søndag 17. januar 2016

Varme plagg i vinterkulda !



Kulda har virkelig satt inn her vi bor nå og vi kler oss godt for å ikke fryse....og da er det godt å ha MYE hjemmestrikket :) Det kan vi takke svigermor for og nå har jammen vår yngste datter Nora begynt å strikke også..Tenk bare 16 år og strikke kofter....ja vi er ganske imponert over hva hun får til :) Lengere ned skal også dere få se hennes kreasjoner :)

Her ser dere vår eldste datter Silje i Vemekofta i skjønne farger jeg er veldig svak for...Både votter og lue er strikket i samme farge som er brukt på kofta.Halsen er kjøpt på H & M. 
Jeg elsker votter og her har jeg fått noen nye i orangebrun farge....fant samme i strikket hals på H & M i denne fargen også, så der var jeg jammen heldig :)

Her er kofta til Nora , fanakofte i sennepsgul. Fantastisk farge og veeeeeldig fint strikket .Når den ikke er i bruk får jeg låne den til beundring i orangeriet :)



Artige lapper man kan sette på når strikkeplaggene er ferdig :)




 

Det er iskaldt inni orangeriet nå om dagen
så der går det ikke an å være så lenge av gangen dessverre.
Det eneste som tar knekken på
denne kulda er nok en vedovn.
Det får vi gjøre noe med til sommeren....
så nå begynner vi snart å
se etter en flott gammel vedovn til å ha her inne.



Fine januardager alle sammen !
KLEM FRA VIBEKE

torsdag 14. januar 2016

Vinter & Snø!

Vi har vakker VINTER her vi bor nå, godt med snø og veldig kaldt i disse dager...hele -12 grader i dag....
Familien min går på ski men ikke jeg....jeg fikk en kneskade i tidlig aldre som satte en stopper for slik aktivitet....så derfor får jeg pynte med ski da..hi,hi og glede seg over det :) Disse gamle skiene og stavene fant jeg i høst på et loppemarked...og tenker ofte på historien de bærer med seg...stavene er barnestaver siden de er veldig korte, og de har nok vært med om mye moro kan jeg tenke meg.



Den herlige gamle verktøykassa er fra Sverige...og angrer ikke et sekund på at den ble med hjem....så fantastisk sjarmerende med sine skjevheter her og der..:) Denne helgen tror jeg jeg skal ut å se etter litt gammelt og sjarmerende igjen....veldig lenge siden jeg har vært på "jakt":)







Lillemann Nure er jo med mor overalt i heimen og her er han med snø i barten....den lille søte kar`n:)
Kan tro det det lille fjeset der får MYE kos:) Som svigermor sier så fint:" I mitt neste liv ønsker jeg at jeg blir hund og kommer til en snill familie...":)









                          Riktig fin helg alle sammen !
                               Vinterklem fra Vibeke

søndag 10. januar 2016

Man bruker det man har....

Ja jeg bruker fortsatt kongler i mine dekorasjoner....og det er fordi jeg bare elsker disse skjønne små men .....det er også for at lommeboka er litt slunken nå etter jul,hi,hi.....Da bruker man det man har og gleder seg over det:)

Bare så moro å leke seg med disse kvistene....i selskap med gammelt og vakkert!


Fantastisk fine å dekorere bordet med også....:)




En tur ut i orangeriet ble det også....men den ble ørliten, for her var det skikkelig kaldt...
Når det er så kaldt som -10 blir det også kaldt her inne og kjenner det skal bli godt med en vedovn her inne i fremtiden.


Snøen laver ned her nå og vakkert er det både innenfor og utenfor å se på :)






 
 
God ny uke alle sammen !
 


                                                      KLEM VIBEKE

fredag 8. januar 2016

God helg!

 
Så er det endelig helg
og jeg skal bare være hjemme...
Den beste plassen å være spør du meg...
hjemmekjære som jeg er:)
Vi har det veldig kaldt her nå,
og denne gamle kakkelovnen gjør
virkelig nytten sin kan
jeg fortelle:)

Jeg må få vise dere noe fint jeg fikk
i gave før jul...heeelt fra Minnesota i USA:)
Min venn Linda sendte
den skjønneste
lille gamle tinnkopp
,gamle klesklyper og en vakker gammel
blonde (var også med et gammelt stempel
i "V" men de får dere se en annen gang :)
 
Hver gang denne dama sender meg noe blir
jeg så rørt og glad.
Hun vet så veldig godt hva jeg liker
og setter det hele sammen SÅ vakkert.
Denne damen har virkelig øye
for slikt og viser
mange slike ting
på bloggen sin.
 

Som takk for denne gaven sendte jeg over
en av julebøkene jeg har illustrert...
den mottok de på juleaften
så det var visst veldig hyggelig for hele familien:)
 
Herlig det her med vennskap på tvers av jordkloden:)
 


Ja rosene holder seg fortsatt og jeg må
jo fortsatt vise dere det, hi,hi :)
Gjennom julen gledet jeg meg over å bruke gamle glass som lysholdere ....det gjør jeg fortsatt
og tror jeg skal lete etter flere på neste bruktrunde...her kan man tydeligvis ikke få nok :)



Ja nå er det helt sånn "på tampen"
disse rosene....men jammen kan de være
 vakre på dette stadiet også..





På den lille tavla mi på kjøkkenet henger nå en krans av lerkekongler. Den kjøpte jeg
inn til den gang jeg hadde julebutikk. Her hadde jeg en igjen og hang den opp med den gamle
blonden fra Linda.

En vakker liten vinterlig dekorasjon
å se på...mens snøen laver ned ute...
 

 Denne uken har jeg funnet en gammel ,sjarmerende, vakker lysblå kjøkkenbenk til orangeriet vårt. Men den hentes ikke helt ennå, for den står meget vanskelig til og mye må flyttes på før den kan fås ut. Da venter vi bare på litt mildvær og vårlige tider til den kan flytte inn i vært lille hus:)Og det er jo en stund til....men "tålmodighet"...ja den har jeg blitt bedre på å kjenne på nå...så da klarer vi å vente på at dette skal skje også:)

                                                            KLEM VIBEKE