søndag 13. oktober 2013

Søt,enkel og høstlig rød


Som dere vet er jeg veldig glad i kranser og denne helgen har jeg laget en krans jeg aldri har laget før..nemlig en eplekrans. Siden epler er kanskje det "naturmatrialet"jeg liker best å pynte med synes jeg kransen gikk rett hjem her..:) 
Med en solid og litt tykk ståltråd har jeg tredd på disse hollandske små eplene. Jeg fant ikke lang nok ståltråd denne gangen så derfor måtte det skjøtes på flere steder.Det funket bra det også og slike tråder som jeg brukte fikk jeg kjøpt i en blomsterbutikk.
 Siden jeg står mye her å vasker opp...noe som absolutt ikke er min favorittsyssel..synes jeg det er litt fint å ha noe friskt,fint og høstlig å se på i hjørnet av kjøkkenbenken:) Ser dere den lille teboksen her? Det var en koselig gave jeg fikk av ei skjønn jente som lenge har vært trofast følger her på bloggen. Hun fant den i huset sitt som er fra 1915 og fortalte at det sto "Vibeke"på den :)) Tusen takk for hyggelig prat og skjønn liten gave Turid :) Du vet jeg setter pris på dette .



 Har du kjøpt de knekkebrøa bare til pynt eller? Fikk jeg høre her hjemme:) Vet jo aldri med den mora her vettu....men ja..(må jeg innrømme denne gangen..:) jeg syntes de var litt rustikke og fine,men tror ikke vi har de så lenge...for jammen smakte de nyydelig også:)


Riktig god ny uke alle sammen! Klemmer Vibeke

10 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. Wonderful!

    Klem Birgit

    SvarSlett
  3. Måtte legge in en kommentar før jeg "spretter" opp av sengen...var så morsomt å se at vi har den samme,søte boksen. :))) En av de kosligste jeg har !!!
    Eplekransen er så søt,spesieltmed de grønne tekstiler til. :)
    Toveklem :)

    SvarSlett
  4. Beautiful photos!
    Greetings, Sonnja

    SvarSlett
  5. Сute and charming still lifes!

    SvarSlett
  6. I love so much your apple wreath ! Would llike to do one, but I'm not sure that my garden apples will resist !!
    xoxo from PARIS

    Joëlle

    SvarSlett
  7. Dette var jo en glimrendre ide' . å lage eplekranser. Her har vi sååå mange epler at vi aldri rekker å spise de opp,Dette skal prøves takk for tipset. som alltid vakkert herinne på bloggen din. just love it <3 klem nita

    SvarSlett
  8. Å for et nydelig innlegg og under her og.....FOR en skatte butikk altså!!!!!
    Eplekransen var bare så skjønn og sååå deg!
    Knekkebrøene.....herlig!
    Gleder med til den dag du får ditt eget interiørblad.....det burde du!
    Du har den vakreste blogg i hele verden!!! helt sant!!
    Her skinner solen og vi har hatt en superkoselig bursdaghelg:)
    God klem til deg kjære venn.

    SvarSlett
  9. Nydelig krans, Vibeke, og nydelig innlegg, som alltid! :-)

    Klem fra Marte

    SvarSlett
  10. Ååååå...kjære vennen:)
    Den kransen var bare utrolig fin og for en idee å bruke epler til en krans:)
    Du er bare så utrolig flink og nydelige bilder:)
    Klem Merete

    SvarSlett