige dager der ute i desember og faktisk finnes noen av varene igjen. De hadde vi tenkt å selge på et utsalg /loppis hjemmefra før jul, men tiden flyr bare fra oss....og vi får ta det igjen en annen gang.




Så i helgen bringer jeg inn litt jule/vinter pynt her inne....Åh! det skal bli godt det :)
 I orangeriet har vi nå bestemt oss for å legge inn strøm. Dette skjer i de nærmeste dagene og tenk.. nå kan vi være der inne hele året....men fortsatt står en liten ting igjen på ønskelisten... nemlig en liten koselig vedovn som knitrer på kjølige dager....DET hadde vært koselig DET !

                                               God helg fra VIBEKE