torsdag 19. februar 2015

" Sov du lilla vida ung....ennu er det vinter !"

Så har man vært på besøk i det herlige nabolandet Sverige...og denne gangen fikk denne damen shoppet både det ene og det andre....En vakker kopp som jeg allerede har lagt min elsk på, er nå blitt min med Elsa Beskows vakre tegninger, Videung...og det skjønne verset som hører til denne vakre illustrasjonen er blant mine favoritter...Kanskje noen har hørt artisten Carola synge den, det var faktisk slik jeg ble kjent med nettopp denne.



Vakker kopp jeg skal drikke myyye te av :)



Fikk vært i mine to favoritt butikker i Strømstad og fra Hanna Skafferi ble snøklokken med vakkert gammelt papir rundt med...damen her er bare en stor inspirasjon i seg selv:) På "Vasterlage" finner jeg også alltid noe å ta med hjem ,denne gang ble blomsterpotten fra Affari med.


I kjøkkenhylla nå står blå skatter å viser seg fram....er jo så glad i blått og finner jeg gamle bokser i blått...ja da er jeg fortapt :)Herlige blå rutete kopphåndkle fra Hilma også fra "Vasterlage" er nytt .Elsker disse tekstilene fra Himla.






 Helgen skal bli av det kreative slaget her hjemme....noe jeg gleder meg til å bare kose meg med :)


                         Ønsker alle en riktig god helg i møte....!
                               Varm klem Vibeke

13 kommentarer:

  1. such a sweet mug! wish I could buy it in the US

    SvarSlett
  2. Nå ble jeg veldig nysgjerrig! Elsker Elsa Beskow og ville gjerne ha samlet på de produktene - for det er vel flere? Lurer på om det er mange forskjellige motiv og om det bare er på kopper, eller om det er andre ting også... Da jeg gikk på ungdomsskolen, lærte jeg porselensmaling (på den gamle måten: måtte levere til brenning på veldig høy temperatur). Da malte jeg en gang "Putte i blåbærskogen" på en porselensflis og rammet den inn. Den ble dessverre knust. Malte også en av skogsfeene til Cicely Mary Barker... Utrolig gøy å være kreativ :-) Beundrer deg, Vibeke, for at du får til å skape så mye - både bilder og interiør! Du inspirerer så utrolig mye.

    SvarSlett
  3. Such lovely blue colors, Vibeke...and I love the sweet cup for tea!

    SvarSlett
  4. Vakkert vakkert :-) Jeg synes de har så utrolig mye fint hos Affari, men vet du om de selger det noe sted i Norge. Kan ikke finne det. Ellers riktig fin dag til deg - en av mine favoritt inspirasjonskilder :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er jo egentlig forhandler av Affari jeg...Jeg hadde masse varer fra de i butikken min når jeg drev den . Jeg kommer nok til å fortsette med varer fra de når jeg i fremtiden starter opp igjen...når er det ingen som vet:)

      Slett
  5. Det mærket som koppen er af, har jeg aldrig hørt om før, men nydelig var den. Kan godt forstå at du blev forelsket i den. Og så de fine vintergækker som står der så fine - mine ynglings blomster.
    God og dejlig dag videre til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  6. Jeg syntes den koppen er bare såå søt, du er heldig ♥

    SvarSlett
  7. Love the cup you drink your tea from this cold winter days.
    The beauty in your shop treasures charm your home.
    I always love your photos, and your beautiful white.

    Xx
    Dore

    SvarSlett
  8. beautiful,,
    http://obatherbalpembuluhdarahpecahampuh33.blogspot.com/

    SvarSlett
  9. Den muggen står väldigt högt upp på min vill ha lista. Har ju gubben vinter sååå.......
    Önskar dig en fin söndag
    kram Meta

    SvarSlett
  10. Det var en alldeles nydelig kopp! Elsa Bescow var min barndoms forfatter. Jeg er en god del eldre enn deg. (Kunne antakelig vært moren din). Vi lærte den sangen på skolen, vi. -Sov du lille spire ung ennå er det vinter.......

    SvarSlett