søndag 16. desember 2012

Helgen før...

 En riktig "KOSE SEG INNE" helg er dette....her er det pynting og andre kreative syssler som pågår.
Mine varm røde/fresken fargede amaryllis er et syn kan jeg fortelle...Største jenta utbrøt : "De der er vel fake eller "? Men neida de er så ekte og elegante der de står å gleder:)))
 Gyngestolen har fått plass i stua ,å gjør seg klar til lange kosestunder når julen står for tur.Egentlig et "hagemøbel" som jeg tar inn hver høst. Den er FOR fin og FOR god å sitte i til å rydde vekk:)
 Store håndlagede leirestjerner er blitt "til og fra "lapper her i år.Ser dere den lille lysestaken bak der ? Den ble med hjem fra Skrot Tor her forleden. Å jeg fikk slike gode barndomsminner når jeg så den, for en slik hadde vi når jeg var ei lita jente. De søte englene og den søte "plinge"lyden er det jeg husker så godt:)) På bildet kan man faktisk se at den snurrer rundt:))

Kjære alle sammen kan ikke unngå å si at tankene mine også har vært med alle de som mistet livet i skolemassakeren i USA denne helgen. Det er ufattelig trist  og samme dag døde min gamle bestefar.
Måtte de alle få det godt der de reiste sammen....Klem Vibeke

5 kommentarer:

  1. Jag beklagar din förlust av bestefar. Amaryllisen är ju underbara, jag hade nog också trott att det var fejk blommor. Fina paket du gjort och ha en trevlig tredje advent. Här håller all snön på att töa bort...synd. Nu ska jag sätta igång och baka mandelmusslor, du vet svenskarnas julkaka med sylt och grädde på...men gott är det. Kram Anna

    SvarSlett
  2. Så koselig hos deg, Vibeke! Nydelig den stolen, ekstra fin ble den med skinnet på. Flott den gamle stolen med den røde gaven på også. :) Inspirerende å titte inn her hos deg.

    SvarSlett
  3. Å kjære Vibeke.
    Alltid trist når noen som er deg kjær dør...
    Og ofte syns jeg at før jul eller i høytider er det liksom mange gamle som sovner inn...

    Helt nydelige bilder min venn,og amaryllisen...dånelekker!
    Vet du,sånt englespill hadde jeg på rommet mitt og da du skrev om plingelyden....ja,jeg kan høre den!
    Å,så gode minner jeg og på mitt lys lilla og hvite rom den gang....

    Nå skal Camilla høre julemusikk og pakke guttaboys sine gaver siden de er ute på fotballkamp nå.
    Og jeg skal tenke på deg,det gjør jeg veldig ofte...
    Varme tanker og god klem til deg og dine!

    SvarSlett
  4. Underbara bilder!
    Så härlig julstämning hos dig... :)

    Beklagar sorgen..

    Kram Tina

    SvarSlett
  5. Kjære Vibeke! En god varm klem til deg, som har mistet en av dine kjære i førjulstida.

    Stua de er så nydelig! Riktig så fint julehjem du har i år også!

    SvarSlett