søndag 4. september 2016

Gamle møbler får nytt liv !

I det siste har vi vært VEEELDIG heldige med å finne gamle vakre møbler som jeg har gitt en "magisk" touch :) Vi begynner med dette gamle lintøyskapet som jeg kjøpte på et garasjesalg forrige helg. Jeg har malt det i grå Ascott og gitt det et slitt utrykk til slutt. Jeg valgte å bevare trefargen inni og ga dørene inni kun et strøk med maling slik at trestrukturen kunne skinne litt gjennom .
 
 
 For å få den slitte og røffe looken , går jeg over med sandpapir når malingen er halv tørr.
Jeg må vel bare innrømme at jeg har blitt ganske glad i dette skapet og har ingen planer om å selge dette med det første...:)
Fant denne gamle krakken og redskapene på loppis i helgen...herlig rustikk :)
Så over til vår andre skatt her inne, nemlig denne lille skjønne slagbenken. Den er blitt milkpaintet  med fargen MORA. En av alle de fantastiske fargene fra http://missmustardseedsmilkpaint.com/ .
Denne er virkelig en skatt og er altså til salgs....heldig er den som får den med seg hjem... :)
Nydelig knaggrekke som også skal selges i mitt lille hus . Skjønn orginal farge har den også !



Gamle sakser er blitt en favoritt ting og jeg jakter stadig på disse på mine loppisturer. Denne fant mannen min på vår loppisrunde i går. Han vet hva mor liker vettu :)


 Kanskje litt spesielt men jeg kjente umiddelbart at denne høyraka måtte bare opp på veggen. Det er noe med gamle redskaper synes jeg og spesielt når de er i gammel slitt vakkert tre.


Denne uken ventes mine siste varer fra Affari... det blir spennende ! Så derfor åpner vi butikken opp neste søndag . Altså 11 september åpner vi "høstbutikken" i orangeriet . Masse nytt og gammelt skal da være på plass. Vi gleder oss masse til å møte våre gode kunder igjen og forhåpentligvis mange nye også :) Vi ses og kanskje det blir noen smakebiter av de nye varene før åpningsdagen...

                  GOD NY UKE ALLE SAMMEN !
                             KLEM VIBEKE  

12 kommentarer:

  1. Lindos os móveis, especialmente o banco e o armário! Peças adoráveis!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker den nye kabinett, Vibeke ... du gjorde det vakkert! Slike nydelige bilder ... elsker den gamle saks!

    SvarSlett
  3. Dear Vibeke!!!
    Thank you very much!!!
    A wunderfull post!!!

    Many greetings from Germany,
    Monika*

    SvarSlett
  4. Hello Vibeke! I am a new follower of your blog. Just wanted to let you know how much I enjoy it. Your photos are absolutely gorgeous. Love the cabinet, it's really beautiful.

    SvarSlett
  5. Vilken fantastiskt vacker färg, heter den Mora? Alltid lika inspirerande att titta in till dig och alla dina vackra saker...
    Ha en härlig fredag!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  6. Hei:)
    Du har en helt spesiell evne til å gjøre det koselig og naturlig rundt deg!
    Alt du viser er til stor inspirasjon:)

    Ha en fin helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Hello Vibeke,
    your are so fantastic. I love it.
    I will follow you.

    Best greatings from Kerstin Andersen Germany

    SvarSlett
  8. Cudowna atmosfera! Pozdrawiam.

    SvarSlett
  9. Cudowna atmosfera! Pozdrawiam.

    SvarSlett