søndag 4. januar 2015

Å falle for fristelsen....

 Ja så har det skjedd igjen....Jeg har lenge gått å tenkt på å male en gammel vakker kommode vi har her hjemme....Men skulle man male en slik vakker sak da..?Den var jo fin ...men....  Satt derfor langt inne å male den orginale brune kommoden....I dag derimot kunne jeg ikke vært mere fornøyd :) Synes den fikk et renere utrykk i denne fargen jeg har trykket så veldig godt til mitt bryst i det siste...grå Ascott.
 Har jo fått litt "kjeft"før når jeg gjør slike ting....Men det som er viktig er jo at man selv blir fornøyd og tar vare på de gamle tingene på sin måte ..:) Slik så den ut før og og hadde blitt gjort et eller annet med før også...som avgjorde at det ikke appelerte helt til meg....derfor tok mor malekosten fatt og brukte en deilig fridag å male på:)


 Ja det er et vårlig utrykk i hele serien jeg viser her i dag....hvor mine gamle kurver kommer til sin rett. Min største svakhet er jo nettopp disse gamle sjarmerende franske og norske kurver....Jeg kan rett og slett ikke få nok og bruker de til mye som dere ser:)

 Vårblomster dominerer tidlig her hos oss...altså vår inne og vinter ute.....:)



 Hjelpes meg.....så sjarmerende....Den øverste har tilhørt Brevik Kino i sin tid....Lurer på hva den er blitt brukt til ?

 Vakker lykt( en anne svakhet....:)fra Home & Cottage.

 En nydelig og behagelig farge....som nå går igjen flere steder her i huset.
 Så begynner hverdagen her for oss etter en lang og god juleferie. Nå er alle batterier ladet for et nytt år , god ny start ønskes derfor herfra til alle dere gode der ute :)

                                                      KLEMMER VIBEKE


fredag 2. januar 2015

Nytt år med ny skatt......

Lille julaften fikk vi oss all en overraskelse da vi skulle dekke til festbord. Bordets lemmer viste seg å ikke passe.... så da hadde vi heldigvis et langbord stående i garasjen som vi kunne bruke:) Bordet har vært prøvd her før men da syntes vi det var altfor stort.....men nå som vi har hatt det her stående hele jula får vi det rett og slett ikke ut igjen....:)Hele familien har nemlig lagt sin elsk på det, så her begynner vi året med nytt kjøkkenbord. Så trenger noen et kjøkkenbord fra 1920 (uten lemmer.. ) har du nå muligheten til å skaffe deg et..hi,hi :)
Bordet måtte virkelig jobbes med og hvorfor skal dere snart få se.....Dette var et slikt kjøp jeg egentlig ikke var så fornøyd med i utgangspunktet...det viste seg å være i skikkelig dårlig stand når jeg fikk se det "live", altfor stort (trodde vi...) og litt for dyrt for sin kvalitet....Men i dag er følelsen anderledes og jeg er ganske fornøyd med resultatet. Jeg har pusset bordplaten ned, sparklet over de største sprekkene, milkpaintet toppen og malt understellet tre strøk med grått (Ascott).  
Ja her er vi igang....som dere ser måtte det til en "liten "jobb for å få det slik det står i dag..Bordet anslås å være fra tidlig 1900 tallet og hadde tilhørende benk som jeg solgte i butikken.






Vi har tatt vekk all jul nå...og har valgt en lys og hvit inngang i 2015. Flere farger popper nok opp snart....:)



Rakk å ta noen nye julebilder før vi pakket alt ned... og før årets pepperkakehus ble historie..:) Jammen har vi hatt en fin desember og jul....og spør du meg gleder jeg meg allerede til neste desember....


                                           KLEMMER VIBEKE


torsdag 1. januar 2015

Året 2014 Del 2

Velkommen til Del 2 i min årskavalkade. Nå er det sommer og vi har mange gode varme dager.
Vi bruker en del av sommerferien til å reise til et av mine favoritt land England. Hvor vi besøker bla
den vakre katedralen i Gloucester. I min Pinterest mappe har jeg et bilde fra en bygning jeg ofte har tatt meg i å beundre....elsker jo gammel arkitektur.....Bildet viste seg å være fra denne katedralen.....og jøje meg som jeg knipset i vei når jeg kom inn....for nå var det min tur til å forevige alt dette vakre :)) 


Ja for det maaaange bilder....Og ekstra gøy var det at dette stedet også ble brukt i Harry Potter filmene. I etterkant når jeg har sett filmene kan vi tydlig kjenne oss igjen i dette fantastiske miljøet .

Det er sommer i butikken og vi har godt besøkt, selv om jeg kanskje skulle ønske det var mer trøkk...Varmen tok visst på oss alle en stund....og folk var ikke i det beste shoppinghumøret..:)
 Denne maritime knaggrekken laget jeg og min mann . Husker godt kunden som kjøpte den til noen venner som hadde hytte. Hun kunne komme tibake den sommeren å fortelle at de hadde blitt SÅ glad for denne gaven.....Slike tilbakemeldinger gledet oss veldig  :))))

 Jeg velger å ta med mitt gamle unike bord hjem fra butikken....pågangen fra folk ble stor og mange ønsket å kjøpe det....kjente jeg ble litt "redd" for en dag å falle for fristelsen... så hjemme var det i sikkerhet...hi,hi.  En vakkker lyskrone får også pryde stuen....en vakker sak fra Affari:)
Sommeren bare fortsetter med sine varme og skjønnhet....dette bilde skulle vise seg å bli med i min årskalender som ble til noen måneder senere...:)
 Jeg finner flere skatter denne sensommeren, som dette gamle bordet jeg har hatt mye glede av...
Nydelige plansjer og annet høstelig flytter inn i butikken....

Hvis jeg skal trekke fram et bilde som jeg ble veldig glad i år må det bli dette....Det ble også forsiden på min kalender i dette året :) Jeg hadde hatt en litt tøff dag på jobb denne dagen kan jeg huske og kjente at jeg trengte å gjøre noe kreativt når jeg kom hjem.....resultatet ble dette og det kjentes godt å "reise bort" i alt det vakre og kreative en stund :)
 En vakker skatt av et bord ankommer og jeg som elsker å male prøver ut milkpaint for første gang....det skulle ikke bli siste.....utrolig morro og for en effekt..:)
Eplehøsten er igang og det ble mye eplebilder denne høsten.....:)
 Ja jeg bare forelsker meg helt i den vakre varme høsten......bladene har bare de meste fantastiske farger og jeg blir inspirert....både inne og ute :)

 Så kom endelig Vibeke Design årskalenderen vi hadde laget denne høsten og jeg sier "vi" for dere der ute fikk også lov til å bestemme på deres favoritt. Det ble mange skjønne kommentarer og hyggelige mail i denne perioden. Resultatet ble en vakker kalender som vi fikk gleden av å sende ut til mange land og til mange her i Norge...TUSEN TAKK og håper dere får glede av den i 2015 :)








Så i november skal jeg for første gang gjøre noe jeg adri har gjort før...Jeg skal holde min første inspirasjonskveld . Kvelden blir holdt i Nevlunghavn av Bulken Damegruppe og mange ønsket å komme(hurraaa!)....Åååå det var en nervepirrende og morsom utfordring som jeg gjerne gjør igjen....Budskapet mitt om at det enkle inspirerer håper og tror jeg nådde fram til glede for de frammøtte :)
  Vi får ny sofa og vi synes det var stas å få en nytt møbel som satte sitt preg på stua :)
 Det blir JUL i butikken og jeg koser meg med å dekorere og mange kunder kommer hyppig på besøk:)


 Så melder favoritt måneden Desember sin ankomst ....med lys,varme, kreativitet, hygge og ro...

 Vi er på vårt første julemarked på Liseberg i Gøteborg...En magisk opplevelse for oss alle og som vi gjerne gjør igjen:)

 Ingen jul uten pepperkakeglede....og polkagriser :)
 Kreativiteten er på topp og dama kooooser seg....:)

Vi har nydelige juledager med bare hygge og kos og man kjenner bare takknemlighet for å oppleve dette.

Helt til slutt ønsker jeg å takke alle jeg har møtt på min vei i dette året. Så masse positivitet og glede man opplever fra alle dere der ute både på nett og i virkeligheten. Hadde dere bare visst hvor mye alt dette betyr.....
Nå gledes det til å ta fatt på et helt nytt år, måtte det bli et godt og spennende år for oss alle !

                                 Årets første klem i 2015 fra Vibeke