søndag 15. februar 2015

Fargefest !

Farger gjør mye med oss mennesker... og jeg MÅ ha litt farger rundt meg og blir ekstra kreativ når jeg bringer inn litt farge i heimen :) Så i dag byr jeg på blomster og gamle skatter i herlige vårlige farger ! Velkommen til fargefest !

 I skrivende stund har vi fastelaven søndag og vi lager ikke bare boller med krem....nei vi lager litt forskjellig  ut av en bolledeig, så her ble det også noen fristende kanelsnurrer....hjelpes meg altså, gjærbakst er det beste jeg vet:)))))
 Jeg hadde en fantastisk lørdag i går som jeg delte med noen veldig gode venner. Vi var i Sjoukes butikk Gammel Kjærlighet og var leeenge på skattejakt....Slike dager er GULL for meg :) Så siden vi brukte laaang tid rakk man også å finne litt.... som jeg egentlig aldri har noen problem med , hi,hi...
 Den store blå gamle emaljekannen og det herlige grønne fatet jeg viser her var noe av fangsten.....
 litt av noen herlige farger...som jeg bare må bli glad av :))) Tror det blir mye fine bilder med disse tingene fremover når våren setter fart:))).....
 Det lyseblå spannet er en eldre skatt jeg også har funnet hos Sjoukje....dere vet meg og lyseblått....:)
Stolen her er KUN til pynt.....men så utrolig sjarmerende at den må tas vare på, den fant jeg i sommer hos Bergsbygde Brukt og Antikk:)
Her er et gammelt trykk fra en bok som jeg har limt på litt gråpapir. Rammen som er gammel fant jeg uten glass hos en brukthandler... og slikt ble det et bilde :)


 Så har jeg lyst til å dele en annen veldig hyggelig ting som hendte meg denne uken. Jeg har vært rammet av virus denne uken og hatt noen skikkelige tufse dager og da er det ekstra gøy med litt oppmuntring:) Torsdag fikk jeg den herligste lille pakke helt fra Minnesota i USA...Jeg ble helt rørt når jeg fikk se hvordan hele pakken var satt sammen og hvordan min venn Linda hadde hatt meg i tankene når hun sendte meg disse vakre tingene... Her var det gamle kort , etiketter og en vakker gammel blonde duk ....Ting som jeg bare kommer til å ELSKE å bruke i bildene mine....gjett om disse tingene skal dukke opp i bildene fremover...Ja jeg ble så glad og rørt over at noen der ute ønsker å gjøre slikt for meg. Linda har en fantastisk blogg , hun pusser også opp gamle ting og er en ivrig traver på loppemarkeder...Her finner hun de mest fantastiske ting som hun viser på sin blogg .

 Se så vakre kort...og blonder.....også i grønt da... som er favoritten:)


                              Ønsker alle fantastiske
                               februar dager der ute !
                                       KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. Jeg elsker bildene dine !!! den grønne skuffen er fantastisk !!! Fremfor alt, det passer sammen med den blå aksje !!! Jeg ønsker deg en fin søndag !!! elsker hilsener fra angie fra Tyskland

    SvarSlett
  2. Beautifull tulips (from Holland??)! Such a nice colors.

    SvarSlett
  3. Så utrolig vakre farger! Blått og hvitt er også min favorittkombinasjon. :) Skjønne buketter med tulipaner. Nå lengter vi mot mer farger, tenker jeg tar bort mye av det grå i mars. :)

    SvarSlett
  4. Slike vakre farger , Vibeke ! Jeg elsker hvordan du setter alt sammen så vakkert ! Jeg er glad du liker godbitene ... dine bilder av dem er så nydelig. Takk for gode ord , min venn ...

    SvarSlett
  5. Love all the colors and flowers,you pictures are always very colorful.You have some great old pieces.

    SvarSlett
  6. Beautiful, just like ALL your posts!

    SvarSlett
  7. Dejlige billeder <3
    Jeg ønsker dig en god start på ugen.
    Knus Birgitte

    SvarSlett
  8. So beautiful spring photos!!
    I love the tulips!!
    Greetings from the Almond valley!

    SvarSlett
  9. Hei, Vibeke. Nydelig innlegg, elsker bildene dine. Du har skrevet om Gammel kjærlighet flere ganger denne uka, og jeg blir så nysgjerrig: Hvor i Porsgrunn er denne butikken? Klem Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingrid :) Den ligger på vessia i Norrønagata 15 :)

      Slett
  10. Vakkert, vakkert! Så flotte skatter du har funnet, skulle ønske de hadde blitt funnet av meg........ Og så gøy med så fin pakke!
    Ønsker deg en fin og frisk ny uke!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  11. Beautiful. Loving the burst of color.

    SvarSlett