Viser innlegg med etiketten gamle franskeskatter. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten gamle franskeskatter. Vis alle innlegg

onsdag 15. april 2015

En gul liten glede er alt som skal til !

En liten gul GLEDE er det som skal til for å gjøre denne damen glad :))) Det er noe med GULT og meg...den fargen har bare vokst seg så på meg de siste årene:)
Og gult og grønt er også blitt en favoritt kombinasjon.



Er så heldig å få tak i denne gamle kurven fra Gammel kjærlighet. En gammel skatt fra Belgia.


Er det rart man bare må smile når disse gule små viser seg fram på denne måten....små kunstverk er de:)




 Spannet er fra Frankrike og er også en skatt fra Gammel Kjærlighet. Gamle skatter og blomster....en skjønn kombinasjon:)



Ja her får de gule skjønne blomster stå å glede oss både ute og inne:) En herlig tid vi er inne i nå, elsker å omgi meg med blomster i krukker og kar...og både "Dronning Ingrid" og lavendel skal plantes i de de nærmeste dagene:)

                                                KLEM VIBEKE

lørdag 28. februar 2015

Velkommen MARS!



 Elsker lørdager man kan bruke til hva man vil :) Og jeg koser meg med å pusle hjemme etter en hektisk uke.... da kjennes det ekstra godt å roe det helt ned.. Med fyr på peisen og aktiviteter ved kjøkkenbordet...(bilder er tatt før jeg setter i gang med mitt rot....da er det papirklipp...overalt nemlig )

 Den rustikke lysestaken er fra Affari og ble aldri solgt i min lille butikk...Så da ble den min da :)I dag har jeg laget meg en vårlig dekorasjon i den store hvite keramikk krukken. En kvistekrans er blitt lagt ned rundt disse herlige løkplantene for å skape et mer rustikk preg over det hele.











 Det har virkelig vist seg å være en spennende ommøblering når den gamle kjøpmannshylla kom inn på kjøkkenet. Det innbyr virkelig til kreativitet og glede dette stedet:)


 Gamle tekstiler er en kjær ting jeg samler på...og fikk et spørsmål om ikke de var til salgs...men nei dette er både arvegods og andre kjære ting jeg er veldig glad i :)

 Gamle emaljekanner....kan man få nok av de da....? Ikke meg hvertfall,ho,ho..:)
 De herlige terrakotta pottene er fra Kremmerhuset og jeg har bare lagt min elsk på de...Jeg ønsker meg maaange som forhåpentligvis skal få pryde i mitt lille orangeri til sommeren...
 man kan jo bruke de på forskjellige måter også....her som oppbevaring av lys!
                           Så er det bare å ønske en herlig MARS hjertelig velkommen dere....gleder
meg til å dele den med alle mine gode følgere der ute !
                                              KLEM VIBEKE
 

søndag 15. februar 2015

Fargefest !

Farger gjør mye med oss mennesker... og jeg MÅ ha litt farger rundt meg og blir ekstra kreativ når jeg bringer inn litt farge i heimen :) Så i dag byr jeg på blomster og gamle skatter i herlige vårlige farger ! Velkommen til fargefest !

 I skrivende stund har vi fastelaven søndag og vi lager ikke bare boller med krem....nei vi lager litt forskjellig  ut av en bolledeig, så her ble det også noen fristende kanelsnurrer....hjelpes meg altså, gjærbakst er det beste jeg vet:)))))
 Jeg hadde en fantastisk lørdag i går som jeg delte med noen veldig gode venner. Vi var i Sjoukes butikk Gammel Kjærlighet og var leeenge på skattejakt....Slike dager er GULL for meg :) Så siden vi brukte laaang tid rakk man også å finne litt.... som jeg egentlig aldri har noen problem med , hi,hi...
 Den store blå gamle emaljekannen og det herlige grønne fatet jeg viser her var noe av fangsten.....
 litt av noen herlige farger...som jeg bare må bli glad av :))) Tror det blir mye fine bilder med disse tingene fremover når våren setter fart:))).....
 Det lyseblå spannet er en eldre skatt jeg også har funnet hos Sjoukje....dere vet meg og lyseblått....:)
Stolen her er KUN til pynt.....men så utrolig sjarmerende at den må tas vare på, den fant jeg i sommer hos Bergsbygde Brukt og Antikk:)
Her er et gammelt trykk fra en bok som jeg har limt på litt gråpapir. Rammen som er gammel fant jeg uten glass hos en brukthandler... og slikt ble det et bilde :)


 Så har jeg lyst til å dele en annen veldig hyggelig ting som hendte meg denne uken. Jeg har vært rammet av virus denne uken og hatt noen skikkelige tufse dager og da er det ekstra gøy med litt oppmuntring:) Torsdag fikk jeg den herligste lille pakke helt fra Minnesota i USA...Jeg ble helt rørt når jeg fikk se hvordan hele pakken var satt sammen og hvordan min venn Linda hadde hatt meg i tankene når hun sendte meg disse vakre tingene... Her var det gamle kort , etiketter og en vakker gammel blonde duk ....Ting som jeg bare kommer til å ELSKE å bruke i bildene mine....gjett om disse tingene skal dukke opp i bildene fremover...Ja jeg ble så glad og rørt over at noen der ute ønsker å gjøre slikt for meg. Linda har en fantastisk blogg , hun pusser også opp gamle ting og er en ivrig traver på loppemarkeder...Her finner hun de mest fantastiske ting som hun viser på sin blogg .

 Se så vakre kort...og blonder.....også i grønt da... som er favoritten:)


                              Ønsker alle fantastiske
                               februar dager der ute !
                                       KLEM VIBEKE