tirsdag 11. oktober 2016

Skattejakt i PARADIS !

Så skulle det bli virkelighet...å få oppleve å gå på skattejakt i et paradis fullt av de vakreste skatter.
Søndag dro vi nemlig til Dalarna i Sverige for å besøke vår antikkvenn Richard Cederberg for første gang.....og det blir ikke siste :)

Jeg har nok aldri opplevd å være på et sted hvor jeg likte ALT og man har jo bare de pengene man har ...ellers hadde vi kommet hjem med en full lastet trailer . Men jeg er fornøyd med alt vi fikk med selv om jeg hadde ønsket meg mer av alt .I bildene som følger kan du også bli med på skattejakt :)
 "Gamle vannkanne himmelen "......Hvem skulle man ta ? De som står fremst ble med hjem.
 Taburetter i lange baner og jeg fikk med noen jeg også.....skulle jo hatt hele haugen ikke sant ?

 Vi ble virkelig imponert over hans ryddighet i hans lager , man kunne gå fra lager til lager og alt sto samlet på en fin inspirerende måte. Slikt LIKER vi :)
 Gamle flasker fra en annen tid....jeg måtte jo ha :)
 Vakker keramikk !
  Han er kjent for sine vakre skap....og ja det var virkelig maaange flotte der...men ingen ble med hjem...denne gangen :)



 

 En gammel kjøkkensofa ble med også.....den har bl.a vært med på innspillingen av svenske farmen :) Morro :)
 
Så bar det hjem og man bare smiiiiler hele veien hjem etter en slik opplevelse :)))))
Det var jo selvfølgelig tøft å kjøre i nesten 16 timer en hel dag men dagen etter var alt glemt og jeg gikk i gang med fotografering av skattene. Mye skal selges og da må inspirasjonsbildene ut til folket !




 Vakreste keramikk i en patina jeg bare har drømt om :)
Jeg hadde et ønske om å komme hjem med noe grønt.....noe jeg virkelig gjorde :) Bord , taburetter og stoler fikk bli med :)


 Glass i de vakreste farger og former og kommer for salg førstkommende søndag i høstbutikken !
Gamle chiffonflasker i en farge jeg aldri har sett før...VAKKERT !







Herlig sjarmerende patinert disse gamle møblene.





 
Dette var en STOR opplevelse jeg kan leve leeenge på og Richard er en inspirerende flott fyr som kan sine saker. Slike møter man ikke hver dag...:)
        Så nå gjenstår det bare å ønske dere masse velkommen for en titt på disse skattene i virkeligheten...
                               SØNDAG . 16 okt . kl 11-15 .

                                          KLEM VIBEKE

13 kommentarer:

  1. Å, så mye fint. Ja, skjønner godt at du kaller det for Paradis. Likte spesielt godt den grønne keramikken, jeg da. Nydelig form og farge, og liksom noe "nytt". Det grønne glasset var også fint selvfølgelig, og - og - og. Lykke til med salget på søndag. Dette kommer til å gå unna.

    SvarSlett
  2. What a wonderful place to visit! So many treasures. Thanks for sharing the photos with us!

    SvarSlett
  3. Oh my goodness, I want to drive to Sweden now and visit this paradise! I have been looking for an olive bucket like the ones here all summer and recently for a pair of wooden vintage stools. I cannot find any in France where we live and now I see all of these piled up, exactly what I am looking for! Great post

    SvarSlett
  4. I need a dough bowl and an olive bucket...so many treasures and your photography is a treasure also. My heart would beat so fast to see so many treasures in one place! Your sale is only in Sweden, right?

    SvarSlett
  5. Du har virkelig vært i paradis. Drømmer om en tur dit sjøl. Har siklet på masse av sakene han viser bilder av på Instagram. Må ha vært en opplevelse av det særdeles gøyale og inspirerende slaget. Så masse fint du hadde med hjem.

    SvarSlett
  6. What a wonderful place you have found? I wish I could get my hands in to those treasures too. I have a place for each item I have seen in the pictures. I love your choices as well. greens are so very fabulous. They go surprisingly well with Fall.
    I am always in love with your wreaths too. How do you attach your apples to a wreath?
    Enjoy rest of the Fall,
    Hulu

    SvarSlett
  7. @518Frenchgirl her sale is in Norway!! (Vibekedesign)
    I really like the wide mouth jars and your branches. But ahh. Too far from America to Norway for your sale. Someday?!!

    SvarSlett
  8. Perhaps Richard sells on line, a shop? Would love some of those gorgeous large mouth jar....yes?

    SvarSlett
  9. Coisas maravilhosas! Adorei as garrafas antigas, as cerâmicas, os regadores, os bancos...Tudo, tudo!

    SvarSlett
  10. What a fabulous place to hunt treasures! I saw many things that I wanted to hitch to my wagon. :) Love, love the green table and chairs!!
    hugs,
    Jann

    SvarSlett
  11. Oh hvor flott, Vibeke! På skattejakt må ha vært så gøy ... og jeg elsker de vakre tingene du fant. Vakre bilder!

    SvarSlett
  12. Like Gwen, I am loving those beautiful wide mouth glass jar-- the shape, the colors - just incredible! But also too far from me in New York (frown)

    SvarSlett