fredag 17. juni 2016

Gjenbruk i hagen

Denne uken har jeg hatt litt trøbbel med bloggen dessverre og har ikke fått laget de innleggene jeg har hatt lyst til....men sånn helt plutselig bestemte "den" seg for å virke igjen :) Jeg er jo ikke den mest tekniske og sliter skikkelig hvis noe skjer med programmet her inne....derfor er jeg veldig glad når ting løser seg helt av seg selv :) Ute i hagen " eksploderer" nærmest alle Jasmin buskene .Et utrolig vakkert syn...og jeg nøyer meg ikke bare med å ha de ute...nei jeg må ha inn noen av disse vakre blomstene også :)



Her har hele familien gått ut i ferie bortsett fra meg...men om en uke er det også min tur.
I år går deler av min ferie til Danmark og til vakre Dalarna i Sverige. Begge turene er lagt opp til antikvitets/loppis tur . Dalarna har jeg alltid drømt å reise til...så dette har jeg store forhåpninger til .
Tror det vil dukke opp ganske mange fotomotiver underveis som jeg gleder meg til å dele med alle dere ute. Helt tilslutt noen bilder fra hagen hvor gjenbruk er i fokus !

 Et gammelt bord, en skuff og to gamle vakre vinduer....det ble plutselig et lite rom i hagen på denne måten.
 Elsker gamle vinduer med patina som dette !

I helgen kjenner jeg for litt små prosjekter...vi får se hva det blir...:)

                  GOD HELG ALLE SAMMEN !
                     KLEM VIBEKE

søndag 12. juni 2016

Gaver fra hagen !

Nå er det stor blomsterglede i hagen om dagen....og jeg gleder meg over hver og en ! Spesielt er det ekstra stas når pionene slår ut....fantastiske små kunstverk :) Jeg elsker lyset vi får inn på kjøkkenet nå om dagen....og det er vel derfor det blir mye bilder herfra...håper jeg er tilgitt...:)

Jeg kan holde på ganske lenge med en slik bukett....en slik vakker sommerbukett gjør seg nemlig overalt ! Jeg føler at vi ikke har så mye blomster i hagen, men når jeg ser denne buketten har vi da litt...:)








 Det har blitt en del bilder av pioner her på bloggene gjennom årene....jeg tar meg selv i å bli like begeistret hver gang jeg får denne vakre blomsten i linsa :)


Snart er det sommerferie her på oss.....og det gledes veldig til noen deilige avslappende uker. Hva jeg har for planer kommer jeg tilbake til i neste blogginnlegg. Jeg tror det blir et sted kamera MÅ bli med :)

                          Nydelige sommerdager til dere alle !

                            KLEM VIBEKE

torsdag 9. juni 2016

Deilige sommerdager !

 
Vi har hatt noen nydelige sommerdager her nå
og det blir mye kos ute ...
og orangeriet er flittig i bruk.
Her har våre nye stoler fra Affari flyttet inn..
selv om de egentlig skal i bruk et annet sted..
De bare gjør seg så godt her inne,,,først :)

Så har jeg falt for fristelsen å male døren på orangeriet....i herlig grønn ! Jeg har brukt milkpaint fra Miss Mustard seed . Jeg kan ikke få sagt nok lovord om denne malingen...den gir nettopp den effekten jeg ønsker. Den gir alt en rustikk følelse og døren her er ingen unntak. Helt perfekt i mine øyne :)





Nok en herlig helg står for tur...må den bli strååålende for dere alle ! Og en ting til jeg har lyst å fortelle dere følgere er at jeg fikk et hyggelig tilbud denne uken... om å fronte omslaget til en vakker amerikansk interiørbok denne uken:) Ganske moro å få en slik ære....også lille meg da her i Norge :) STAS altså !

                                     KLEMMER FRA VIBEKE

onsdag 1. juni 2016

JUNI buketten

 Det ble en varm start på juni....så varm at jeg sitter her en smule hummerrød og meget varm i toppen :)  Men etter en varm og hektisk hverdag på jobb er det alltid godt å komme ut i hagen sin å se på alt som våkner til liv...nå står nemlig syrinene i vakker full blomst....det dufter bare himmelsk fra alle kanter i hagen vår nå :) Bestemte meg for å lage 1 juni buketten av alt som gror i hagen akkurat nå...og her ser dere resultatet...i fantastiske farger og struktur !












Ønsker dere alle en vakker start på denne herlige sommermåneden....må den bare fortsette med sol og varme for oss alle !

                                                     
                                                   KLEMMER VIBEKE

lørdag 28. mai 2016

TAKK !


Kjære alle dere der ute ! Jeg bestemte meg ganske fort å lage et takke innlegg til dere....for SÅ mange tilbakemeldinger hadde jeg aldri drømt om å få når jeg lagde siste innlegg.
Første dagen jeg publiserte at bloggen skulle legges ned , følte jeg det nesten som et "kjærlighetsbrudd"...hi,hi....Det ble litt tomt og rart....også begynte rørende mailer, samtaler med folk på gata og meldinger på facebook og instagram å tikke inn....Det føltes overveldende rørende og det kjentes godt å vite at mange satte stor pris på arbeidet jeg har lagt ned i bloggen i alle disse årene jeg har holdt på.

TUSEN TUSEN TAKK alle sammen !Jeg er evig takknemlig for hver og en tilbakemelding, de har betydd MYE .





 I tiden jeg har valgt å ikke være aktiv på bloggen , har jeg brukt kreativiteten min på andre ting...jeg har f.eks malt en del malerier....Ååååh! Så godt det er å svinge den penselen innimellom:)Flere magasiner fra utlandet har meldt sin interesse for bildene mine og det har resultert i at jeg har solgt flere bilder til store magasiner den siste tiden. Dette er ekstra hyggelig siden jeg føler jeg får respekt for all jobben som blir lagt ned i et bilde...og at magasinene tar deg på alvor . I disse dager jobber jeg med en reportasje til et magasin i USA, spennende :)





 
Lysten til å blogge har meldt seg ganske ofte i det siste...for jeg er og blir en begeistret person som inspireres av så mye der ute....og lysten til å dele med dere har vært der hele tiden.
 
Derfor kan det i tiden fremover dukke opp et og annet innlegg herfra...ønsker ikke å si når, for det vil skje når jeg har tid og lyst :)
Tror bloggen fint kan fungere slik i tiden fremover, og tenker at det å sette grenser for seg selv er sunt innimellom...
 
Så da SES VI alle sammen.....Varm klem Vibeke