søndag 14. februar 2016

Skatter får nytt liv !

Jeg er nå en lykkelig eier av en skjønn gammel vogn/ trille og Nure ser jammen ut til å like den han også :) Jeg MÅTTE bare ha den og har store planer for denne i en rekke bilder i fremtiden...:) Denne er fra Tyskland og her har nok noen små barn tilbrakt sin tid til tider....gøy å tenke på :)



 Hi,hi...han er vel søt :)
Så er skatt som har passert sine 100 år som jeg i dag har milkpaintet...Slik så bordet ut før jeg svingte penselen over det....
 Jeg har brukt to farger i denne milkpainten en som heter "Shutter grey og Ironstone. Bordplaten valgte jeg å beholde i sin rustikk, grove overflate.

Og grønne vekster er bare lekkert og vårlig her inne i orangeriet nå....

lyseblå tekstiler fra Home &
Cottage....ikke feil når man skal
skape vårinspirasjon !

 Jeg må bare si jeg FRYDER meg over slike forvandlinger....det gir virkelig et KICK når et møbel får en opptur som dette:)


 For mer inspirasjon med milkpaint bør du ta en tur inn HER. Jeg gleder meg allerede til neste prosjekt, håper bare noen gobiter av møbelskatter finner min vei i nærmeste fremtid... så jeg kan male mer :)



Ønsker alle der ute en ny og inspirerende  uke, skal si lysere dager gir en energi... HERLIIIG! :)


                                                KLEM VIBEKE

fredag 12. februar 2016

LYS i sikte !


I dag rakk jeg å komme hjem fra jobb å få laget et innlegg med helt "ferske"bilder...og det er lenge siden jeg kunne gjøre, pga lyset ...men i dag har vi hatt en utrolig deilig solrik og lys dag...som holdt helt til kl 17... HURRA!!!For LYSERE tider i sikte :) Jeg har som dere vet lagt min elsk på trefjøler, og helst gamle. I dag har jeg samlet de på knaggrekken her på kjøkkenet...ellers er de som regel spredd rundt på kjøkkenet hvor de brukes til ulike ting.
Noen veldig gamle fra loppiser og antikk butikker, mens andre er av nyere dato henger her :)
Den gamle vekten er nå plass på kjøkkenet igjen...i et hjørne som jeg liker å friske  opp litt for å glede meg selv ....siden det er her man står å tar oppvasken som ikke alltid er like gøy å gjøre....:)



 Herlige friske urter , både fine å se på, nyttige og duftene...her på den gamle butikkvekten.
Når vår lille butikk åpner skal den få stå der ute....men her må man virkelig manne seg opp når den skal flyttes på...for den er  BLY tung !


 
Ja min lille venn Nure måtte jo være med i innlegget i dag....han sitter nemlig her å "maser" på matmor...."er det ikke tur snart da ?"....Den lille luringen :)




Se på de øynene.....kan ikke si "nei" til de vettu.....og tur skal det bli selvfølgelig :)
Flere ting skjer denne helgen og jeg håper på å få tid til et lite oppussingsprosjekt ...kjenner lysten er der hvertfall :)




Riktig fin helg til alle der ute ! Må den bli avslappende, lys.. og kreativ på mange måter !


                       KLEM VIBEKE















 

søndag 7. februar 2016

Smakfulle vårblomster !

Ja disse vårblomstene er virkelig noe av det skjønneste jeg vet....så derfor kjører vi en hyllest til de her på bloggen i dag....Kanskje det blir flere en meg som ser fram til en herlig VÅR etter dette.....:) 
Jeg liker å bruke forskjellige ting å sette blomstene i , her har jeg brukt et gammelt syltetøykrukke, en gammel mugge og en gammel boks.....passer perfekt med disse vårblomstene synes jeg.
 



 
 

Den crispy lyden av denne lille bukettene er bare herlig....for ikke å snakke om fargen.....vakreste blå jeg vet om !

 

 
 


 
Virkelig gammelt håndarbeid i selskap med de vakreste små...laget av min mann sin oldemor:)

 
 

 
 
Siden vi har fastelaven søndagen her i dag , bakes det både boller og kanelstenger....ja i skrivende stund nyter jeg faktisk en av de,hi,hi....Gjærbakst er jo skummelt godt....så utover kvelden har vi vel inntatt NOK tenker jeg....:)

 
Fortsatt nydelig søndag og god ny uke alle sammen !
 



                                        KLEM VIBEKE