søndag 28. desember 2014

Et lite eventyr...er over

Jeg har gjort MYE i dette året som har gått...jeg gjorde noe jeg lenge hadde gått å drømt om, nemlig å åpne min egen lille butikk ! Det er merkelig hvordan det hele skjedde...og jeg vet i dag hvor enkelt det er at det plutselig åpnes en dør...man aldri skulle tro kunne åpnes :) Ved et tilfeldig besøk i Lises butikk Festfabrikken kom vi i snakk om et lokale hun eide.....og så var det nærmest gjort...jeg brukte ikke mange dagene på å bestemme meg..Jeg ville åpne en butikk!

Her ville jeg selge ting jeg selv hadde produsert, gamle møbler ,oppussede møbler, antikk og brukskunst....Det ble plass til mye i mitt lille lokale i Brevik


 Mange vil nok sikket i løpet av dette innlegget dra kjensel på ting de har fått med seg fra min lille butikk....gyngestolen ble min første solgte vare kan jeg huske :)))
 Jeg ville at butikken også skulle bli et inspirasjonsted, noe jeg ofte har også fått høre i løpet av denne tiden :) Det finnes så mange der ute som sitter på skatter de ikke aner hvordan de kan bruke..og der har jeg prøvd å hjelpe :)

 Jeg fikk jo nesten et forhold til enkelte av tingene selv....slik som denne lille gamle gyngestolen. Den hadde vi leeenge i butikken og mange syntes den var så søt......plutselig kom det en skjønn dame inn som lenge hadde gitt den laaange blikk...den måtte bli med hjem  og henns barnebarn har i dag glede av denne lille søte:) Slike opplevelser har det blitt mange av......:)



 Så kom sommeren med sommerutstilling og  salg av jordbær og rabarbra syltetøy ! Alt syltetøy forsvant på et blunk :)


 Barnebilder har virkelig gått unna i denne tiden , så morro å kunne bidra med å glede de små på denne måten :)


 Vi hadde sommerferie og turen gikk til Danmark :)Vi fant noen fine skatter, noe ble med hjem og noe i butikken :)
Så kom sensommeren og høstvarer kom inni butikken !


 Det ble markedsdag i vakre Brevik og jeg hadde aldri hatt så mye besøk i butikken som denne dagen :)
Vi måtte jo by på en liten gobit, her er kryddekake med ostekrem og blåbær !

 Når jeg i dag sitter å ser på disse bildene selv må jeg dra på smilebåndet....det oppsto ofte historier rundt salget av visse ting...og mange som "ramlet"innom, kom ofte ut med både stoler og bord...hi,hi :)


 Gamle vakre plansjer fant vei til fonøyde kunder som sendte meg bilder av hvordan de gjorde seg videre i deres miljø....veldig morsom å se :) Liv med bloggen Livs Lyst har i dette året laget en vakker og flott koftebok. Hun var på besøk i butikken min for å ta noen bilder til boken og til stor glede er de å finne i hennes bok i dag:) Det er STAS altså :)


 Gamle vakre unike skatter i form av skap og stoler.....de fant veien til skjønne eiere alle sammen :)



 Så tok jeg en beslutning engang i november....Jeg hadde i lang tid kjent på meg selv at alt dette jeg drev på med, jobb, blogg ,maleoppdrag,reportasjer til magasiner ....og drive butikk ble altfor mye for meg...jeg måtte ta et valg .  Det var med en viss vemod jeg laget til jul i butikken for jeg visste jo at det snart var slutt på eventyret her ute....men det ble en hyggelig og veldig fin avsluttning med godt besøk og mange mange fine og varme ord på veien ...videre....:)




 Så kjære alle sammen som har bidratt til at jeg fikk oppleve dette lille eventyret , TUSEN TAKK !!
Jeg har en spsesiell å takke og det er min bedre halvdel og bestevenn mannen min....Hadde aldri klart alt dette uten oppmuntring, tunge løft...(vi har jammen båret på mye rart.. )og organisering av det å drive en liten butikk på den måten vi gjorde.

Nå rettes blikket videre inn i 2015 og om veien videre for Vibeke Design.....Jeg har fortsatt drømmer....:)


                                         KLEM VIBEKE

lørdag 27. desember 2014

Vakkert vinter hvitt

Vi har nesten magisk vinterstemning utenfor vinduene nå om dagene....VAKKERT og HVITT!
Hver dag i disse romjul dager har vi vært ute å gått lange turer med en lykkelig hundevenn  Nure...Han elsker tur så da er det bare å komme seg ut...med votter,skjerf og lue på...for her har vi det kaldt om dagen hatt opptil 11 minus grader...Da er man fin, frisk og rød i kinna etterpå da :)


 Han har fine dager nå vår lille Nure med alle sine kjære hjemme rundt seg...masse kos og masse tur blir det :)

Et gammelt postkort fra et Norge i vakker vinterdrakt.....:)




Varme pledd og strikkejakker er et must i disse kalde dagene...Bildene er fra i fjor vinter og litt forandring har det blitt her i heimen...Mest er ting blitt flyttet rundt på ....er jo glad i det...men det visste dere jo...:)







Ja noen møbler jeg viser i dag er jo blitt solgt i butikken min gjennom disse ti mnd jeg har hatt butikken...og bordet over her er faktisk ennå til salgs:)))) I dag ryddet jeg ut alt av lokalet og har snart vært der for siste gang. Tror vi må ha en egen kavalkade av butikkhistorien min i disse dager....jeg har jo nok av bilder å by på derfra :)

Fortsatt fine romjulsdager dere og takk til alle som kikket inn på Instagram i går og i dag...det er gøy men har fortsatt mye å lære kjenner jeg....Meeeen det nå på blogg jeg fortsatt trives best :)

                      GOD ROMJULSKLEM FRA VIBEKE