søndag 16. desember 2012

Pepperkake land......

 Dere vet jo nå hvor glad jeg er i å lage og dekorere pepperkaker..det blir liksom ingen jul uten:) I år er det dette som er hovedjulepynten her på kjøkkenet.Bli med å se hvordan jeg har laget mitt eget pepperkakehjørne her på kjøkkenet...Ja jeg sier "mitt" for det er vel ikke til å stikke under en stol at jeg er den som står mest her ved denne plassen i huset,hi,hi....
 Så når man står her å vasker opp..som ikke alltid er kjempe gøy... kan man kansje drømme seg litt vekk i pepperkakerlandet her:)



 Pepperkakene er hengt opp i en av pinnene jeg fant på vår ferietur på vestlandet i sommer..jeg visste de ville komme til nytte en dag:) Dere som har fulgt meg en stund vet jo også hvor glad jeg er i å skrive,så en liten skrivestund har jeg tatt meg tid til...Å da er denne damen i sin egen drømmeverden når hun får lov til å leke seg litt med penn og bokstaver,hi,hi.....
 Ønsker alle en herlig ukestart,tenk neste mandag er det selveste julaften....utrolig hvor fort denne måneden har gått.


                                                Juleklemmer fra Vibeke

16 kommentarer:

  1. Å din bakermester!!!
    Fikk såååå lyst til å herme!
    MEN tror IKKE de blir så fiiiine som dine!!!
    Pytt,pytt,kjøpa nytt...ha,ha,ha...
    Her pøser regnet ned og snøen vår blir borte.....sukk,det har jo vært såååå fint så lenge!!!
    Ja,ja som født optimist,tenker jeg at det blir hvit jul,sant??

    God ukestart og god natt min skatt!

    SvarSlett
  2. Fantastiska pepparkakor och du dekorerar dom så vackert. Jag är dålig på det nu, annat var det när barnen var små, då var det massor med pepparkaksbak ock kristyrer. Men jag kanske ska...ta tag i det igen :) Ha en bra ny vecka. Kram Anna

    SvarSlett
  3. Hi Vibeke, I like your gingerbread country in the kitchen. Have a great advent time. Renata

    SvarSlett
  4. Utrolig koselig du har gjort det med pepperkaker:)
    Og de er jo så vakkert pyntet:)
    Likte det veldig godt og herlig idee med alle de som henger i vinduet:)

    De gamle Franske krukkene er kjøpt hos Fransklivsstil.dk som har utrolig mye flott og som jeg er så heldig å skal bli forhandler for :)
    Ha en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Herlighet så koselig. Tror det er de fineste pepperkakaen jeg har sett i hele mitt liv.
    Og så skriver du aldeles nydelig . skjønner ikke at det går an.
    Jeg tror jeg har spurt før, men hva er du IKKE kan. Ja nå er jeg spent... ha ha...
    Håper du har hatt en fin søndag. Nå er det natt her i huset og alle sover unntatt jeg.
    Koser meg her med bloggen jeg då.
    Klemmm Margareth

    SvarSlett
  6. superbe cette guirlande de pain d'épice originale j'aime beaucoup !

    SvarSlett
  7. I love the idea of hanging your gingerbread hearts from a fallen branch suspended above your kitchen sink ♥
    Beautiful & creative ~ I have never seen them iced so lovely.
    We made & decorated gingerbread star trees and houses on the weekend, but they are placed on high shelves away from our Labrador Retriever who likes gingerbread too :-)

    SvarSlett
  8. Sååå vackert!!!

    ha en fin julvecka
    Kram Tina

    SvarSlett
  9. Åhhh, så koselig med de flotte pepperkakene. Så herlig å henge dem i vinduet. Det ble utrolig fint.

    Helt supre bilder - som alltid! Jeg har sagt det før - og jeg sier det igjen - jeg stooorkoser meg her inne på bloggen din. Sukk!

    Ha en trivelig kveld, vennen! Kos deg masse!

    SvarSlett
  10. Så trivelig!
    Jeg er bare så svak for pepperkakene dine.
    De er så søte og får meg i skikkelig julestemning.
    Ha en riktig god uke og siste inspurt til jul.
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  11. MÅ "lissom" innom deg noen ganger for dagen vet du!
    Ville bare gi deg en klem....sånn...

    SvarSlett
  12. Dejlige billeder .....hilsen fra Island !

    Ella ....Elljo design Blogspot

    SvarSlett
  13. Glory be, Vibeke!
    And, to think I missed this post! Today I am just discovering your thrilling blog. I am tingly at the site of those gingerbread decorations. You, my dear, are the GINGERBREAD QUEEN! A Christmas toast to you and your creativity and for sharing it with your readers. Cheers to you!
    Linda at Beautiful Ideas

    SvarSlett
  14. Beautiful! You've got me scouring thrift and antique stores for old silver and pulling out the rolling pin to bake in Kentucky!

    SvarSlett
  15. So peacefully beautiful :o) You've inspired me! I hope you enjoy your gingerbread corner :o)

    SvarSlett