søndag 12. juli 2015

Enkelt og blått ved døra !

Ja i år har jeg det enkelt pyntet
her ved inngangs døren.
Jeg liker det mer
og mer enkelt kan jeg merke...
En vakker blå stol og en blå
zink bøtte
med BLÅ
hortensia !
Selv om den blå hortensian begynner å falme er den fortsatt vakker på dette stadiet synes jeg:)

Det skjer nye ting med orangeriet vårt nå om dagen. Det er denne helgen blitt et tak på herligheten...og vi kan konstantere at det tar TID dette prosjektet. Ganske omfattende er det hele også for folk uten erfaring på dette området. Planen var at vi skulle finansiere oss litt snekker hjelp....men etter mange runder ble det altfor kostbart og vi valgte å gå for prosjektet selv....og da tar det tid :)

Denne uken prøver vi å få ferdig taket og mulig kledningen vil komme på. Mannen min har vist et utrolig pågangsmot når det gjelder dette prosjeket, det hadde aldri gått uten hans vilje til å få det til.
Tror det til slutt vil bli et bygg vi er stolte av og viljen til å få det hele til er det vel også lov til å være litt stolt av :)))))
 Før taket settes på.....Kjære tiiiid som jeg gleder meg til å se hvordan vinduene og døren vil gjøre seg på denne veggen....Damer og detaljene vettu...hi,hi:)
Huff! Det var litt nervepirrende å se gutta her sette tak drageren på plass....men det hele gikk unna på få minutter heldigvis ..Vår fantastisk snille og hjelpsomme venn Stein Thomas er den som har hjulpet oss med å komme godt i gang med dette prosjektet, slike mennesker vokser definitivt ikke på trær !

                          Mulig jeg starter på å renovere den gamle
inngangsdøren denne uken....men hvilken farge skal den få ? Det er et annet spørsmål...
                                 KLEM VIBEKE

5 kommentarer:

  1. I LOVE the hydrangea in the bucket...beautiful, Vibeke!

    SvarSlett
  2. Thank you sweet Linda :) You know I love blue...and hydrangea ofcourse :)

    SvarSlett
  3. Nydelig bilder av hortensia, å bøtta....sukk ..så vakkert den stod til stolen der, elsker din stil :)
    Ønsker deg en flott uke,
    Å jeg gleder meg mye til å se dette orangeriet tar form,
    Spennende med døra da.
    Klem

    SvarSlett
  4. Like you, I love blue too! What a wonderful combination: the chair, the bucket and the flowers.
    Maybe a good colour for your front door too :-)
    Your 'orangerie' will be beautiful too, I am sure.
    Have a nice day.

    Hugs, Anita

    SvarSlett
  5. So pretty! Door? Blue, of course! :) (If it were me, it'd be purple! LOL)

    SvarSlett