onsdag 5. desember 2012

Enkel julepynt


 Enkle midler ble brukt i fjor da gangen skulle julepyntes. Vi "kjørte"naturlig pynt da også:)) I år blir det nok litt av det samme men flere røde innslag skal til. Alt skjer til helgen og lørdag er den store pynte dagen ...juhuuuu.....Vi skal også besøke Hanne Skafferi i Strømstad ,og da regner jeg med å få med lummer og annen spennende pynt:)))) Lurer du på "lummer"er ? Så er det en busk som har de skjønneste grønne kvister som ser ut som minigranbar og er lett å forme. Tror ikke det finnes i Norge og har spurt mange blomsterbutikke her hjemme.Jeg har kledd lyskronen og har dekorert hyllen med lummer, dere kan se bak i bildet.
 Tror pynten her skal kopiers hvertfall:)))Kan ikke gå feil med kongler,furukvister og selfølgelig lerkekvister:))
Godt å kjenne at kroppen er igang igjen etter en laaaaaang uke..Nå er energien tilbake og kreativiteten kom også i går kveld......Hva som skjedde da får dere en titt av senere idag.God torsdag alle sammen!
                                                                 KLEM fra Vibeke


9 kommentarer:

  1. Jeg elsker pynten din - lekkert og naturlig uten glitter! Sånn skal det være - stikker innom igjen når du har julepyntet igjen! :-)

    SvarSlett
  2. Å så godt at formen er fin igjen,nå er jeg forkjølet og vond hals.....ja,ja,vi får bytte litt på det....hi,hi.
    Vakker pynt hos deg som alltid.
    Enkelt og pent.
    Å så du skal kose deg til helgen....blir kjekt!
    Må du ha en herlig dag du vakre.

    God klem med sjokolade og krem!

    SvarSlett
  3. ÅÅ så fint på den hylla på vegggen. Jeg har jo sånn hylle på kjøkkenet jo.. takk for denne fine ideen. Eg tror eg må herme. ha ha.

    Skal nemlig pynte til jul der snart når eg orker. Jeg har netttop pyntet stuen min.

    SvarSlett
  4. Hei. Denne planten heter kråkefot her jeg bor. Finnes mye av den. Flere varianter. I Sverige er den fredet, men ikke i Norge. Flott blogg du har. Henter inspirasjon :-)

    SvarSlett
  5. Såå fint. Ingenting kan måle seg med naturen.
    Gleder meg til å se årets resultat.

    Klem Inger

    SvarSlett
  6. så koselig og fint det var :) pynt fra naturen gir en herlig stemning :)

    SvarSlett
  7. Hei!

    Nydelig og stemningsfullt som alltid. Tror jeg må ta meg en tur innom den butikken i Strømstad neste gang jeg er der. Alltid fint å få tips om butikker med det lille ekstra :)

    Klem, anette

    SvarSlett

  8. Tror lummer som du kaller, er det samme som kråDkefot i Norge. Jeg har flere ganger plukket den i skogen. Den kryper langs bakken og er evigrønn. Laget krans, men den blir g
    gulgrønn med tiden.
    Du har en nydelig blogg til inspirasjon.

    SvarSlett
  9. Ser att du också fått tag i "lummer" att dekorera kransar med. Jag fick lite av en vän ikväll och ser fram emot helgen då jag kan göra fint med mitt. Jag bara äääälskar lärkkottar och har tur som bor granne med ett lärkträd. Är som en ekorre så snart det blåst ner några.

    Kram från Helen

    SvarSlett