søndag 15. januar 2017

Et lite hus...til glede for mange !

Ante ikke at et lite hus som vi valgte å bygge i hagen for to år tilbake...skulle være til glede for mange der ute :) Stadig kommer det mail og spørsmål om dette lille huset . Noen ønsker tips og råd til egen prosess og andre bare nyter å få inspirasjon. Ja noen har til og med blitt så inspirert at det i dag står et nesten identisk lite hus i Oslo ...:) Bare moro at flere kjenner seg inspirert der ute og får sin egen lille drøm realisert :)

I flere år har jeg laget skisser og drømt meg bort i tegninger jeg har skapt på hvert et ledig ark jeg hadde for hånden....ja fortsatt finner jeg en eller annen tegning av mitt lille drømmehus liggende :) Ganske utrolig at jeg skulle få et slikt sted og kan nesten ikke tro det ennå...og mannen min er han jeg har å takke. Han som bare hadde satt opp en levegg i sin "snekkerkarriere" før han heiv seg ut i dette prosjektet. Veldig stolt og glad av alt han har fått til.

Det måtte derfor bli et lite skilt i akvarell til mitt lille drømmehus....når jeg denne helgen tok fram malesakene igjen :)

Fantastisk moro å male med akvarell som gir et sart utrykk jeg er spesielt glad i. I helgen fikk jeg kjøpt inn alt jeg trengte til å bli kreativ med akvarell og Panduro har nå stort utvalg å ta av.

Jeg kjenner jeg trenger å trene på å finne teknikken med denne malingen men nå som akvarellsettet er i hus, kan man jo male når lysten byr seg...og da blir man forhåpentligvis bedre etter hvert :)
 

Stilen her inne er og blir rustikk og min grønne herlige boks er selve inspirasjonen i dagens innlegg. ELSKER gamle bokser.....og GRØNT da ;)
At jeg malte døren i grønt angrer jeg ikke på...og snart skal karmen og hylla også males i "boxwood" milkpaint .






 
 

 Prøvde på litt forskjellige motiver og selvfølgelig måtte en liten rev skapes :)
 Gamle etiketter som vises på den gamle trekassa er utrolig sjarmerende...



Så kjære alle dere... TAKK for at dere ønsker å dele gleden dere får over det jeg gjør ...
Jeg blir både rørt, glad, ydmyk og utrolig inspirert av dere !

                                          VARM KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. I love your house, what a beautiful look,have a nice day,Patricia

    SvarSlett
  2. Veldig kjekt å følge deg og din kreativitet, blir ganske inspirert og glad. Du er flink til å spre glede ��
    Takk

    SvarSlett
  3. Hej, det er altid så hyggeligt og skønt her hos dig. Jeg er vild med den grønne dør og hele din stil.
    Skønt at kigge forbi - hver gang
    God søndag
    Annette

    SvarSlett
  4. So beautiful! Just getting time to catch up on your blog and enjoyed every single minute! Can't wait to see what this year will bring.

    SvarSlett
  5. your posts always make me smile! I love your 'little house' and of course, seeing that you dabble in watercolors fills my heart too! thank you for sharing so much of yourselves with us Vibeke!
    L

    SvarSlett
  6. It's wonderful! I've pinned many pictures of it on my "gardening shed" Pinterest board. So inspiring!

    SvarSlett
  7. Beautiful house, a beautiful inspiration.
    I really like the fox. Iva

    SvarSlett
  8. Tudo tão simples, tão rústico, tão bonito!
    Lindo, lindo!

    SvarSlett
  9. Jeg elsker din lille huset, Vibeke ... så sjarmerende og koselig! Dine akvareller er herlig! Jeg har nettopp kjøpt akvareller og ønsker å lære å bruke dem, også!

    SvarSlett
  10. Hej Vibeke skønt orangeri med en fantastisk stemning jeg finder skøn inspiration i de billeder du lægger på instagram ☺ jeg drømmer selv om et lille have hus men er desværre ikke nået længere end til drømmen 😊 det er en skøn lille akvarel du har malet af dit "dreamhouse" - hvis du vil sælge akvarellen vil jeg meget gerne købe den 😃 skriv evt til hannekaa@gmail.com venlig hilsen Hanne

    SvarSlett
  11. Hej Vibeke skønt orangeri med en fantastisk stemning jeg finder skøn inspiration i de billeder du lægger på instagram ☺ jeg drømmer selv om et lille have hus men er desværre ikke nået længere end til drømmen 😊 det er en skøn lille akvarel du har malet af dit "dreamhouse" - hvis du vil sælge akvarellen vil jeg meget gerne købe den 😃 skriv evt til hannekaa@gmail.com venlig hilsen Hanne

    SvarSlett
  12. Du er en stor inspirasjon Vibeke!
    Det lille vakre huset er en drøm av et sted!
    Koselig at du og mannen din har skapt dette sammen:)
    Nydelig akvarellmaling,du er såååå utrolig dyktig,en kreativ sjel!

    Takk for inspirasjon:)
    Klem Caroline

    SvarSlett