søndag 8. november 2015

Mens vi venter...



Nå fylles orangeriet
med naturmaterialer...
For om ikke så lenge....starter julepyntingen her hjemme !
Kongler er helt klart et av
de materialene det går mest av...
også må vi selvfølgelig
ha EPLER



I går var vi å besøkte mine foreldre i Strømstad og det ble både juleshopping og loppisfangst !
Vi tok turen innom et sted jeg aldri har vært før nemlig Odins Antik som ligger langs veien til Nordbyen Shoppingsenter . Her ble man virkelig positivt overrasket for stedet inneholdt mange flotte skatter og selvfølgelig ble det fangst....:) En sjarmerende hjemmesnekret verktøykasse...som jeg i dag har fyldt med små villepler.




Den sjarmerende krakken
ble også med.
Aldri sett denne typen før...
så da måtte den bli med.
 




 Ja kongler fylles opp i bøtter og kurver, klar til julens dekorasjoner !




Orangeriet har nå fått strøm så nå blir det tatt enda mer i bruk i tiden fremover . Blir nok vanskelig å komme seg ut derfra nå da....ho,ho :)

                                                      Fin ny uke alle gode der ute !

                                      KLEM VIBEKE

torsdag 5. november 2015

Kan ikke vente lengere.....

 Aldri har jeg hatt slik julelengsel i kroppen som jeg har nå om dagen....det er nok fordi jeg for første gang ikke skal ha noen form for juleutstilling eller julebutikk som jeg hadde i fjor å styre med. Litt rart og vemodig må jeg innrømme....men på en annen side litt godt, for nå får man virkelig kjent på den gode følelsen å gå å glede seg og ikke bare tenke på alt man skal ordne med...slik jeg har gjort i mange år nå. I helgen starter jeg så smått...og pynten som dominerer er jo naturmateriale :) Kongler i flere varianter som fylles opp i kurver og kar....de får man aldri nok av :)
 I butikken min i fjor hadde jeg disse konglegirlanderne...de forsvant på et blunk og nå kan jeg nesten ikke huske om jeg holdt av en til meg selv....Håper det:) De var fantastisk fine og dekorative på flere måter.


 Men favoritten er jo lerkekongler...de søte små som er skogens små roser som man pleier å si :)

 Vi tar en titt inn i julebutikken fra i fjor som var ferdig pyntet på denne tiden....Å så fornøyd jeg var når alt var på plass og gledet meg stort til alle som skulle komme:) Det ble virkelig noen koselige dager der ute i desember og faktisk finnes noen av varene igjen. De hadde vi tenkt å selge på et utsalg /loppis hjemmefra før jul, men tiden flyr bare fra oss....og vi får ta det igjen en annen gang.




Så i helgen bringer jeg inn litt jule/vinter pynt her inne....Åh! det skal bli godt det :)
 I orangeriet har vi nå bestemt oss for å legge inn strøm. Dette skjer i de nærmeste dagene og tenk.. nå kan vi være der inne hele året....men fortsatt står en liten ting igjen på ønskelisten... nemlig en liten koselig vedovn som knitrer på kjølige dager....DET hadde vært koselig DET !

                                               God helg fra VIBEKE

tirsdag 3. november 2015

En vakker kombinasjon !

På soverommet har jeg et bitte lite hjørne..(soverommet vårt er nemlig det minste rommet i hele huset..:)hvor jeg dekorert med hvitt, nytt , naturmateriale og gammelt ! En vakker kombinasjon som går igjen i min stil !
De vakre myke sjalene har både min svigermor strikket og min mor heklet....de brukes på kjølige kvelder eller bare henger der i all sin skjønnhet.....:) Nå for tiden har de selskap av en liten eplekrans jeg lagde for en tid tilbake....og den blir bare vakrere og vakrere i sin patina ettersom tiden går synes jeg :) Den gamle kurvkisten og bordet har fått seg en strøk med Vintagepaint fra Jeanne d`arc Living
Spennende maling å jobbe med som gir sjel i gamle eller nye vakre ting som trenger et lite "løft :) Når jeg får muligheten ønsker jeg å teste den ut på litt større ting også :)

Jeg er glad i sølv og da gammelt....og dere tror jeg kanskje har gjort dette klart for sølvpuss? Åh nei ikke i år heller.....elsker den vakre patinaen sølvet får etter en stund,  nydelig og gyllent !



Gamle botaniske trykk går også igjen her hjemme. De er så vakre å plassere i gamle rammer på denne måten jeg viser under her. Eller bare legge de sammen med andre gamle vakre ting......som lengere ned her!




En VAKKER kombinasjon ....spør du meg !


                         Vakre november til dere alle !
                                  KLEM VIBEKE 
 

søndag 1. november 2015

Ny verdi !

 Jeg har med årene utviklet en ny verdi, nemlig det å sette pris på alt det vakre naturen har å bringe oss...og høsten bringer virkelig mye med seg som jeg setter veldig pris på. Fantastiske farger er en av de tingene som setter kreativiteten min i sving. Ikke så verst å ha fått en sånn verdi inn i livet må jeg si:)

 I dag tar jeg dere med til et sted jeg reiser veldig ofte nemlig vakreste Mule Varde. Her reiser jeg så ofte jeg kan og er en perle her jeg bor. Her er man tett på sjø,vakker natur og gammel arkitektur ....ja stedet har alt jeg setter pris på:)
 Fargene her er helt magiske på denne tiden av året....
 og "vasse"i slikt løv er en herlig følelse synes jeg :)
 Den fantastiske lille lekestuen som tilhører eiendommen er like sjarmerende fra alle vinkler...
 Uendelige store trær i de mest magiske farger...her kunne man ligget å drømt seg bort leeenge :)
 Tok med oss de deilige fargene inn i orangeriet også ! For en stund siden fant jeg en gammel tursekk fra 1930 tallet og i dag er den blitt til en høstlig dekorasjon i orangeriet.



 Nå er tiden inne for å smyge inn i gode varme strømper igjen og jeg har bare de skjønneste strømper strikket av svigermor. Den varme grønne fargen er en av mine absolutte favoritt farger på denne tiden.








                           Nå er det bare å ønske flotte NOVEMBER velkommen !

                                                          KLEM VIBEKE