fredag 18. desember 2015

Snart er det JUL.....



 Kjære alle sammen ! NÅ nærmer det seg årets høytid her hos oss og nå begynner jeg virkelig å glede meg :) Det meste er ordnet men den siste orntlige finpussen skjer ikke før de siste dagene før jul.
Husker hvordan moren min danderte og gjorde alt fint til vi sto opp på juleaften. Da kom både blomster og vakre fat med frukt og gotteri på bordene...:)
Slik gjør jeg det også nå og ønsker å glede mine på samme måte som hun gjorde:)

Bildene jeg viser i dag er fra julen sånn helt på tampen i fjor.De tok jeg like før pynten skulle pakkes ned og "måtte" bare ta noen bilder til...hi,hi...Det ble et resultat av et av bildene fikk førstesiden på det vakre magasinet Simply Shabbilicious ! Kerryanne har igjen gjort en fantastisk jobb med å sette sammen bildene mine til en vakker reportasje i hennes magasin :) THANK YOU so much sweet Kerryanne:)
 Disse skjønne gamle skoene her ble også med på fjorårets siste julephotoshoot...så sjarmerende og nydelige. De er også oppe i år...selvfølgelig:)
 Og her er altså "førsteside bilde" Jeg kaller det "MIN JUL" bildet...for her er det meste jeg bare MÅ ha til jul :) Gamle tekstiler i rødt og hvitt, Maileg nisser og naturmaterialer i grønt og rødt !
 Ingen jul i huset her uten pepperkaker....



 Har blitt litt pepperkake"kunst"i huset her i år også , både små og litt større prosjekter:)


Kjære gode følgere der ute ,tuuuuusen takk for alle deres nydelige tilbakemeldinger ! Det betyr så mye og jeg skulle ønske at tiden strakk til for å lage mye mer blogginnlegg...Mange slutter å blogge og bruker heller andre sosialemedier til å spre glede og inspirasjon.Jeg har ikke vært i de tankene selv om det å blogge tar masse tid.... gir det også masse glede over å dele tankene rundt bildene min med dere.Jeg er nok som mange andre mest ivrig på Instagram men bloggen den skal bestå også i 2016 !

Helgen før jul skal brukes både kreativt og effektivt her ! Vi er nok tilbake med litt julegodt og annen juleinspirasjon i de nærmeste dagen alle sammen..:)

           Ha det så godt,juleklem fra VIBEKE

søndag 13. desember 2015

Jule RO

 Jeg hadde store forhåpninger til årets desember...jeg ønsket at den skulle bli slik som i fjor når det meste gikk rolig for seg og jeg kjente tidlig en slags jule ro...I år har jeg ikke hatt mange slike dager.... MEN fortsatt er det litt tid igjen til førjulskos...og ro....og jeg tror tiden straks er inne.. for kommende uke har jeg satt av tid til slike ting :) I orangeriet koser jeg meg med julemusikk og innpakning av årets julegaver....og hjemme hos oss er vi veeeldig forskjellig når det kommer til hva slags julepapir vi synes er fint...ho,ho...Jeg vil ha det koselige papiret med ruter ,prikker og gråpapir...mens de andre her hjemme er glad i det mest mønstrete nisse motivet med ALT på..ho,ho
 Godt vi er forskjellig og gleder oss over slike småting i jula:)

 Denne lykta er kjøpt i Skagen og jammen har man hatt glede av den. Den skaper så vakker og varm stemning!

 Litt rim på bakken og julestemningen stiger et hakk....:)


 Jeg kom over disse herlige "Ernst serviettene" i sommer med et av hans nydelige sitat på.
Med slike gode ord blir det koselig å sette seg til bords !
 Tallerknene er fra Home & Cottage og den rustikke bordbrikken er fra Kid.


 I dag er det Luciadagen og jeg har tent min lille Lucia lysestake. Den kjøpte vi på Liseberg i fjor og den er så søt og sjarmerende synes jeg. Som tradisjon har jeg fra jeg var ei lita jente stått tidlig opp for å få med med Lucia på svensk tv....like vakkert hver gang :)

Gleder meg til å kjenne litt jule ro snike seg inn her nå... For det så viktig å sette av tid til ting som gir en noe, og for meg er det å glede seg over ALT det vakre desember har å by på viktig for meg .

                                            KLEM VIBEKE

torsdag 10. desember 2015

En liten gran...SÅ mye GLEDE !


Hei alle sammen ! Nå har noe som virkelig setter meg i julestemning flyttet inn på kjøkkenet....nemlig en liten gran :) I år får vår lille kjøkkengran stå i en gammel fransk piknikkurv, der får den full støtte oppi en plastbøtte som dekkes av den gamle vakre kurven.


 Elsker å sitte her å høre på julemusikk og pusle med litt kreativt når kvelden stiger på. Kjøkkenet er og blir mitt favoritt sted i hele huset, så derfor er jeg nok mest opptatt av å julepynte her inne også:)
 Snart ventes en herlig julehelg med julebord ,julekonsert og baking...Åååå nå begynner det virkelig å nærme seg og ja....juleføleslsen begynner å snike seg på her nå:))
Elsker desember...og alt det fine den har å bringe oss ! Skap deg noen vakre dager du også !


                                                                  KLEM VIBEKE

søndag 6. desember 2015

JUL i hver en krok !

Det JULES i hver en krok her hos oss nå . Og orangeriet er ferdigpyntet med et stort juletre(nesten heeelt til taket ..:) Er så god stemning der inne og jeg har kost meg i flere timer med pynting og julemusikk der inne i dag :) Velkommen for en titt i hver en krok i dag !
 Se! nesten helt til taket går treet vi har funnet som til og med har kongler :) Må bare smile av det rustikke treet som har fått små røde kuler . Er så koselig å titte inn når mørket faller på ...for der står juletreet å skinner :) Huset blir tatt mye i bruk nå på kveldene både av døtrene mine og meg( selvfølgelig... ) Ekstra gøy er det jo at jentene våre liker å invitere venner å hygge seg der inne. Om ikke  lenge skal det samles en gjeng med "Ugly Christmas sweather" kveld her inne...skal se om jeg får snike til meg bilde,ho,ho :)
 Elsker den rustikke julen.....men det finnes også sarte hvite og grønne hjørner her inne...

 Herlige kongler både på treet og i lyskronen !
De gamle skøytene er fra en bruktbutikk og nye strømper fra svigermor :) En herlig mix her altså !
 En gren er blitt hengt over vinduene og fra denne henger det lykter ,stjerner og pepperkaker...blir litt magisk stemning når mørket faller på.
 Pepperkakehus er blitt produsert denne uken og her ser dere et lite kopi av orangeriet :))) Så moro å lage og tenk....i år gikk alt smertefritt...ingen knekte vegger og ingen store brannsår :)



 I stua sniker det seg også inn litt jul ,både i tekstiler og litt annet....


 En tavle er kommet opp og jeg blitt inspirert av Pinterest....Mange slike tavler dukker opp og jeg gjør det på min måte :)



                        Fine ,gode , stemningsfulle desember dager alle sammen!

                                KLEM VIBEKE

tirsdag 1. desember 2015

Favoritt TID og favoritt PYNT !

 Så er favoritt tiden min på året her.... nemlig jul .Tiden da kos og kreativitet står daglig på listen.
Igjen pyntes det med favoritten...granbar, epler, kongler og det hele går i herlig rødt og hvitt ....så enkelt men så fantastisk fint i mine øyne :)

Og det beste av alt....du finner det rett utenfor døra !

 Elsker å tenne lys og nyte en stille stund for meg selv på denne tiden også. Høre på julemusikk og pakke inn en gave eller to...eller skrive et koselig julekort til en god venn. Ja jeg skriver fortsatt julekort....og til bursdagen min fikk jeg calligrafisett...så tror det blir noen fine julekort med disse pennene:)




 Kunne vel ikke startet desember på en bedre måte enn å se dette i butikken også...kjempe gøy å være i et norsk ukeblad...også på front da :) Ekstra stas !
Inni er det bilder fra vår jul i fjor og et lite intervju med meg :) Kjempe koselig å lese hva Allers fikk ut av dette .



Ønsker dere alle stemningsfulle, kreative , koselige og ro i hjertet desemberdager nå fremover !

                    Den aller første JULEKLEM i år... 
                                  VIBEKE