lørdag 19. mars 2016

Jeg tror vi har den her nå.......

 Og det jeg snakker om er VÅREN ! Ennå har vi mye snø igjen her jeg bor, men smeltes bra i disse dagene hvor sola titter fram. I går var det igjen åpent i orangeributikken og det er det jammen i dag også....men så blir det en stund til neste gang. Det kom flere hyggelige kunder i går og fikk med seg både nye og gamle skatter. I går fikk også  lintøyskapet nye eiere...som hadde gått å lurt på dette en stund:) Så hyggelig at det kommer til noen koselige folk som setter pris på skatter som dette :) 

Jeg hadde gjort det litt vårlig utenfor med påskeliljer fra Bryns Gartneri oppi min gamle trevogn fra Tyskland...."helledussen"tror vi kan få mye moro med den i fremtiden...så skjønn og sjarmerende.
 Avblomstrende løkblomster kan fortsatt være dekorative ...som her i denne halmkransen.
 Disse sinkbeholderne fikk mye oppmerksomhet...og flere gikk hjem med en slik skatt :) Vakre...og ja jeg MÅTTE ha en selv :)
 Flere slike lysestaker er også kommet inn....vet det er mange som er glad i nettopp denne der ute :)


 Disse boksene er også populære, fine til oppbevaring eller planting :)






 Disse rustikke trå buntene er bare så herlige, og fargen er jeg meget svak for. Nyttige og dekorative !
" Velkommen inn"........

 En herlig vårlig mix....
 Alt grønt glass fikk nye fine eiere i går også :) Vet de vil trives godt i sitt nye miljø....





 
Nå ventes en deilig "palmesøndag" frokost , før forhåpentligvis det dukker opp hyggelige kunder i dag også .... TAKK til alle som var innom og beriket vår dag i går, så hyggelig å møte dere og dele felles glede og inspirasjon ! 

                                  I dag blir det åpent fra 11-15, Velkommen skal du være !

                                                KLEM VIBEKE

torsdag 17. mars 2016

Orangeributikken åpen igjen !

 Så ønsker vi på nytt hjertelig velkommen til butikk i orangeriet vårt. Denne gangen har nye varer igjen dukket opp og jeg er bare helt betatt av det jeg har fått inn denne gangen....:) Affari og A lot har varer med et rustikk og vakkert preg...alt etter min smak...og kanskje deg der ute også ? :) Bli med inn for en titt :)
 De rustikke  lysestakene er fra A Lot...utrolig skjønne !

 Sink beholderne fra Affari er bare helt fantastiske....må definitivt ha noen selv også:)
 Skjønne vårblomster fra Bryns Blomster i denne flotte og staselige sinkbeholderen .
 Selger også dette skjønne hageredskapene fra Affari. Nyttige, praktiske og dekorative !
 Lykter og glassflasker i flere størrelser og fasonger finnes også i butikken.
















Så nå GLEDER  vi oss til å åpne butikken på lørdag og søndag fra kl 11- 15.

                              Velkommen alle sammen !
                            KLEM VIBEKE
          

søndag 13. mars 2016

Lengsel..etter vår !


Jeg er virkelig klar
for VÅR jeg nå...
og synes siste snøfall
smelter veeeldig sakte..

 
Derfor omgir jeg meg med vårblomster her og der i huset, slik at jeg har litt vårfornemmleser ...og påskeliljer som disse...ja de hjelper :) 

Er veldig glad i gamle
krukker med vakker
gammel skrift, disse
 er både norske og danske.









Tror det kommer til å bli litt mildere i været i kommende uke....og det betyr iallfall en positiv ting...at snøen forsvinner og vi kan endelig se litt grønt på bakken igjen :)
Ja jeg er og blir et vårmenneske....og gleder meg stort til å tilbringe mer tid utendørs i hagen...og i orangeriet selvfølgelig :)

                                             God ny uke alle sammen !
                           KLEMMER VIBEKE