tirsdag 29. november 2016

Det er JUL hos oss !

 Jeg har vært mange slags stiler "JUL" de siste årene , men den absolutte favoritt stilen er nok denne...RUSTIKK JUL. Og rødt er en velkommen farge ...i forhold til år med bare hvitt.
Julestrømpen her er fra Home & Cottage og er ny for året...jeg ble så inspirert av den og de glade fargene.
 Alle de gamle skattene her som rød emalje,bordet (som er til salgs..) trekassen ,taburetten,trauet og glasskrukkene er fra Cederberg Antik i Sverige. Konglekransen er laget for en kunde, super enkel å lage. Laget av kongler og furukvister.
 Her kommer noen tips på innpakning til jul.... Og jeg som elsker å skrive og tegne har lagt ekstra vekt på "til og fra"lappen.
 

 Girlanderen er fra Panduro og er lett å forme. Lappene er festet med "puter" eller brettet teip slik at den blir dobbelsidig.
 
 
Ute er det JUL for lengst og alle lys og trær er på plass......Så koselig å ta seg en tur ut på kveldene nå...det glitrer i hver en krok av nabolaget :)
 Nytt for i år her er at jeg har laget en girlander med kongler over døra på orangeriet...Når alt var ferdig satt jeg igjen med såre fingertupper, kvae ,varme røde kinn og.... "jul i Skomakergata"følelse:)))))) Elsker granbar og kongler til jul....og langt ut i februar også..for det er en flott vinterpynt.
 Mindre juletre her inne i år...men like sjarmerende som det forrige:)

Da ønsker jeg den vakreste måneden jeg vet, varmt VELKOMMEN !
Jeg gleder meg til alt vi skal dele der ute....

                     Og her kommer årets første..
                       JULKLEM FRA VIBEKE
                         

14 kommentarer:

  1. Lovely - it looks very atmospheric! God Jul

    SvarSlett
  2. Dear Vibeke, Your blog is so beautiful. You have inspired me to start putting up my Christmas decorations! It must be wonderful to have Christmas in Winter. It is summer here in New Zealand. Hugs Rose x

    SvarSlett
  3. Det er alt så veldig vakker, Vibeke! Du har nydelig håndskrift!

    SvarSlett
  4. Your house looks amazing, I love it!

    SvarSlett
  5. So eine traumhafte Weihnachtsdeko. Liebe Vibeke, du hast alles mit viel Geschmack eingerichtet. Konnte gleich ein paar Ideen für mein zu Hause gewinnen - einfach ein toller Block! Eine wunderschöne Adventszeit.

    SvarSlett
  6. Så fint med rött och grönt! Fint & juligt...
    Dina paket skulle gärna få ligga där under min gran :) Ljuvligt textat också...
    Kram från Titti

    SvarSlett
  7. Fantastiske smukke julebilleder. Du har bare din helt egen skønne stil som jeg er helt vild med. Er egentlig ikke vild med rødt, men du formår at få rødt til at se så skønt ud. Tænk dig at modtage sådan en dejlig rød julegave.

    Ønsker dig en herlig dag
    Knus Lone

    SvarSlett
  8. Me gusta mucho esa decoración rústica, uno se imagina que está viviendo una navidad en el campo

    SvarSlett