mandag 27. mars 2017

Fram med farger...det er VÅR !!!

 Jeg er så heldig å få prøve ut en ny maling som heter FUSION . En fantastisk maling som er helt super på mange måter...dekkende, nydelig farger toner og lett å jobbe med.
Jeg malte vårt gamle lintøyskap i fargen "INGLENOOK ".
 Malingen kan du få kjøpt hos https://skattkammarbutiken.se/  ,her kan du velge mellom mange fantastiske farger . Jeg er super fornøyd med denne fargen ,så frisk og vårlig. Om ikke lenge skal jeg teste ut noen nye farger....det GLEDES :)



Denne uken har jeg også vært på gamle trakter, nemlig Stathelle hvor jeg vokste opp fra jeg var seks år. Den gang jeg bodde der var det yrende liv i Stathelle by , men så skjer det som skjer med de fleste tettsteder at butikker forsvinner.. Men nå har altså Strandgata blomster blåst litt liv i denne byen med  en flott og inspirerende blomsterbutikk i et sjarmerende gammelt butikklokale.
 Her ble det handel med skjønne vårblomster ,både iris og tulipaner :) De hadde også et rikt utvalg av koselig tilbehør som servietter og kopphåndkler ....som selvfølgelig måtte bli med det også :)

Ikke lenge til neste visitt her altså !




I  denne uken blir vår minste jente 18 år.....helt utrolig hvor tiden flyyyyr og i går var mine nærmeste vært på besøk. Er så veldig koselig når alle er samlet for det er ikke så ofte vi får til...så derfor settes det alltid stor pris på . Vårværet viste seg fra sin beste side i dag og vi grillet og spiste kake :)
             
                                           FINE VÅRDAGER der ute !
                                      KLEM VIBEKE

12 kommentarer:

  1. That looks so good.. I want a piece.

    SvarSlett
  2. Den nye malingen er nydelig, Vibeke! Vakker farge!
    Gratulerer med dagen til datteren din!

    SvarSlett
  3. The new paint is lovely. The shade is like a welcoming creamy whisper, so soft and fresh. I also have to comment on that beautiful Spring dessert, it looks absolutely delicious! We still have to wait a while for strawberries to appear in the stores, but when they do, I buy as many as I can for eating fresh, dessert making and freezing for making jam.

    SvarSlett
  4. oh, what is this cake..love cake what recipe? Looking for fusion paint in USA love that color

    SvarSlett
  5. Nydelig farge på lintøyskapet, og så vårlig. Beundrer også julerosene dine. Har sett disse litt "strantete" i butikken, men ikke likt de. Hos deg ble de vakre! Gratulerer med 18-åringen. WOW! For en kake.

    SvarSlett
  6. Tillykke med datteren. Den kage ser mega lækker ud. Er helt forelsket i den første plante du viser. Er det en slags tulipan? Den er utroligt smuk.
    Rigtig dejlig dag til dig

    Knus Lone

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tror det er i julerose familien Lone :) Den heter Helleborus

      Slett
  7. I would love the names of the flowering plant and bulbs in your pictures

    SvarSlett
    Svar
    1. Hellebores is the name of the big plants. The blue one called Iris.

      Slett