lørdag 8. desember 2018

JUL,JUL strålende JUL , igjen....

 Så er vi godt inn i desember og jeg har altså ikke klart å få til en nytt innlegg her inne før nå....får nesten lyst til å unnskylde meg... men jeg har virkelig gode grunner i år....Aldri har jeg drevet butikk og jobbet ved siden på denne måten før...og dessverre har jeg følt meg veldig sliten..Men nå er den verste tiden over og jeg kan kjenne litt på det "normale" julestresset igjen,hi,hi..:) Desember for meg er å lage det hyggelig i heimen , være kreativ , være enda mer sosial med venner og bake (litt )...I år tror jeg at jeg skal få til disse tingene og under her kommer en god oppskrift på noe nytt jeg har bakt i år.

Denne vakre duken er fra Linspire og heter "Sonja" , en skikkelig juleduk . Linserviettene er også derfra. 
 En fantastisk skjønn og gammel kakeboks er blitt "blomsterpotte" ....her på kjøkkenet.
 Jeg godt igang med juleboken "Snøsøteren " også.....bare nydelig skrevet og illustrert.





Perfekt rødfarge det her...!

MYK PEPPERKAKE, en variant av en deilig julekake jeg aldri har prøvd før ,og her finner du oppskriften .



 Her har jeg dekorert med ostekrem glasur og tegnet  snøkrystaller med melis . Pepperkakemennene er "Bertil"pepperkaker med et ben som man stikker ned i kaken. Jeg har også dekorert disse med melis selv. Blander du melisglasuren med eggehvite er den lettere å dekorere med. 

Kjære alle sammen , jeg kommer innom igjen og deler av vår jul her inne...Fortsatt nydelig adventstid alle sammen !



Årets første..... JULEKLEM FRA VIBEKE

11 kommentarer:

  1. So pretty. Beautiful tablescape.

    SvarSlett
  2. Julepyntene dine er så vakre og kaken ser deilig ut, Vibeke!

    SvarSlett
  3. I always love your beautiful decorations and photographs!

    SvarSlett
  4. Thank you for sharing your beautiful and cozy Christmas home with us! It looks so welcoming. I'm going to try your gingerbread recipe, I love gingerbread, especially at Christmas. Sharing this Advent in thought with you, Vibeke. Bless you!

    SvarSlett
  5. Love all of the festive designs!xx😄

    SvarSlett
  6. Love this atmosphere........

    SvarSlett
  7. Bonjour,

    Un bien joli billet avec une table festive...
    Merci pour le partage et l'ensemble de vos belles photos.

    Gros bisous 🌸

    SvarSlett
  8. Haloo pak^^

    Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

    Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

    *untuk minimal deposit 10ribu
    *untuk minimal Withdraw 25ribu

    *untuk deposit pulsa kami menerima provider
    -XL
    -Telkomsel


    untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
    *bonus cashback 0,5%
    *bunus refferal 20%
    *bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

    Daftar Langsung Di:

    SENTANAPOKER

    Kontak Kami;

    WA : +855 9647 76509
    Line : SentanaPoker
    Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

    Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.

    SvarSlett
  9. เลิกแทงหวย แล้ววมาปั่นสล็อตออนไลน์ จาก ambbets.com ลองดู ท่าจะได้รู้ถึงความตื่นเต้นที่จะได้สัมผัสในทุก ๆ ัน การเล่นหวยถือว่าเปอร์เซ็นน้อยมากที่จะถูกรางวัล แต่การเล่นสล้อตออนไลน์ มี 1 บาทก็ลุ้นเงินโบนัสได้ และเปอร์เซ็นที่จะได้ก็มากกว่าอีกด้วย

    SvarSlett
  10. paetukutuku pai : Resep Masakan
    paetukutuku pai : Resep
    paetukutuku pai : Zonahobisaya
    paetukutuku pai : Terluas
    paetukutuku pai : Zonahobisaya
    paetukutuku pai : Profil
    paetukutuku pai : Zonahobisaya
    paetukutuku pai : Terbesar

    SvarSlett