fredag 24. august 2012

"Samlemani" og et lite tilbakeblikk...

 Gamle flasker har jeg på kort tid blitt en storsamler av..Her står bare et lite knippe av samlingen oppstillt i den røde verktøykassa mi.I garasjen står nemlig en god del til:)
 Jeg har virkelig tatt de mye i bruk til flere anledninger,alt fra fest til hverdagsbruk .
Alltid stas når noen litt spesielle flasker dukker opp!

 Viser dere litt rustikk stil ved det gamle kjøkkenbordet i hagen...Hageredskapet jeg fant(hos skrot Tor...) forleden er bare helt topp å grave i jorda med. Håndtaket er skikkelig godt og solid å holde i:)Gjør heller ingenting at det har sitt rustikke preg også:))



 I dag vil jeg ta dere med på noen få tilbakeblikk,hvor flaskene og verktøykassa har vært i bruk!

                                                           Til hverdag.....
                                                       og til 17 mai fest...
 Frodighet av kryddervekster i verktøykassa..som om noen måneder blir pyntet til jul...med lerkekongler og granbar:)))(Kjenner at jeg gleder meg til det alerede jeg:)))
          Årets julebord ble også preget av "flaskepynten":)
 Masse masse gleder opplever jeg med å pynte med disse flaskene,noe jeg vet blir ofte vist her på bloggen..Nesten som et varemerke på Vibeke design det der:)
Mange av flaskene er arvede gamle saftflasker,medisinflasker,loppifunn og bruktfunn. selv om jeg har en solid samling nå,slutter ikke fasinasjonen opp for det..neida! Øynene er stadig på jakt når jeg er i visse miljøer som tilsier at her er det muligheter for fangst,hi,hi:)))Kjære alle sammen måtte helgen bare bli strålende.Klemmer Vibeke

torsdag 23. august 2012

Rosa glede !

Jeg plantet engang en blå hortensia her...men året kom det frem rosa blomster på denne:) Har fått høre i etttertid at jeg hadde ikke brukt riktig jord,men hva gjør vel det..disse rosa er også fine og gleder veldig der de står på sitt fineste akkurat nå.
Klart noen skal bli med inn også:)Og etterpå skal noen tørkes,de blir virkelig vakre på denne måten også.
Klart det må sjekkes ut litt her..:))Sniff,sniff!
Kjære alle sammen tusen takk for alle de skjønne tilbakemeldinger dere gir,både her,facebook og muntlige,dere skal vite de går rett i hjertet hver og en.Avslutter med å vise dere et bilde av noen sommerfugler jeg malte i går.Dette skal nå ut å glede noen..å sender samtidig avgårde noen sommerfugler til dere alle også med samme budskap!

                           Klemmer fra Vibeke

tirsdag 21. august 2012

Time for tea...med smaker fra Italia!

 Klart vi måtte ta med oss noen gobiter fra smakens land Italia!
Som dere ser her er det klart for tekos med deilige Biscotti og pistacchi di bronte.

 Dette bordet har nå fått kommet inn,etter å stått ute i sommer.Så nå har jeg skaffet meg nok en krok jeg kan fikse og ordne...kan like det ja:)

                        For noen smaker og gode dufter.....Bare kos dette!
Nydelig solrik dag vi har hatt her idag,og etter en hektisk arbeidsdag smakte dette bare nydelig:)I morgen skal ytterdøra få et nytt strøk maling...men jeg vet ennå ikke hvilken farge det blir..:)

               Ønsker dere alle en herlig sommerkveld!Klem Vibeke

mandag 20. august 2012

Lilla sensommer kveld

 Når det bugner av disse lilla skjønne sommerfugelblomster,MÅ jeg jo bare låne med meg litt inn også....Og i kveld ble det en krans av disse!
                                              Først rundt en stråhatt...
Så på den "nye"blå døra..enn så lenge:))
også på husets skjønne lille "vofs"..
En liten krans kan gjøre seg på det meste...
Herlig sensommerklem herfra! Nyt av hva ennå sommeren har å gi!

søndag 19. august 2012

EKSTREM forvandling på gang...

 Oj oj OJ!!! Her har det skjedd ting...Jeg ville gi inngangspartiet et friskt,lett og mulig litt vågalt løft...Så da ble det ny farge på døren ved inngangspartiet!
                      Ja det ble ganske blått ja,men friskt ble det!Jeg vet dette blir midlertidig og skal dempe den litt med mere gråblått..(Kansje)..Aldri lett å velge farge utifra en liten lapp....
 

 Ja ja sånn kan det gå,bare morro å prøve ut noe nytt! Ville bare gi inngangspartiet et aldri så lite løft:))Og etter å ha prøvd ut denne fargen har jeg faktisk begynt å fantasere om en annen farge også...Tenker jeg har "landet"på fargen innen uka er omme..:)

Det er gøy med litt forandring,bare litt farge kan gjøre SÅ MYE!!!

             Strålende ny uke til alle dere gode der ute,tusen takk for alle søte og gode tilbakemeldinger dere gir!Klem Vibeke

Frodig og fargerik søndag

 Med de vakreste farger og former ønsker jeg dere alle en herlig HERLIG søndag!
 Med funn fra gårdsdagens bruktmarked i Brevik. Med masse boder og garasjesalg ble det nok av skatter å få med seg hjem.Virkelig en morsom og herlig dag.
 Gamle flasker og karafler til lite lite penger...å som vi kan like det:))


Helgen har vært preget av flere prosjekter,og mulig det dukker opp flere innlegg før helgen er slutt...Fortsatt god søndag til dere alle!Klemmer fra Vibeke

torsdag 16. august 2012

Kreativt med tekstil

Jeg er jo typen som sparer på alt..
Så ut ifra noe av stoffet jeg har hatt liggene ville jeg  gjøre noe kreativt.Litt linstoff,gammelt stoff fra et putevar og en nyer duk,har jeg brukt her.Resultatet ble en personlig pute:)
Gammel broderidekor som forpakning av denne bunten av lys,går jo også an:))

             Klart til å settes sammen til noe kreativt!!


Har hatt flere syprosjekter på gang i sommer..
så dette er noe man kommer til å holde på med når høstmørket sniker seg på...
Herlig start på helgen til dere alle!Klem