tirsdag 30. mai 2017

Sommer,sol og sjø...

Hei alle sammen ! Snart er MAI måned over.....og det har vært en måned med mye følelser...heldigvis ikke bare vonde men også overraskende og gode følelser. Tidlig i mai måtte vi ta en fryktelig tung avgjørelse og tiden etter at Nure forlot oss har vært tung..det preger meg mye og det går ikke en dag uten at vi savner han og snakker om de gode minnene med han.
Vi bestemte oss tidlig at vi måtte kjenne på å omgi oss med en liten hund igjen...og på fredag ønsker vi lille Maja velkommen hjem til oss :) På slutten av innlegget skal dere få møte det lille nurket for første gang ..... :)

Men først litt bilder fra orangeriet inni og utenfor. Jeg har malt med milkpaint igjen og med favorittfargen "Bergere". Den blåfargen er helt magisk for meg <3 Jeg blir ikke lei og må passe meg så jeg ikke maler alt i denne fargen :)
 En arvet familie stol og en rusten sinkbøtte har fått en omgang med "Bergere ".....



Utenfor er det blitt frodig og blålilla blomster gjør seg mot det blå...

Nå blomstrer syrintrærne i hagen......alltid et herlig syn !
Forrige helg gikk turen til vakre Koster i Sverige. Et sted jeg har hatt på ønskelisten lenge...Og jammen skal jeg si det tilsvarte alle mine forventinger. Vakker natur , sykling i stille rolige, omgivelser ...ja man bare nøt livet der på sykkelen i stekende sol.

 Tenk en eng av nøkleblom ! Det hadde jeg et minne ifra min barndom også...og tenk nå skulle jeg få se det igjen :) Fantastisk vakkert også med beitende sauer ble det nesten magisk......vi ble her en liten stund å beundret dyr og natur...
 Så måtte vi innom et sted vi hadde hørt mye om Kosters Tredgårdar. En yndig vakker liten plass med et sjarmerende drivhus, spennende planter og et herlig bakeri.
 Skikkelig fristenede matkunst her altså....
 Svenske kanelbullar er et must når man er i Sverige og disse nøt vi på et svaberg...Fantastisk hyggelig i disse omgivelsene....med lukten av sjø, tøffende båter.... og sola som varmet i fjeset.

 Syklene var kjekke å ha og de førte oss over hele øya....hele to ganger fram og tilbake :)
 Så glad vi endelig fikk oppleve dette og tar gjerne turen dit igjen :)

Så var det dette lille vakre vesenet da .....MAJA skal hun hete og er en Bichon Havanes.
Hun er ni uker gammel og er ei rolig lita jente.....foreløpig :) Til helgen skal vi bli mere kjent med henne og hele familien gleder seg....veldig. Det skal bli godt å bruke tiden sin på et liten hund igjen og at huset føles litt mere levende igjen... for det ble veldig tomt etter Nures bortgang.


Neste gang vi "ses "igjen er Maja på plass og gjett om det blir bilder :) Neste gang forteller jeg en annen gla`nyhet som har skjedd denne måneden også....Den er hjulpet mye på humøret i denne tunge tiden. Men den må jeg vente til neste gang med å dele.

Ønsker alle en fin begynnelse på juni....KLEM VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Så deilig med et innlegg fra deg igjen. Med lyse, sommerlige og optimistiske ord og bilder. Den turen til Koster så herlig ut. Tror forresten jeg må prøve Milkpaint snart. Det ser så flott ut. Så koselig at dere får en ny hund. Min sønn og svigerdatter har en Havanaise (som jeg passer veldig mye), og de har en datter som heter Maja, så her var det mange sammentreff. Ønsker deg all mulig lykke til!

    SvarSlett
  2. I do enjoy your posts and your decorating style. Sorry to hear about Nure, though.

    Barbara
    https://fairmeadowplace.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Kære Vibeke
    Det gjorde mig så ondt at høre om lille Nure, og jeg fældede en lille tåre.
    Hvor er det dejligt i har mod på en ny lille filur, og så sød hun ser ud.
    Dine billeder og din kreativitet er så inspirerende.

    Klem og dejlig dag
    Lone

    SvarSlett
  4. Lille Maja er så søt, jeg vet at hun vil gi deg komfort. Din ferie ser ut som en fantastisk tid!

    SvarSlett
  5. Lille Maja er så søt, jeg vet at hun vil gi deg komfort. Din ferie ser ut som en fantastisk tid!

    SvarSlett
  6. Your new little fur baby, as many call dogs in United States, is so sweet and adorable. Having a dog or cat is such a comforting feeling, they more than give back whatever love we give them.
    We had a black miniature cocker spaniel for over 14 yrs. and when we had to put her to sleep was hardest thing to do. We missed her so much, she was such big part of our lives, like a child.
    We have a rescue dog since he was year old, he's now 8 1/2 such a wonderful smart fella. he's black lab/border collie, all 75 lbs. of him.
    Enjoy your new little girl, she is precious.
    How I envy you going to Sweden, such a beautiful place. Enjoy your photos.
    Have wonderful rest of week

    SvarSlett
  7. Your trip to Sweden looks glorious! The scenery is beautiful and the restaurant fare looks so delicious. What a wonderful way to spend the weekend! Viebke, your family chair is so pretty painted in the Bergere. It's such a fresh color, it reminds me of being outdoors on a beautiful summer day!
    Maja is a darling baby girl. She looks so content on her pink blanket, I know she will become part of the family instantly. Such a beautiful name you've given her! Have a beautiful week!

    SvarSlett
  8. Lillene er så vakker farge, Vibeke ... og lille Maja er søt!

    SvarSlett
  9. Haloo pak^^

    Kami dari SENTANAPOKER ingin menawarkan pak^^

    Untuk saat ini kami menerima Deposit Melalui Pulsa ya pak.

    *untuk minimal deposit 10ribu
    *untuk minimal Withdraw 25ribu

    *untuk deposit pulsa kami menerima provider
    -XL
    -Telkomsel


    untuk bonus yang kami miliki kami memiliki
    *bonus cashback 0,5%
    *bunus refferal 20%
    *bonus gebiar bulanan (N-max,samsung Note 10+,Iphone xr 64G,camera go pro 7hero,Apple airpods 2 ,dan freechips)

    Daftar Langsung Di:

    SENTANAPOKER

    Kontak Kami;

    WA : +855 9647 76509
    Line : SentanaPoker
    Wechat : SentanaPokerLivechat Sentanapoker

    Proses deposit dan withdraw tercepat bisa anda rasakan jika bermain di Sentanapoker. So… ? tunggu apa lagi ? Mari bergabung dengan kami. Pelayanan CS yang ramah dan Proffesional dan pastinya sangat aman juga bisa anda dapatkan di Sentanapoker.

    SvarSlett