søndag 27. desember 2015

Min egen jule "Rocky Road "

Jeg baker ikke mye til jul
lengere...her bakes kun pepperkaker
og så  MÅ jeg lage "Rocky Road "!
Jeg lager den på min måte nå....
for etter å ha laget denne noen år, kan man
kjenne hva man kanskje kan tilføye eller kutte ut.
I år har jeg gjort en ny vri...med smashsjokolade og marsipan.....
Himmelsk godt må jeg si !
Mange bruker kokesjokolade i denne oppskriften men jeg er nå mest glad i vanlig Freia melkesjokolade og bruker heller denne.
Så nå skal du der ute også få oppskriften på denne egenkomponerte "Rocky Road"sjokoladekonfekten min og VET du vil glede deg selv og andre med disse himmelske godbitene :)
                             Hakk opp : En halv liten pose pistasjenøtter, chashewnøtter(gjerne salte ),
Smachsjokolade(så mye du vil ha av en pose.. )En pk.marsipanpølser, En halv pose nøtteblanding og ca 5 store fløtekarameller.
Alt blandes i en bolle med 400 g (2 store plater ) smeltet Freia melkesjokolade.
Deretter helles hele herligheten i en bakepapirkledd brødform. Jeg bruker en gaffel med å trykke blandingen godt ned i hjørnene og flate den ut på toppen. Så settes den i kjøleskapet over natten....
og dagen etter kan du nyte din egen hjemmelagede konfekt !

                                                       SÅ enkelt og SÅ godt !

                                                    KLEM VIBEKE
 

6 kommentarer:

  1. Hvad er smachsjokolade? Det hele lyder herligt ☺

    SvarSlett
  2. Hvad er smachsjokolade? Det hele lyder herligt ☺

    SvarSlett
  3. Det er crispi maischips trukket i sjokolade.Helt nydelig i denne konfekten gjør den seg:)

    SvarSlett
  4. Haloo pak^^

    Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

    Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

    *untuk minimal deposit 10ribu
    *untuk minimal Withdraw 25ribu

    *untuk deposit pulsa kami menerima provider
    -XL
    -Telkomsel


    untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
    *bonus cashback 0,5%
    *bunus refferal 20%
    *bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

    Daftar Langsung Di:

    SENTANAPOKER

    Kontak Kami;

    WA : +855 9647 76509
    Line : SentanaPoker
    Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

    Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.

    SvarSlett