søndag 2. august 2015

Lavendel inspirasjon

 Nettopp på denne tiden blomstrer mine vakre blå lilla planter i hagen, Lavendel og sommerfugel buskene setter virkelig preg på hagen. Hvert år planter jeg lavendel ved inngangspartiet vårt, så nå begynner det å danne seg en hel hekk av dette blå lilla teppet:) Og med BLÅ & LILLA blomster flytter blå herlige skatter inn. Denne blå gamle vannkanna var en av mine siste funn fra vår tur til Danmark. En herlig blå skatt med den skjønneste patina:)



 Her er det godt å sitte på denne tiden av året, en fryd for øyet og nese.....for ingen lukt...lukter så godt som lavendel !
 Jeg lurer på om jeg noen gang kan få nok av vannkanner....? Elsker gamle og nye vannkanner !
 Dansk hjemmelaget hyllebær saft fikk vi smake i Danmark og vi ble helt betatt :) Nydelig og frisk smak har denne herlige drikken og neste år ønsker jeg å prøve å lage selv...jeg må bare finne et Hyllebær tre først...:) Så litt kjøpe saft fikk bli med hjem denne gangen, ikke så verst den heller faktisk !





Nå venter en ny arbeidsuke og her skjer det mye for tiden...Den største jenta vår flytter ut og skal gå på skole i Kristiansand....det er en litt merkelig følelse at man nå har kommet i den situasjonen...at barna flytter ut..Vemodig men vet hun nå skal ut å høste mange nye erfaringer som hun kommer til å få nytte av i tiden fremover :)

                       Fine augustdager til dere alle !
                       KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. jeg elsker også lavendel, det er for øvrig min virkelig stolthet i hagen min. Tror jeg skal gjøre som deg og plante de ut mange plasser foran inngangspartiet. Det må da være en fantastisk fin velkommst!

    SvarSlett
  2. Hei vennen!
    Så mange fine skatter du har "plukket" med hjem fra verdens beste ferieland!!!!

    Den blå vannkannen var nydelig!!!!
    Jeg fant også en i år, en grå/grønn!
    Er så gøy når det dukker opp noe en liker så godt!!!

    Så fin det lille huset i hagen blir!
    Husker du fortalte meg at du drømte om det.
    Og tenk nå er drømmen blitt virkelighet!
    Gleder meg til å se du innrede det!

    Det må være veldig vemodig og trist at ungene flytter ut. Det gruer jeg meg VELDIG til!!!!!
    Tenker på hvor stille og rart det blir i huset da.

    Og når jeg føst nevner det, her hos oss er det blitt så stille etter at pusen vår Milli, forsvant på forsommeren.
    Hun har ikke kommet hjem igjen.
    Og vi må nok bare innse, at vi ikke ser henne igjen.
    Og det er fryktelig trist.
    Men nå når vi kommer hjem fra sol og varme, skal vi hente 2 nydelige kattunger!
    Da blir det liv i huset her igjen!
    Og det er det jo hos dere også med skjønne Nure!!!!

    Ha en fin ny uke Vibeke!

    Klemmer fra Anne-Marit

    SvarSlett
  3. Dejlig blog du har, det ser smukt og sommerligt ud, ja lavendel er uundværlig, den burde bo i enhver have. Smuk sammensætning af lavendel, kander osv :-), kh Margit

    SvarSlett
  4. I know it is hard when a child leaves home...
    Your lavender is lovely...and so pretty in the beautiful old watering can!

    SvarSlett
  5. Love all your pictures. I too love Lavender I've been cutting little bunches everyday these past few weeks adding a sprig of Rosemary it takes me back to being in the Provence .

    SvarSlett
  6. Så vakkert, ja lavendel dufter herlig, jeg prøver også å finne vekster med god duft, og skattene!!! Nei vannkanner, de kan en ikke få for mange av, til enkelte gubbers store undring. Takk for svar ang. skattejakt, måtte utsette første turen grunnet velten min, men om to uker håper jeg å gjennomføre, har store forventninger til "jakten", da er det jazz og blues i Aalborg som venter.
    Det er veldig spesielt når de unge flytter ut, en trøst er at de begynner på den mest spennende delen av livet..... Og at hun kommer til "oss" i Kristiansand, dere må bare si i fra hvis hun trenger hjelp til noe!
    Ha en fin ny augustuke, klem fra Signe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha kjære deg <3 Du vet nå som hun flytter til flotte Kristiansand kan det jo hende man en vakker dag også får til å besøke din vakre plass Signe. Tror det blir noen turer til Kristiansand i år nemlig. Kos deg i Aalborg, det blir nok topp på alle måter!Klem

      Slett
  7. Love your blog Vibeke!Beautiful this was inspired me!I' too made one blog
    Welcome with love from my blog!
    Any http://anmarysmagicalworld.blogspot.hu/

    SvarSlett
  8. https://goo.gl/photos/jLyi81csVxV4FogJ7

    SvarSlett
  9. https://goo.gl/photos/jLyi81csVxV4FogJ7

    SvarSlett
  10. https://goo.gl/photos/jLyi81csVxV4FogJ7
    http://anmarysmagicalworld.blogspot.hu/

    SvarSlett
  11. dndpoker

    DNDPOKER merupakan SITUS POKER TERPERCAYA yang menjamin kualitas layanan terbaik bagi seluruh member pecinta Game Poker Online IDN.

    SvarSlett