fredag 1. januar 2016

TAKK....året 2015 !

Jeg pleier alltid å lage en årskavalkade på bloggen... og tenkte før jeg skulle begynne i år at hva har jeg å by på i år da? Har det skjedd noe spesielt egentlig...? Bortsett fra at vi har bygd den lille drømmen vår da :) MEN jammen har det skjedd noe på bloggen dette året også...og som vanlig ble det veldig vanskelig å velge ut de bilder man ønsker å ta med...men tro jeg har fått med de viktigste tingene...Så velkommen til bloggen Vibeke Design sitt år !
 
Jeg blir som vanlig tidlig inspirert av våren..
Dette bildet havnet på første siden
i det flotte magasinet
CREATING VINTAGE CHARM
og ble etterfulgt med
mange vårlige bilder også inni magasinet.
En skikkelig gøy start på året dette altså.



Det blir som sagt tidlig vårlig inspirasjon....vi får se om det samme skjer igjen dette året....:)


Jeg dekker et påskebord med vårlige blomster og vaktelegg.....elsker å leke meg med slike materialer.









Dhapnes Diary har laget en stor flott reportasje om
Vibeke Design i sitt herlige magasin.
Siden det ikke var å få kjøpt
her i Norge...tok det sin tid å få
det i posten her....
 


Jeg lager borddekorasjoner og bordkort til gullbryllup og konfirmasjoner
denne våren...en hektisk
periode men
MYE gøy!

 
Det spirer og gror ute nå....en fantastisk tid!
Klart man må ta med litt inn også:) 

 
Svigermor strikker en nydelig kofte til meg...
den er virkelig blitt brukt mye i dette året. 
 
 
 
Det går i grønt og blått på terassen i år .  
 
 
De vakreste pioner MÅ jo foreviges..... 
 
 

For ikke å snakke om lupiner.... 

 
 
Og syriner.....
 
 
En ting er sikkert...Denne dama ELSKER blomster!!!
Og spesielt de man kan finne rett utenfor døren:)
 

 
Det er deilig sommertid med jorbærkos...
og vi begynner vårt store prosjekt dette året.
 
Vi jobber ivrig med prosjektet nesten hele sommeren,
 men tar oss tid til både turer i vårt fylke vakre TELEMARK 
og utlandet... som i år ble Danmark.
Her er vi ved Eidsborg,Vest -Telemark museum.
Nydelig å vandre langs bygg fra en annen tid...
Vi tok turen innom gamle Hotel Dalen også.
Et fantastisk bygg som fasinerte oss...
Her er alt blitt bevart
som det var i de vakre gamle dager.
 
I Danmark ble det en uke med fotballcup, besøk til koselige
 småbyer bl.a Søndervig med sine magiske
sandskulpturer.Og selvfølgelig
Loppis og antikk besøk.
 
Og fangsten ble stor denne gangen...
 Gamle bokser, flasker , fat og lykter ...ja listen ble lang over alt man var så heldig å få med seg.
 
Det går fremover med vårt lille hus...
og jeg kjenner litt på
tålmodigheten at jeg lengter etter at dette prosjektet skal
snart være ferdig....
Men det skal ta mange uker før jeg
virkelig skal få kjenne på den følelsen.
 
 Blomstrende pelargoner som koser seg denne sensommeren...og skaper deilig sommerstemning på kjøkkenet.

 
Langs veikanten har gule markblomster tatt helt av...
og jeg plukker og plukker...og nyter og nyter :)
 
Jeg er så heldig å få være med KOFTEBOKEN  denne
høsten. Liv kommer på besøk
og det blir mange bilder fra
hjemmet vårt.
Her er fra kjøkkenet denne dagen....
 
 
 
Og slik ble det i boken. En koselig dag var det og som vanlig har Liv og jeg det både kreativt og veldig gøy når vi jobber sammen.

 
Høsten kommer med sine vakre farger...
og jeg blir som vanlig inspirert! 
 
En av mine turer går til mitt
favoritt sted
Mule Varde.
 

 
 
 

 
 
Og i september er det ENDELIG klart
for innflyttingen i vårt
skjønne lille hus. 
 
Her bruker jeg mye tid, ja så ofte jeg kan...
og kreativiteten blomstrer :) 
 

 
Så gjør vi et stort hopp
til årets store høytid , JUL!
En fantastisk tid og vi begynner tidlig med
alle forberedelser. 
Vi er med i mange magasiner i denne tiden, både utenlandske og norske. Her er vi med i juleutgaven i Allers . Kjenner dere igjen julekjøkkenet ?

 
Det blir en herlig jul med alt den bringer med seg...
bortsett fra at vi alle får en omgang
med influensa...Huff, huff det var ikke gøy!
I romjulen kommer
Liv på besøk igjen, og lager
julereportasje fra orangeriet. 
Denne reportasjen blir å se i neste Desember utgaven
av Lev Landlig. Altså må vi vente et helt år
på dette... Så nå kan man allerede
begynne å glede seg til neste jul, hi, hi..
 
 
 
Jeg vil med dette TAKKE for alle fantastiske mail, gode og vakre tilbakemeldinger
både på instagram (hvor det for øyeblikket er blitt hele 24.100 følgere...et ufattelige tall:) ,facebook og her på bloggen.
Dere er så utrolig gode og jeg setter stor pris på responsen der gir.
Jeg gleder meg til alt det nye vi skal dele i det nye året 2016 !
 
 
Så til alle der ute
GODT NYTTÅR
KLEM FRA VIBEKE 

21 kommentarer:

  1. Thank you! Your home marvelous!

    SvarSlett
  2. Åååå så mange vakre bilder,
    Så nydelig, Godt nyttår .
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Det er vi som skal takke for all inspirasjon du gir oss.
    Ønsker deg og dine et fantastisk 2016. Klem fra Kari.

    SvarSlett
  4. Godt nytår
    Tak for mange vidunderlige billeder i 2015 håber der kommer lige så mange skønne billeder i 2016
    Hyggelige hilsner
    Maj britt

    SvarSlett
  5. Godt nytår
    Tak for mange vidunderlige billeder i 2015 håber der kommer lige så mange skønne billeder i 2016
    Hyggelige hilsner
    Maj britt

    SvarSlett
  6. Godt nytår til dig og dine kære. Tak for altid fine billeder, som du deler med os, altid smukt og skønt at se. Følger dig med glæde. VH Carina

    SvarSlett
  7. Ønsker deg og dine ett riktig godt nyttår.
    Blir spennende å følge deg i 2016 også.

    En nydelik kavalkade med bilder.
    Du har så flotte fargesammensetninger, att det blir jo helt magisk.
    Jeg venter tolmodig/utolmodig på å kunne få opp min sommerstue som jeg velger å kalle det, men planen og drømmen er å bruke det hele året.
    Så menst jeg venter suger jeg til meg innspirasjon fra ditt flotte orangerie.

    SvarSlett
  8. bonne Année Vibeke ! merci pour toutes ces belles photos toute l'année, quelle joie à chaque fois c'est un vrai plaisir
    bises de France à Marseille
    Nicolette

    SvarSlett
  9. Takk for kreativ inspirasjon i 2015 ��

    SvarSlett
  10. For en fantastisk år, Vibeke! Slik skjønnhet! Du er veldig kreativ og talentfull, og jeg er glad vi er venner! Ønsker deg velsignelser og lykke i 2016! Jeg er spent på å se hva du gjør i år!

    SvarSlett
  11. Godt nyttår ønskes deg fra meg!!! Tusen takk for vakre, inspirenrende bilder og koselige tekster her hos deg!!!Gleder meg til et heklt nytt spennende år!!!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  12. Happy New Year, Vibeke. I can't wait to see a whole new year of your beautiful creations. Always such enjoyment..Good health and happiness in the coming year..Judy

    SvarSlett
  13. Liebe Vibeke,
    ich wünsche dir ein glückliches Neues Jahr...Mögen all deine Wünsche in Erfüllung gehen....
    Ganz liebe Grüße
    Annett

    SvarSlett
  14. I Love evry Single picture...

    SvarSlett
  15. great photos!!!!!
    - Stine -

    SvarSlett
  16. ohhhh so cute, i love the pictures.
    best regards
    Antje

    SvarSlett
  17. great photos, lovely blog <3 http://hogata-filcowe-cudenka.blogspot.com

    SvarSlett
  18. So truly amazing. Love your blog

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Das Besondere an dieser Website akadhilfe24 sind die Nachhilfedienste. Die Experten in den verschiedenen Bereichen bieten unschätzbare Hilfestellung und machen komplexe Themen leichter verständlich. Ihr Engagement und ihr Fachwissen haben meinen Bildungsweg entscheidend geprägt.

      Slett