fredag 8. januar 2016

God helg!

 
Så er det endelig helg
og jeg skal bare være hjemme...
Den beste plassen å være spør du meg...
hjemmekjære som jeg er:)
Vi har det veldig kaldt her nå,
og denne gamle kakkelovnen gjør
virkelig nytten sin kan
jeg fortelle:)

Jeg må få vise dere noe fint jeg fikk
i gave før jul...heeelt fra Minnesota i USA:)
Min venn Linda sendte
den skjønneste
lille gamle tinnkopp
,gamle klesklyper og en vakker gammel
blonde (var også med et gammelt stempel
i "V" men de får dere se en annen gang :)
 
Hver gang denne dama sender meg noe blir
jeg så rørt og glad.
Hun vet så veldig godt hva jeg liker
og setter det hele sammen SÅ vakkert.
Denne damen har virkelig øye
for slikt og viser
mange slike ting
på bloggen sin.
 

Som takk for denne gaven sendte jeg over
en av julebøkene jeg har illustrert...
den mottok de på juleaften
så det var visst veldig hyggelig for hele familien:)
 
Herlig det her med vennskap på tvers av jordkloden:)
 


Ja rosene holder seg fortsatt og jeg må
jo fortsatt vise dere det, hi,hi :)
Gjennom julen gledet jeg meg over å bruke gamle glass som lysholdere ....det gjør jeg fortsatt
og tror jeg skal lete etter flere på neste bruktrunde...her kan man tydeligvis ikke få nok :)



Ja nå er det helt sånn "på tampen"
disse rosene....men jammen kan de være
 vakre på dette stadiet også..





På den lille tavla mi på kjøkkenet henger nå en krans av lerkekongler. Den kjøpte jeg
inn til den gang jeg hadde julebutikk. Her hadde jeg en igjen og hang den opp med den gamle
blonden fra Linda.

En vakker liten vinterlig dekorasjon
å se på...mens snøen laver ned ute...
 

 Denne uken har jeg funnet en gammel ,sjarmerende, vakker lysblå kjøkkenbenk til orangeriet vårt. Men den hentes ikke helt ennå, for den står meget vanskelig til og mye må flyttes på før den kan fås ut. Da venter vi bare på litt mildvær og vårlige tider til den kan flytte inn i vært lille hus:)Og det er jo en stund til....men "tålmodighet"...ja den har jeg blitt bedre på å kjenne på nå...så da klarer vi å vente på at dette skal skje også:)

                                                            KLEM VIBEKE
 

12 kommentarer:

  1. Koslig som alltid😊 Ha en fin lørdag😊❄

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig å få så fin gave, gratulerer! Nydelig konglekrans og det ble veldg fint med blonden! Kakkelovnen er bare så vakker, jeg elsker kakkelovner og savner de 2 vi hadde i Sverige tidligere. God helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Stemningsfulle og fine bilder. Ønsker deg også en fin helg.

    Vivi

    SvarSlett
  5. So much beauty. Love the Browns of nature with your grey's and whites. The wood burning stove takes my breath away every time I see it here.

    Beautiful days ahead of you and all you inspire us with.

    Xx
    Doré

    SvarSlett
  6. So pretty. I have a wreath like that one too.

    SvarSlett
  7. Wunderschön!!!
    wonderful
    Liebe Grüße von Monika*
    Lovelie Greatings from Monika*

    SvarSlett
  8. Ja visst är det skönt att bara vara hemma, det är det bästa! Ljuvlig krans och ja, som vanligt blir man helt förlorad i dina bilder och ditt hem...
    Ha en skön söndag!
    Kram från Titti

    SvarSlett