tirsdag 18. juli 2017

Duften av lavendel !


Nå blomstrer lavendel hekken i hagen...ja det er blitt en stor hekk nå og endelig har det begynt å bli resultater av noe av jeg har lagt ned ekstra insats på i hagen :) Her er det derfor innhøsting av lavendel og oregano som også har tatt helt av i urtekassa i år. Første gang jeg har tørket både lavendel og urter...

 og nå henger det til tørk i orangeriet. Etterhvert skal det lages både krydder og små dekorasjoner med lavendel her hjemme.
Her henger de på et gammelt treredskap jeg fant på loppis og under her på en gammel stige.
De nydelige tekstilene er fra vår tur til Kreta.
 Jeg ble også inspirert til å lage en lavendel krans med flere innslag av blå og lilla blomster fra hagen.
Og såpestykket er kjøpt fra et vakkert kloster på Kreta, laget av nonnene som bor der. Fantastisk sted vi sent vil glemme...og jeg tror jammen meg jeg skal prøve meg på slike såper en dag jeg også.



 Olaputen er fra Home & Cottage og det vakre teppet og den håndlagde stråhatten er også nytt kjøpt på Kreta.


 Skal si det brer seg en deilig lukt i orangeriet nå :) Og bevisst har jeg plantet hekken her ved inngangen for det skal være en hyggelig velkomst med nydelig lukt når man kommer hjem.




Lille Maja er ei lita røverjente som vi er blitt veldig glad i og som trenger mye kos og oppfølging. Heldige er vi som har ferie og kan tilbringe masse tid med den lille jenta :)



                   Strålende sommerdager til dere der ute !

                         KLEMMER FRA VIBEKE

14 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, du har det så vakkert!
    Lavendel er en av mine favorittblomster, så deilig å komme hjem til et hav av lavendel ved inngangen..
    Ha en fin kveld,
    Klem, Ida

    SvarSlett
  2. Her kom det igjen et lass med vakre bilder. Hva du får til, Vibeke! Disse kransene dine er helt herlige, for ikke å snakke om lille Maja. Jeg er også så heldig å ha noen Lavendelplanter som har blitt som en liten hekk og blomstrer så flott nå. Jeg må stoppe opp og nyte synet hver dag jeg går forbi.( men jeg er nok en av de få som ikke liker lukten). Ha en fin og frodig sommer videre!

    SvarSlett
  3. Piękny wianek ;-) Pozdrawiam lawendowo i zapraszam do sielskiego domku ;-) Monika

    SvarSlett
  4. Koslig. Du har har nydelig fint 😊alltid koslig å se bildene dine.

    SvarSlett
  5. Your pictures of all of your lovely lavender are enchanting! I simply love the wreath, so beautiful. I have also had very good luck with my lavender this summer, the scent is pure and quite relaxing. I cannot leave with without a comment about little Maja with her beautiful ribbons in her hair, next to her own batch of flowers. She is DARLING!

    SvarSlett
  6. Magnifique photo. J'adore !bisous

    SvarSlett
  7. Såååå vackert...ja som vanligt! Du är bara bäst på att få till det där med bilder!
    Sommarkram från Titti

    SvarSlett
  8. Åååhhh så dejlige billeder, og lille Maja er bedårende, med små sløjfer om ørerne ;)
    Så smuk en krans du har bundet kære Vibeke. Vi var på Kreta sidste år, og det er et fantastisk sted. Dejligt I har haft en god ferie, og stadig har så I kan hygge med Maja

    Ønsker dig en smuk ny uge
    Klem Lone

    SvarSlett
  9. Nå blomstrer lavendel hekken i hagen...ja det er blitt en stor hekk nå og endelig har det begynt å bli resultater av noe av jeg har lagt ned ekstra ...
    ผลบอล

    SvarSlett
  10. Du har har nydelig fint 😊alltid koslig å se bildene dine.


    แคมฟรอก

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  12. Это прекрасно! It's beautiful! Very beautiful!

    SvarSlett
  13. Haloo pak^^

    Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

    Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

    *untuk minimal deposit 10ribu
    *untuk minimal Withdraw 25ribu

    *untuk deposit pulsa kami menerima provider
    -XL
    -Telkomsel


    untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
    *bonus cashback 0,5%
    *bunus refferal 20%
    *bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

    Daftar Langsung Di:

    SENTANAPOKER

    Kontak Kami;

    WA : +855 9647 76509
    Line : SentanaPoker
    Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

    Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.

    SvarSlett