fredag 10. juli 2015

"Alle skulle hatt et skafferi "

Disse ordene kommer fra en av mine store inspirasjoner ERNST ,som for tiden er aktuell med "Sommar med Ernst ". I dag lager man ikke hus med plass for et skafferi og ikke tenkte jeg tanken heller for 14 år siden når vi bygde huset vi bor i.Tenk så kjekt å hatt et lite rom man kunne lagret litt forskjellig. Husker vi hadde et slikt rom hvor jeg vokste opp....der var det lagret mye godt...og spesielt til jul hvor mamma hadde alltid laget mye godt..som IKKE skulle røres før jul. Jeg ble avslørt HVER GANG av den knirkete døra vi inn til dette rommet...:)))

Siden vi ikke har et skafferi tenkte jeg at jeg skulle lagre litt sommerlig mat her på hyllene på kjøkkenet. Blir både glad og inspirert av det . Dette er mat man ofte bruker når sommermaten skal tilberedes. Synes også det er fint og veldig inspirerende at det synes på et kjøkken at her lages det mat. Selv har jeg ikke alt av kjøkkenmaskiner fremme , det blir fort forstyrrende for meg også har vi begrenset benk plass å vie til dette. Herlig at det bugner av litt sommer i hyllene på kjøkkenet nå:)

 Kopphåndkle er fra Åhlens og helt nytt...siden vi kommer nettopp fra en hyggelig tur til Gøteborg. Derfor er det mye godt i hyllene her fra Sverige....elsker knekkebrød og den fantastiske saften fra Kullamust !


 Syltetøy krukkene er fra Bloomingville og det søte trekket over kommer også derfra :)






 Mye skjer på orangeriet denne helgen, det blir både kledning og tak...oj,oj så spennende :)))Neste gang vi ses blir det masse bilder....GOD HELG alle sammen !

                                                     KLEM VIBEKE


 

4 kommentarer:

  1. This is such a perfect summer display and so useful, too!

    SvarSlett
  2. Thank you so much sweet Linda <3 And happy birthday my friend, hope you are having a wonderful day <3

    SvarSlett
  3. Jeg synes nok det er viktigere å bruke plassen til praktiske skap og benker på kjøkkenet enn enn en egen kjøkkenbod. Skafferi eller spiskammer på norsk ble lagt mot nord for at det skulle være kjølig nok til mange matvarer. Nå har vi kjøleskap som dekker det behovet.

    SvarSlett
  4. Herlig sommerlig på kjøkkenet ditt Vibeke. Jeg ønsker meg også et spisskammers. I ny-huset ble det ikke tenkt på det... Men i gamlehuset har jeg muligheten, men der bor jo ikke vi da... Tenker imidlertid på muligheten etterhvert.
    Stor klem fra meg.

    SvarSlett