torsdag 30. juni 2016

Sommer på sitt vakreste...

SOMMER....for en fantastisk tid ! Jeg storkoser meg med alt som vokser og gror av skjønnheter ute og inne om dagen....og i dette innlegget skal dere få bli med til et sted jeg bare ELSKER. Stedet eies av en vakker venn som har stor sans for blomster hun også...og er og blir en stor inspirasjon på nettopp dette området. Men først litt vakre pelargoner.......Å sukk ! de er vakre og det er ingen sommer uten...






Så ønsker jeg velkommen til Bente i Nevlunghavn. Hun ble jeg kjent med for flere år siden da hun drev butikk her ute. Vennskap oppsto og vi har hatt mange hyggelige stunder sammen siden. I går tilbrakte vi kvelden her sammen med en annen hjertevenn Ingunn . Bente har en av de fineste hagene jeg vet om og her er det mye inspirasjon å hente. Hun eier også et lite bryggerhus hvor det bakes titt og ofte...og gjett hva vi fikk i går ? Jo nemlig noe av det beste denne damen kan få, pizza :))))

Bentes nydelige orangeri som mannen hennes har bygd. (Hva er det den mannen ikke kan tro ?) De er nok et riktig bra team med hennes utrolige gode smak og hans "tryllekunstner ":)
 Ser ganske så fristende vil jeg tro ? Like god som den ser ut kan jeg fortelle :)
 Bente igang med steking av kveldens gosaker....herlig stemning å få være med på i dette bryggerhuset, damer som skråler og ler og lager pizza :)





Vi setter alltid litt tid til å ta en tur ut i hagen.....og mellom regnbygene tok vi en tur ut i denne herligheten.
 
 


 Elsker denne detaljen fra hagen....rustikk peter pan :)
Vi ble helt fortapt i lilla roser som ingen av oss hadde sett før.....kjære tiiiid så vakkert!




Så var det dessert med sommer pavlova.....herrrlighet som vi kosa oss :)

 Mørket faller på der ute og regnet herjer utenfor vinduene her inne, men vi hadde den beste stund mellom disse veggene vi med nydelig stemning med levende lys...



Slike stunder er GULL for meg det...gode venner , gode samtaler i vakre VAKRE omgivelser...



                                               KLEMMER VIBEKE

7 kommentarer:

  1. Wspaniałe miejsce i ogród cudowny. Pozdrawiam :-).

    SvarSlett
  2. Herlighet for et fantastisk sted. Dette må jo være en drøm. Du er jammen heldig som har en god venninne som har et sånt orangeri og en sånn hage. Men så er jo hun også heldig som kjenner deg, med DITT orangeri. Skjønner at det må ha vært en vidunderlig kveld.

    SvarSlett
  3. Herlighet for et fantastisk sted. Dette må jo være en drøm. Du er jammen heldig som har en god venninne som har et sånt orangeri og en sånn hage. Men så er jo hun også heldig som kjenner deg, med DITT orangeri. Skjønner at det må ha vært en vidunderlig kveld.

    SvarSlett
  4. beautiful beautiful - and such a glorious purple rose!

    SvarSlett
  5. Que lugar maravilhoso! Mágico! As flores, o cenário, a chuva, tudo muito lindo, poético!

    SvarSlett