onsdag 9. mars 2016

Naturlig påskefarger !


Litt naturlig påskepynt
flytter inn her nå...
og siden jeg jobber i barnehage
har jeg fått en god dose
gult i lang tid nå:)
Så da pynter jeg med litt naturlig
påskeinspirert pynt nå.

 Alle disse skjønne fjærene er fra butikken min i orangeriet nå og var en "bestselger" på lørdag:)
Mange måter å dekorer disse med. Nedenfor ser dere hvordan jeg har bundet de med ståltråd på kirsebærkvistene i den gamle tekanna.
 Her henger også vaktelegg , som også selges i butikken. Kjekt å få "fiks ferdig" vaktelegg klare til å henge opp :)









På lørdag skal jeg sammen med Bamble Bibliotek ha påskeverksted. Der kan alle komme å lage påskepynt og da blir det nok gult i lange baner,hi,hi :) Vi starter kl 11 , velkommen til deg som har lyst til å komme!

                                           KLEM VIBEKE 

mandag 7. mars 2016

Kreativ med gjenbruk og vårlige vekster !

 Bare ved å tre inn i orangeriet blir jeg GLAD ,og det er fordi det oser av vår med grønne frodige vekster der inne . Kombinasjonen gammelt gjenbruk og vårvekster er noe jeg liker veldig godt , og planter i alt fra gamle bokser , kurver og trekasser. Dette er jo også fordi ikke løkvekster trenger vann og da tåler å stå slik jeg har plantet de. Bli med inn i orangeriet og bli inspirert du også :)

 Naturmateriale som egg, fjær og halm er supre materialer å kombinere med slike oppsatser som jeg viser til her. Da blir det både påskeinspirert og vårlig !
Har dere forresten sett min nye skatt...? En gammel kurvkoffert ! Hos Skrot Tor sto den gjemt i et hjørne og bare ventet på meg :)

I dag tok jeg endelig steget å fikk sendt mine første reportasje bilder inn til et magasin i Norge...Dette er jo en drøm jeg har hatt lenge og leve som frilanser og ta bilder for magasiner. Som mange av dere vet har jeg levert bilder til mange utenlandske magasiner i flere år nå, men svært få i Norge...en jobb jeg også har gjort gratis for alle disse magasinene....
Nå kjenner jeg at jeg er klar for nye utfordringer og kunne tenkt meg å gjøre dette MASSE og til og med få litt igjen for det...
Men allerede  har jeg merket at nåløyet er veldig lite og her gjelder det å stå på...noe som jeg absolutt har tenkt å gjøre :)

                                  KLEMMER FRA VIBEKE
 

lørdag 5. mars 2016

TAKK !

 Jeg begynner dagens innlegg med å TAKKE alle som tok turen innom orangeriet her i dag !
Fantastisk hyggelig at så mange ønsket og ta turen og mange av dere var jo gode kunder i Brevik når jeg hadde butikk der...

Men nå er vi altså i vårt orangeri og det syntes mange var hyggelig :)))


 Litt påskepynt sniker seg inn her nå og eggkransen  er en av påskepynten jeg selger i butikken.
En veldig populær krans som har gått unna :) Godt jeg sikret en til meg selv :)


 Hvite påskeliljer som dette er en av mine favoritter på denne tiden av året , bare så skjønne !








 Mange har lurt på når orangeriet åpner opp igjen og jeg har ikke bestemt noe dato ennå...Fortsatt ventes det inn flere varer som jeg har lyst til å ha inne når butikken åpner igjen.

Rådet mitt til deg er at du der ute som ønsker å besøke butikkorageriet , følger med her inne ,på facebook eller på Instagram..Jeg sier ifra så fort vi har bestemt oss og publiserer en dato !



Tusen takk igjen
alle sammen for at
dere tok turen hit i dag
og for alle varme klemmer
og ord.....

KLEM VIBEKE

 

torsdag 3. mars 2016

Snart helg og åpen butikk !


 
Nå nærmer det seg åpningsdag for butikken i orangeriet...
og det meste er nå på plass...
 
Nå bare gleder vi oss...
MASSE :)
  
Under her byr jeg på
en liten titt!
 
 
 
Rikelig med potteskulere,trekasser
 zinkbøtter og rustikke kranser..
 og fargen
 GRØNN
vil dominere her inne
denne lørdagen :)



 Møbler skal også selges på lørdag ,både dette gamle lintøyskapet og andre små møbler.








 
Nå gjenstår det bare
å ønske alle som
som har lyst å ta seg
en  tur hit på
lørdag
HJERTELIG
VELKOMMEN !
11-15
Ravneveien 13
 i Porsgrunn
 
KLEM VIBEKE
 
 
 

tirsdag 1. mars 2016

Vakre små gleder...på et fat !

Og de små vakre gledene er RANUKLER. Elsker bare de skjønne små...og håper de kan glede dere der ute litt også :)












                                 KLEMMER FRA VIBEKE