mandag 20. juni 2016

Sommer i rommet !

Følelsen av sommer i et rom er for meg å bruke lette, lyse tekstiler , slippe inn mest lys som mulig...altså vekk med nesten alle gardiner. Jeg bruker mye klart glass som dekorasjoner og tar inn mye av det flotte naturen har å bringe...
På veggen henger gamle herbarium bilder som mine svigerforeldre lagde når de var små...De er helt fantastiske og jeg som har lett så lenge etter nettopp dette. Så det er ekstra stas at disse kommer fra kjent folk ... også er det ekstra gøy at jeg kjenner godt til stedene blomstene ble funnet for mange, mange år siden....
De er hengt opp med dobbeltsidig teip...for jeg fikk aldri bestemt meg for hvordan ramme jeg ville ha.. Mulig de blir rammet inn i løpet av sommeren når jeg har funnet "den rette"rammen .



Jeg har en forkjærlighet for gyngestoler...så koselige og behagelige å sitte i :)

"Ormegress" har jeg lært at disse grønne dekorative bladene heter...utrolig dekorative men holder ikke så lenge...men hva gjør det når det finnes påfyll rett utenfor døra :) Dette synes jeg er enkelt, sommerlig og vakkert !

Har samlet opp en del solhatter gjennom årene også...utrolig dekorative... og nyttige selvfølgelig på en solfylt dag.

Litt hverdags luksus opplever man nå om dagen...nemlig å gå ut i hagen å plukke inn verdens fineste bukett av pioner ! Jeg får ikke nok av denne vakre blomsten...og leker meg med denne buketten både i stuen og på badet :)



 Jeg går inn i min siste arbeidsuke nå før fire ukers ferietid ligger å venter :) :)
Det skal bli helt fantastisk ! Vi ses alle sammen og TAKK for de herligste kommentarer fra alle dere varme ,gode mennesker der ute :)

                                      KLEM VIBEKE

fredag 17. juni 2016

Gjenbruk i hagen

Denne uken har jeg hatt litt trøbbel med bloggen dessverre og har ikke fått laget de innleggene jeg har hatt lyst til....men sånn helt plutselig bestemte "den" seg for å virke igjen :) Jeg er jo ikke den mest tekniske og sliter skikkelig hvis noe skjer med programmet her inne....derfor er jeg veldig glad når ting løser seg helt av seg selv :) Ute i hagen " eksploderer" nærmest alle Jasmin buskene .Et utrolig vakkert syn...og jeg nøyer meg ikke bare med å ha de ute...nei jeg må ha inn noen av disse vakre blomstene også :)



Her har hele familien gått ut i ferie bortsett fra meg...men om en uke er det også min tur.
I år går deler av min ferie til Danmark og til vakre Dalarna i Sverige. Begge turene er lagt opp til antikvitets/loppis tur . Dalarna har jeg alltid drømt å reise til...så dette har jeg store forhåpninger til .
Tror det vil dukke opp ganske mange fotomotiver underveis som jeg gleder meg til å dele med alle dere ute. Helt tilslutt noen bilder fra hagen hvor gjenbruk er i fokus !

 Et gammelt bord, en skuff og to gamle vakre vinduer....det ble plutselig et lite rom i hagen på denne måten.
 Elsker gamle vinduer med patina som dette !

I helgen kjenner jeg for litt små prosjekter...vi får se hva det blir...:)

                  GOD HELG ALLE SAMMEN !
                     KLEM VIBEKE

søndag 12. juni 2016

Gaver fra hagen !

Nå er det stor blomsterglede i hagen om dagen....og jeg gleder meg over hver og en ! Spesielt er det ekstra stas når pionene slår ut....fantastiske små kunstverk :) Jeg elsker lyset vi får inn på kjøkkenet nå om dagen....og det er vel derfor det blir mye bilder herfra...håper jeg er tilgitt...:)

Jeg kan holde på ganske lenge med en slik bukett....en slik vakker sommerbukett gjør seg nemlig overalt ! Jeg føler at vi ikke har så mye blomster i hagen, men når jeg ser denne buketten har vi da litt...:)








 Det har blitt en del bilder av pioner her på bloggene gjennom årene....jeg tar meg selv i å bli like begeistret hver gang jeg får denne vakre blomsten i linsa :)


Snart er det sommerferie her på oss.....og det gledes veldig til noen deilige avslappende uker. Hva jeg har for planer kommer jeg tilbake til i neste blogginnlegg. Jeg tror det blir et sted kamera MÅ bli med :)

                          Nydelige sommerdager til dere alle !

                            KLEM VIBEKE

torsdag 9. juni 2016

Deilige sommerdager !

 
Vi har hatt noen nydelige sommerdager her nå
og det blir mye kos ute ...
og orangeriet er flittig i bruk.
Her har våre nye stoler fra Affari flyttet inn..
selv om de egentlig skal i bruk et annet sted..
De bare gjør seg så godt her inne,,,først :)

Så har jeg falt for fristelsen å male døren på orangeriet....i herlig grønn ! Jeg har brukt milkpaint fra Miss Mustard seed . Jeg kan ikke få sagt nok lovord om denne malingen...den gir nettopp den effekten jeg ønsker. Den gir alt en rustikk følelse og døren her er ingen unntak. Helt perfekt i mine øyne :)





Nok en herlig helg står for tur...må den bli strååålende for dere alle ! Og en ting til jeg har lyst å fortelle dere følgere er at jeg fikk et hyggelig tilbud denne uken... om å fronte omslaget til en vakker amerikansk interiørbok denne uken:) Ganske moro å få en slik ære....også lille meg da her i Norge :) STAS altså !

                                     KLEMMER FRA VIBEKE

onsdag 1. juni 2016

JUNI buketten

 Det ble en varm start på juni....så varm at jeg sitter her en smule hummerrød og meget varm i toppen :)  Men etter en varm og hektisk hverdag på jobb er det alltid godt å komme ut i hagen sin å se på alt som våkner til liv...nå står nemlig syrinene i vakker full blomst....det dufter bare himmelsk fra alle kanter i hagen vår nå :) Bestemte meg for å lage 1 juni buketten av alt som gror i hagen akkurat nå...og her ser dere resultatet...i fantastiske farger og struktur !












Ønsker dere alle en vakker start på denne herlige sommermåneden....må den bare fortsette med sol og varme for oss alle !

                                                     
                                                   KLEMMER VIBEKE