tirsdag 9. august 2016

Høst...i luften..

Jeg er ikke lei meg for at vi nå kan begynne å kjenne litt høst i luften...for jeg elsker jo høsten. Tiden for klarere,kjøligere luft, fantastiske farger og kose tid inne med ulike sysler.

Inne på gjesterommet står fortsatt pelargonene å gleder, håper jeg har de en god stund til...de er jo så vakre :)


 Den herlige "barokkkrakken" er fra Danmark, og vil komme for salg i butikken når den blir åpen i begynnelsen av september. Ganske kul :)




 Et skap i stuen har nå også fått en omgang med milkpaint, denne gangen brukte jeg to forskjellige pigmenter. "Shutter grey" og "Mora". Det ble et nytt skap nå og kom mere til sin rett nå. Mange lurer på hvordan denne malingen er på male med og jeg kan ikke få fullrost den nok. Lett å påføre og meget drøy er den også. Hver gang jeg setter i gang et prosjekt med denne maligen,, fryder jeg meg :)



Litt utskifting av møbler har vi gjort i sommer og nye lenestoler fra Ikea er blitt hele familiens favoritter....fantastisk gode, ja så gode at man lett kan sovne litt utpå kvelden..hi,hi :)


Neste innlegg får bli av orangeriet som nå er offisielt helt ferdig ! Dere som har fulgt oss i prosessen vet at vi fikk store utfordringer med taksteinen....som viste seg å komme fra tre forskjellige hus.
I går hadde vi to dyktige takleggere fra TG Byggutvikling
som til slutt hjalp oss å avslutte dette orangeriprosjektet. Vi er strååålende fornøyd kan dere tro :)))

                                                          Vi ses alle sammen !
                       
                                                  KLEM VIBEKE
 

11 kommentarer:

  1. Bonsoir chère amie,

    Contrairement à vous je n'aime pas trop l'automne... les jours diminuent... Mais je peux comprendre votre amour pour cette saison.

    Je suis éblouie par l'ensemble de vos photos... Merci pour ce très joli partage.

    Gros bisous 🌸

    SvarSlett
  2. Hei igjen,er veldig interessert i hvordan du går frem med den "milkpaintingen",er det mulig å få noen tips/råd fra deg?Mvh Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner at det er ikke så lett å forklare...man må nesten prøve det selv Merete :) Den er veldig tynn men samtidig dekkende om du ønsker det.Du kan avgjøre selv hvor mye "slitt"du vil det skal se ut ved å bruke en litt fuktig fille som du pusser litt med på de ønskelige stedene.Rådet er å teste den ut sela, da kjenner du virkelig hvordan det er :) Klem

      Slett
  3. So pretty! I feel autumn, too.... And back to school time starts.... Rather be home playing with my flowers and house! Love the cabinet!

    SvarSlett
  4. Fall er i luften her også, Vibeke! Din geranium er vakker! Prosjektene er alle så herlig!

    SvarSlett
  5. Så fint og super super hyggeligt ... jeg drømmer og drømmer når jeg kigger forbi hos dig
    Tak for det
    God weekend

    SvarSlett
  6. Você sempre nos brinda com fotos maravilhosas! Parabéns!

    SvarSlett
  7. Thanks for all beautifull photos and best regards from Croatia.

    SvarSlett
  8. Ach seufz einfach wunderschön��Die rosa Geranien kann ich die bei dir bestellen für im Haus? In der Schweiz sind die nicht erhältlich. Wünsch dir einen wunderschönen Abend . Xxx Daniela

    SvarSlett
  9. Ljuvliga bilder du bjuder på! Vackert som vanligt...
    Kram från Titti

    SvarSlett