onsdag 20. mai 2015

I et gammelt vakkert skap !

I et vakkert skap som nå har flyttet inn på kjøkkenet samles det gamle skatter i rødt og hvitt. Jeg er svak for denne kombinasjonen selv på sommertid også jeg :) Skapet ble egentlig kjøpt inn og pusset opp til å ha i butikken min, men nå som den er historie....får skapet stå å glede oss her hjemme. Hadde jo først plass i stuen men så fant jeg ut etter en runde med rengjøring at en liten ommøblering hadde vært kjekt,hi,hi....Sånn har jeg alltid vært....må prøve ut ting på ulike plasser:) Kan jo hende de gjør seg bedre på andre plasser i huset....og det syntes jeg faktisk dette gjorde  nå :)

 Serviset i rødt og hvitt er kjøpt av en herlig dame fra Wien og ble fraktet hit uten en skramme:) Den vakre gamle engelske tekoppen har jeg fått i gave engang, helt fantastisk vakker illustrert....blir aldri lei av å betrakte dens detaljer.






En liten fransk benk har også tatt plass på kjøkkenet nå...den var engang blå men så falt jeg for fristelsen og malte den hvit. Den passer nå overalt i huset :)


I Vibeke Design årskalenderen finnes også et av mine favorittbilder i rødt,hvitt og de vakreste kvister som finnes..... nemlig eplekvister ! Fine mai dager til dere alle !

                                                      KLEM VIBEKE

12 kommentarer:

  1. Helt nydelig, har akkurat begynt å samle rødt hvitt jeg å,
    Skjønt skap, den kalender er den for i år? Vil gjerne kjøpe av deg da.
    En fin dag til deg
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er dessverre tomt for kalendere nå Sylvia . Men til høsten skal en ny lages og kommer i salg ved nov/des :)

      Slett
  2. So fresh and lovely, Vibeke! Hope you are having a wonderful spring!

    SvarSlett
  3. Sukk og dån så nydelig - både skapet og alt det fine du har samlet på inni!!!
    Og selvfølgelig bildene,som alltid :))))
    Toveklem .)

    SvarSlett
  4. Det var ett vackert skåp. Jag är tokig i skåp i alla storlekar, Till slut blir det fullt tyvärr
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  5. Väldigt vackert!!! Nu blev jag sugen på möbeljakt!!! Allt gott från Sverige

    SvarSlett
  6. Hei :) Kom akkurat over bloggen din, og jeg er helt forelsket! Elsker stilen, og alt av blomster, interiør og gamle funn! Måtte bare si det :) Åh, ble så inspirert! Min nye favoritt blogg :D Ida

    SvarSlett
  7. Åhh så nydelig!!
    Kan jeg spør hvor du har funnet kappegardinen?..
    Evt om du syr på forespørsel? ; )

    Randi 😊

    SvarSlett
  8. So glad you decided to change things up, the cabinet looks amazing in it's new space. Of course your expert styling makes it even better. A lover of red I use it in my kitchen year round, so I'm loving your collection of plate and lines. So pretty.

    SvarSlett
  9. Hei Vibeke, så nydelig gammelt skap og vakre bilder! Jeg samler også på hvitt og rødt servise, men der er vanskelig å finne. Ha en fin sommerkveld!

    Masse hilsner Ida

    SvarSlett