søndag 20. september 2015

En sånn som jeg har drømt om....

På lørdag hadde vi planlagt å gå en tur på loppis.....og ikke visste jeg at jeg da skulle finne en slik skatt jeg alltid har drømt om, nemlig en gammel dør i en fantastisk patina !! Vi skulle til å gå da jeg plutselig fikk øye på skatten som nå står her å GLEDER! Den skal rett inn i orangeriet når det er ferdig. Det ble med mange andre fine skatter også og i dette innlegget vil du få se dem :)
 Se på den døra da !!! Vakker altså.....føler meg skikkelig heldig som fikk sikret meg den :)
 Gamle sjarmerende kasser ...kan ikke få nok av dem :)
 Så fort jeg hadde fått hjem døra måtte en høstkrans få pryde den....Tror det kommer flere kranser på denne døra i fremtiden også....:)





 Vi har fått jobbet litt på orangeriet denne helgen også...og jada det går fremover:)) Taket ble ikke ferdig denne helgen heller men kanskje til uka...Det er en ganske utfordrende jobb siden det er over tre meter høyt....Damen her blir helt skjelven bare jeg går litt opp i en gardintrapp....så helt oppi i taket får mannen få jobben :)


 Gleder meg til å forme plassen utendørs også...når den tiden er inne :)
 Heeeelt oppi der er det som gjenstår i taket....ikke lett å komme til med skaft og rulle her...:)
 Taksteinen er lagt på og gir virkelig dette huset gammel sjarm :)
 Her kommer flere skatter, gamle bake fjøler og gamle sakser....Herlige detaljer jeg elsker å fylle huset med !


 En gammel sjarmerende vekt , en bagasjevekt faktisk...er også en av skattene :)

Å det har vært litt av en helg....og etter lørdagens skattefunn fikk jeg nesten vondt i hodet,ho,ho....:)
Tar på å finne slikt for en som ELSKER gammelt !
                                               GOD NY UKE!
                              
                          KLEM VIBEKE

8 kommentarer:

  1. Sjarmerande loppefunn Vibeke. Orangeriet er superfint, liker så godt taksteinen ��
    God ny veke

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Awesome finds, Vibeke! The door is beautiful...but those bakeboards are the best.

    SvarSlett
  4. Such a beautiful old door, Vibeke...wonderful patina! I love your old scale, too!

    SvarSlett
  5. That old door is gorgeous! So much pretty inspiration, as always!

    SvarSlett