søndag 30. oktober 2016

Nye skatter i vårt hus !

 Jeg opplever sjelden å nærmest "ramle" over gamle skatter....Men denne uken skjedde det altså :)
Jeg var nettopp begynt å gå tur med Nure da jeg oppdaget at naboen kom ut med noen store tunge møbler. Jeg så ikke framsiden av møblene men så fort at dette dreide seg om noen gamle skatter..(Jeg tror jeg har en innbygd radar for sånt... :))  Møblene skulle på gjenbruk for nå var de ferdig med dem...og da måtte jeg jo spørre om jeg kunne få :) Lykkelig eier ble jeg da av en gammel vakker kommode og en skjenk som vist på bildet denne kvelden . Fredagkveld malte jeg begge møblene og nå står de plass hos oss og bare GLEDER !
 Denne flyttet inn i stua og har blitt milkpaintet med "farmhouse white "med maling fra http://missmustardseedsmilkpaint.com/ . Nettopp en slik skjenk liker jeg veldig godt, den er enkel og rustikk i sitt utrykk og gjorde seg derfor godt med dobbel tallerkenhylle over. Endelig skulle jeg få denne møbleringen igjen...har savnet den veldig ofte på kjøkkenet...Men nå fant jeg ut at dette går veldig fint i stuen også :) Alltid løsningsorientert når det gjelder å få plass til nye skatter i hus vet dere.....:)

 Nå kom alle mine "hvite" tallerkener til sin rett igjen og det har jo blitt "noen "gjennom årenes løp..
Den gamle melsekken er blitt putevar på den gamle franske benken. Og disse kan man bruke på mange måter...for eksempel sy brikker eller duker om du vil . Disse er fra Cederberg Antik.
 
 Og så er det denne vakre skatten...en gammel kjøkkensofa fra Sverige. Den har en litt artig historie bak seg for den har vært med i svenske "Farmen " :) Utrolig flott og stor og jeg kommer ikke til å male den...nei den er vakker som den er og jeg har kun trukket den om i linstoff. Under sete står det
1899...så denne er virkelig gammel men fortsatt veldig solid . Nure måtte prøvesitte den han også...her skal vi jammen kose oss i ukene fremover...med julemusikk,juleknask og julepynt :)))))
 
Jeg har også lagd høstkranser denne uken for med alt naturmateriale som florerer nå MÅ man bare bli inspirert :) Har funnet noen litt spesielle kongler denne uken som er lange og smale og veldig ekle å dekorer med

 Det vakre gamle bordet er til salgs i butikken...og er virkelig  en skatt :) Men imens det venter på en heldig eier kan jo jeg leke meg litt med det :)
Nyter kreative dager her inne så ofte man kan...det er bare GULL på mange måter for en litt sliten kropp man kan oppleve å ha innimellom det :)

                              Snart venter november og jeg har begynt å glede meg til jul....:)

                                                 KLEMMER VIBEKE

8 kommentarer:

  1. Hei på deg søte Vibeke:)
    så heldig du var
    du har så mye fint og er så flink å sette sammen:)
    ja snart November og den går fort
    gleder meg til flere innlegg fra deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Du fant noen fantastiske skatter, Vibeke! Elsker skjenken og den svenske sofa! Nure er så søt!

    SvarSlett
  3. Er så imponert over alle dine fantastiske stilleben,og alle de flotte bildene du tar.Skjønner ikke at du får tid til alt heller.Mvh Merete

    SvarSlett
  4. Hvor er det bare nogle helt fantastiske smukke skatte du har fået. Du er bare heldig at de ikke røg på genbrug.
    De passer jo perfekt ind i dit hjem. Og dine kranse er helt skønne og rigtig efterårs agtige.
    Ønsker dig en dejlig dag.

    Knus Lone

    SvarSlett
  5. Ja som vanligt vill jag ha allt på dina bilder :) Soffan har precis den rätta färgen, tänk att gamla färger kan vara så vackra...
    Önskar dig en skön höstdag!
    Kram Titti

    SvarSlett
  6. I love the cabinet and really love the sofa! What a lucky girl you are to have stumbled upon such great finds! Love, love your blog!!

    SvarSlett
  7. Länge sedan, här kommer en liten kram från Raina

    SvarSlett